Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    mogren82
    Gäst

    ABS-problem Polo 1.4 16V -02

    Hej är ny här på forumet så jag lär väll hälsa. =)

    Har felsökt en väns bil och hittar följande felkod med vag-com:

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: None
    Part No: 6Q0 907 379 M
    Component: ESP 5.7 front H02 0001
    Coding: 0003362
    Shop #: WSC 31414

    1 Fault Found:
    00301 - ABS Return Flow Pump (V39)
    000 - -

    -------------------------------------------------------------------------------

    Antar att det är abs-aggregatet som har sagt upp sig.

    När jag frågar v.a.g så vill de sälja mig 6Q0 614 517 L för 16.000:- vilket låter väl saftigt.

    När jag kikar i ETKA står det att ovan nämnda aggregat är att använda istället för:

    6Q0 614 517 K
    6Q0 614 517 D
    6Q0 614 517 E

    Borde det inte bara vara att leta upp ett av ovanståeende på en skrot och det bör fungera??

    Slår jag på 6Q0 907 379 M som finns med i informationen hämtad med vag-com så får jag fram "styrenhet för antiblockersystem för bilar med elektroniskt stabilitetsprogram", men det antar jag fungerar, eller hur ska jag tolka det hela.

    Mycket tacksam för hjälpande svar!!!

    Mvh Andreas Mogren

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Kjelle
    Medlemsnr
    4392
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    41
    Hej Andreas!
    Lugna dig med att köpa ny ABS, det där känner jag igen från grannens Skoda 1,4 16v. Han nämnde att det var ett skitfel, men han fick samma svar som du av klapp & klang VAG i uppsala. Jag kollar med honom och återkommer...

  3. #3
    mogren82
    Gäst
    Väntar med spänning på ev. lösning på problemet. =)

  4. #4
    mogren82
    Gäst
    Har äntligen hittat felet, en 40A säkring som hade brunnit av i säkringslådan ovanpå batteriet. Man kunde inte se med ögat att den brunnit/spruckit, men när jag petade på den så såg jag att den var trasig.

    Någon som vet var man kan få tag på den lite speciella typen av säkring, förutom hos vag??

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin