Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    blackfox
    Gäst

    Vill köpa en passat 1.8T 00:a, behöver råd

    Hej hej, jag var intresserad av att köpa denna passaten:

    http://www.blocket.se/vi/21315502.htm?ca=23_11_s

    Reg: PES892

    Vad bör jag tänka på?

    Vad är för/nackdelarna?

    Vad brukar vara dåligt på dom?

    Bilen är i övrigt MYCKET fresh inuti, ej slitna säten/ratt/växelspaks-knoppen osv.


    //MVH: milorad

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Kolla när kammremmen är bytt senast, den bör bytas var 12000'e mil även om serviceboken säger att den ska klara 18000 mil innan byte. I övrigt kolla så allt elektriskt funkar, om du köper den på en VW försäljare så be dom kolla igenom efter felkoder, ganska vanligt att nån ställmotor i ventilationen gett upp. Kolla så du har bra radiomottagning då antennförstärkaren ger upp efter några år. 00rna är juh också känsliga i framvagnen så en kontroll där att inget är glappt och när framvagnsstagen byttes senast bör också göras.

  3. #3
    blackfox
    Gäst
    Det står att den e bytt för typ 2000 mil sedan, men jag vet inte hur mkt man kan lita på det.

    Det är en privat bilåterförsäljare som säljer det.

    Jag och Vlada från forumet ska dit med en VAG-Com idag å läsa av felkoderna och se vad som händer där under huvet.

    Bilen ska besiktas nu innan jag köper den, borde dom inte se om det glappar i framvagnen på besiktningen?

    //MVH: milorad

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av blackfox Visa inlägg
    Det står att den e bytt för typ 2000 mil sedan, men jag vet inte hur mkt man kan lita på det.

    Det är en privat bilåterförsäljare som säljer det.

    Jag och Vlada från forumet ska dit med en VAG-Com idag å läsa av felkoderna och se vad som händer där under huvet.

    Bilen ska besiktas nu innan jag köper den, borde dom inte se om det glappar i framvagnen på besiktningen?

    //MVH: milorad
    Jo den får en anmärkning på framvagnen om det är något glapp på besiktningen!

    Kolla även rost på bakluckan (runt bakrutan &
    runt baklucks hantaget, de är väl de mest klassiska ställena de rostar på)!

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Anders Delstam
    Medlemsnr
    4727
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    263
    Du kan kolla lite på VWPC.se, Passatklubbens forum. Där finns det mycket matnyttigt, säkerligen mer tips om just den årsm. av Passat du söker.

    /Anders

  6. #6
    blackfox
    Gäst
    jag va å tittade på den igen, så märkte jag en konstig lampa som lös, EPC lampa, vad är EPC?

    MVH: Micke

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    EPC = Electronic Power Control.

    Antagligen något med el systemet/insprutningen att göra?

    Någon som vet bättre?


    Mvh Vlado

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Det har troligtvis med motorn att göra och det finns en felkod lagrad i minnet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin