Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Fre@kshow
    Gäst

    Växellåda låter illa.......igen :/

    Som sagt 020 låda renoverad med nya drev etc på femman. Fungerade klockrent i ca 3 mil och sen började det skorra så fort man motorbromsar eller kopplar ur. Låter ingenting när man har driv på. Skorret hörs på alla växlar vid motorbroms. Nån som har någon ide vad som kan ha skitit sig. Det enda jag kan tänka mig som jag skulle ha gjort fel är om jag missat lite vid justeringen av femmans gaffel så den skulle ligga emot nånstans. Det är iallfall det enda jag var lite osäker på vid monteringen. Resten kan ju egentligen bara sitta på ett sätt. Och nej inget av detta hördes på någon växel innan "renovering" fast då fanns det ju bara 4 växlar

    Ska riva ner den i morgon igen men vore kul om nån hade förslag på vad det skulle kunna vara.

  2. #2
    Fre@kshow
    Gäst
    Jaha ingen lycka. Rev ner femman och justerade in gaffeln efter konstens alla regler. Låter fortfarande illa när man motorbromsar/kopplar ur med lite fart. Knäpptyst och går så fint när man har driv på!

    Ingen annan som haft nåt liknande?

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    VR6_Linuss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Linus Henriksson
    Medlemsnr
    2727
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    258
    Jag skulle misstänka ett lager i lådan, bara dela och kolla!
    Golf 1 L 75, Golf 3 1.8T 92, Bora V6 01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin