Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210

    Passar kontakten?

    Tjenare.
    Håller ju på med mitt mk2, 88.a vr6 projekt och har nu kommit till EL-delen. Undrar om någon vet om man kan koppla in kontakt-stammen till baklysen i säkringsdosan från vr6, 92, elsystem. Eller man måste skarva kablarna, menar, hade ju varit skönt om man bara kunde plugga i originalkontaken.

    Mvh

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jag har inte 100% koll, men jag TROR att om du har det "nya" elsystemet på tvåan med varningsblinkers framför ratten så är det plug'n'play. Det kom nog vid -90 tror jag, så med en -88 får du skarva o klydda.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    nja, altså, hela elsystemet har jag tagit från golf vr6, 93,a men stammen som går till baklysena ligger kvar från 16v systemet och allt annat inkl säkringshållare osv kommer från vr6,an. Där min fråga ligger om jag kan ta väck kabelstammen ssom går från vr6-systemet till baklysena på (golf 3) och sedan plugga i stammen från golf 2 i golf vr6ans säkringsdosa. Gäller bara stammen till baklysena.

    Mvh

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jahaaaa! Då e jag med... läste nog inte så noga

    Det är lika bra att byta kabelstammen, är inte så jobbigt, bara lyfta på matta på förarsidan sen ligger den hela vägen bak bara. Vr6an har nog inte samma kontakter som -88 mk2. Annars är det bara att hämta en stam från en mk2 -90 eller nyare på skroten, ska passa "klick-klick".
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin