Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    mr_mike
    Gäst

    Dragkrok golf V Gti (eftermaknads)

    har sökt runt lite här samt på andra ställen för finna svar på mina frågor ang att montera en eftermaknadsdragkrok.

    AUK VW verkstad ska ha 10 000:- kr exkl bes kostnad 800kr. Har nu hittat ett antal åf på avtagbara dragkrokar till ett pris av ca 5000:- med en elsats som sägs funka.

    Enligt VW måste en ny kabel dras fram till styrboxen men enl de som säljer dessa dragkrokar så följer ett kit med för att sno ström någonstans bak i bilen T.ex bakljusen eller något???


    Är det någon som monterat ett sånt här drag och vet ifall det funkar??? Finns lite cash att spara isåfall...


    Mvh Micke

  2. #2
    mr_mike
    Gäst
    Ingen som monterat en (ful) krok??? och vet ifall det funkar???


    ///Micke

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Finns en eftermarknadskabelsats som heter trailersafe & marknadsförs av bla KGK.
    Denna sats kopplar direkt bakom bakljusen , det enda som behövs är en 12v matning till satsen.
    Ingen anpassning behövs mot bilens styrdon.
    Vi har testat denna sats på ett par nya bilar med canbus styrning (Audi/VW) och den funkar utmärkt.

    Vet dock ej pris på den men jag har för mig att den inte är så billig.

    http://www.sepab.se/elsystem/trailersafe.html

  4. #4
    mr_mike
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Finns en eftermarknadskabelsats som heter trailersafe & marknadsförs av bla KGK.
    Denna sats kopplar direkt bakom bakljusen , det enda som behövs är en 12v matning till satsen.
    Ingen anpassning behövs mot bilens styrdon.
    Vi har testat denna sats på ett par nya bilar med canbus styrning (Audi/VW) och den funkar utmärkt.

    Vet dock ej pris på den men jag har för mig att den inte är så billig.

    http://www.sepab.se/elsystem/trailersafe.html


    Ok jag pratade med någon från firman Ettdrag, de finns på blocket, de säljer ett avtagbart ihop med en elsats man ansluter på bakljusen eller någon konstant ström för 5000:- så det är ju halva priset att lägga på nya fälgar istället Undrar bara om det är 100% vill ju att det ska se snyggt ut också, men man får väl beställa den där luckan org ifrån vw sen...

    ///Micke

  5. #5
    mr_mike
    Gäst
    Då va det bokat hos AUK VW (atteviks), 9000:- kr för ett avtagbart brink. Då till frågan, Såg att någon skrev att de byter bak spoilern också??? Stämmer detta???

    Isåfall har man rätt till att behålla den gammla eller???


    Mvh Micke

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Ola Sjöholm
    Medlemsnr
    5302
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    160
    Can-bus systemet bör användas pga ESP-systemet, de hjälper till när släpet "svajjar".. Går kanske ändå...

  7. #7
    R.S
    Gäst
    Går alldeles säkert utmärkt att sno strömmen om det görs på rätt sätt. VAG handlarna förespråkar att allt ska göras deras/den officiella vägen med allt vad det innebär och då kostar det ofta många gånger mer än om man ordnar det på egen hand.
    Senast redigerad av R.S den 2009-04-21 klockan 17:17.

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Läser någon det man skriver!??

    Bara en stilla undran.........

  9. #9
    mr_mike
    Gäst
    VA FAN....

    Va inne och fick offert, enl VW där jag ska montera drag så sätter de inte dit en ny bak spoiler, vilket de har gjort åt andra vid samma pris ????

    Vafan är detta ??? Gör de inte samma sak på alla AUK VW verstäder???

    Funderar på att avboka och ringa någon annanstans....


    ///Micke

  10. #10
    plastjanne
    Gäst
    jag fick till svar att kittet innehåller en spioler, men den kostar 1000spän!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin