Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    blackfox
    Gäst

    Vilka sensorer finns det på en MK3 GTi

    Hej hej, jag å Vlada aka (G60 V-spec) har meckat med min bil å de har gått suvärent, Tack Vlado.

    Men jag undrar över en sak, jag har haft problem med min bil som ni kan läsa i min andra tråd.

    Så jag tänkte eftersom min bil inte vill starta utan gas när den e kall å den stängs av utan gas, så jag tänkte att det kan vara nån sensor/mätare, t.ex luftmängdmätaren å kallstartsensorn osv.

    Vilka kan jag börja med att felsöka?
    Passar dom från en vanlig golf3 eller måste det vara från en golf GTi 2.0?

    //MVH: Milorad

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2009
    Namn
    Nicklas
    Ort
    Jokkmokk
    Inlägg
    9
    Provat köra VAG-COM eller liknande program för att kolla felkoder? Om det är en sensor som felar borde den säga det.

  3. #3
    blackfox
    Gäst
    jag har kört VAG-COM, visade inget fel där. Ellerhur vlado?

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2009
    Namn
    Nicklas
    Ort
    Jokkmokk
    Inlägg
    9
    Konstigt att inte VAG-COM sa någonting. Är kass på bilar men om man kan dra parallel med skotrar så är ju tomgången lite hög om du måste ge gas för att starta. Har en Toyota som har haft liknande problem, där var tändningen helt körd i och med att spetsarna var skit.

  5. #5
    blackfox
    Gäst
    jag har nylingen bytt rotor och fördelarlock samt fördelaren, för att VAG-COM sa att det va fel på hallgivaren. Så har jag även bytt Tändspolen.

  6. #6
    Screwball
    Gäst
    Tjenare. Testa att bara koppla ur luftmassemätaren. Hade problem med min passat 2,0...samma motor och fick rådet att ta bort kabeln till luftmassemätaren. Funkade för mej tills jag skaffade en ny.

  7. #7
    blackfox
    Gäst
    är det den som sitter på luftburken? Dvs locket på luftburken.


    Jag vet att ni som är gtiforum gurus inte vill hjälpa mig för att jag inte är medlem på gtiklubben. Vänta bara tills den 25:e då kommer pengarna in på ert konto.

    Mvh:milorad

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Tjena Miki!

    Vi har läst av felminne med hjälp av VAG-COM och det har inte visat något problem. Min tanke är att om det hade varit LMM:n så hade den gått i nödläge väl?

    Innan vi bytade hallgivaren så ville inte bilen varva över 5K rpm. Nu varvar den ända till rött .

    Men den är ändå svårstartad och trött.

    Någon som har någon idé?

    Snart dags o trimma Miki?


    Mvh Vlado

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Bara som info innan ni byter hallgivare.

    Motorn måste vara igång på MK3 när man tar felminne över 01-motorstyrning , dvs det räcker inte bara att ha på tändningen.

    Annars får man felet att den inte har kontakt med hallgivaren. (Eller nått åt det hållet).

    Testa så får ni se. =)

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Det är testat redan .

    Och som sagt. Efter byte av hallgivare varvade den gärna till rött igen.

    Men den är svårstartad och trött när man drar ut på den.

  11. #11
    SundH
    Gäst
    Väldigt vanligt att det är luftmassemätaren när den känns slö

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Citat Ursprungligen postat av blackfox Visa inlägg
    Jag vet att ni som är gtiforum gurus inte vill hjälpa mig för att jag inte är medlem på gtiklubben. Vänta bara tills den 25:e då kommer pengarna in på ert konto.

    Mvh:milorad


    Vi hjälper alla oavsätt om man är medlem eller inte. =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin