Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 163
  1. #41
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jag håller med om att det var bra knackat!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  2. #42
    bullten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Jag håller med om att det var bra knackat!
    Tack så mycket =) ja ska snart få tummen ur och spackla och lacka det där såsmåningom.
    Idag så har jag fått lite gjort innuti bilen, sågade till luckan till bagagerummsgolvet och den blev ca 1 cm för lång då jag mätte med sätet i. Enkel sak att fippla till som tur e, värre om den hade varit 1 cm för kort=). Limmade även dit mattan under baksätet och skruvade dit panelen som jag gjorde till baksätet och det blev jäkligt bra jämfört med tidigare,nu börjar bilen se hel ut igen men icke sa nicke för då upptäckte jag i ett av facken framför växelspaken att det låg glykol där o0. Måste vara från värmeelementet i kupén eller någon slang men att det skall gå sönder är ju typiskt min tur antar jag. Jaja det gör endå inte så mycket för nu har jag lyckats peta iväg en beställning till dalhems som innehåller en ny förgasarfot och ett kit med polyuretanbussningar eller vad det heter =)


    Tog även hem moppen som stått utanför en kompis lägenhet idag och fick reda på att igårnatt så hade han skrämmt bort 2 mopedtjuvar som hade brutit upp min framkåpa haha. Men man får nog skylla sig själv antar jag =)

    Mycket fint väder idag kan jag tillägga!








    Senast redigerad av bullten den 2009-04-14 klockan 22:24.

  3. #43
    bullten
    Gäst
    Och en sista bild på problemet jag upptäckte hehe.


  4. #44
    bullten
    Gäst
    Idag så styrde skutan (min halvtrasiga moppe) mot mekonomen för lite uppbunkring av spackel till ovannämnda plåtslagning.


  5. #45
    bullten
    Gäst
    Idag så fick jag luckan gjord och han klippa ut klädsel till den. Kollade även över problemet med läckan i kupén det är kopplingen mellan slang från motor till kylelementet i kupén, drog åt muttrarna lite o får se om det hjälper men det skulle jag inte tro det tyvärr.

    Bild på panelen som skall täcka bagagerummsgolvet :


    bild på panelen och det utklippta tyget :

  6. #46
    bullten
    Gäst
    Idag blev det lite knep och knåp. Klädde luckan till bagagerumsgolvet, har inte orkat installera gångjärn och sånt då det är tajt som attans där mellan baksätet och panelen. Aja, klädd blev den iallafall också var jag tvungen att göra ny klädsel till kåpan i bagagerummet då jag lyckades limma klädseln på fel sida (smart) =)


    bagagerummet




  7. #47
    Loxarn
    Gäst
    snyggt, ta väl hand om 75an....dom e inte så vanliga

  8. #48
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Det är väl bra att veta att man har snygg baksida på panelerna i bilen också.

    Kämpa på blir grymt snyggt!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  9. #49
    bullten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Det är väl bra att veta att man har snygg baksida på panelerna i bilen också.

    Kämpa på blir grymt snyggt!
    haha tack =) Hur blev bättringsfärgen förresten?

    Tänkte att idag ska jag slipa och grunda dem bitarna där jag skall spackla, men precis när jag är redo att gå ut och sätta igång så ser jag att det haglar och termometern bara visar ca 4 grader så jag skippar det. Får helt enkelt göra det en annan dag.

    Mvh Bullten

  10. #50
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av bullten Visa inlägg
    haha tack =) Hur blev bättringsfärgen förresten?
    Riktigt bra mot orginalfärgen i alla fall, sen var visst mina skrämar osv omlackade i en lite mörkare nyans så där matcjade det lite sämre men det funkar.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  11. #51
    bullten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Riktigt bra mot orginalfärgen i alla fall, sen var visst mina skrämar osv omlackade i en lite mörkare nyans så där matcjade det lite sämre men det funkar.
    Kul att det blev bra =)du råkar föresten inte veta vilket moment toppen skall dras på 1,1l ? funderar på om man kanske skulle lyfta toppen idag.

  12. #52
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Ska ta in min mekbok jag har och kolla om det inte står där.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  13. #53
    bullten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Ska ta in min mekbok jag har och kolla om det inte står där.
    Tack! det vore jäkligt schysst!

  14. #54
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Jag har en grymt bra bok för oss med Golf -74-75 med 1.1l och 1.5l motorer, den handlar bara om dessa och jag gillar den verkligen. Bifogar en bild gällande toppmontering.

    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  15. #55
    bullten
    Gäst
    Den den boken ser ut som något jag kan behöva, är det haynes eller något som inte säljs längre?

    Idag har jag hunnit med att grunda bucklorna så dem är redo för spackel, han även klätt panelen som jag limmade på fel sida från början. Plockade även ut den gammla radioapparaten som det inte är så värst mycket liv i. vad tror ni e paj ? matning, eller själva radion? Hittade även en jordpunkt bakpå radion som inte användes till något, nån som har information om den? har slarvat bort multimetern så kunde inte mäta upp något.

    Aja här kommer bilder.




    Min "bildbox" gör bilden för liten för att ni skall se texten.

    1: Jorden som inte används

    2: Antennkabel

    3:+ matning antar jag?

  16. #56
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Det är en orginal VAG mekbok som jag köpt på en marknad. Orginalnummer 0.00.533.101.37

    Den vänstra på bilden.

    Leta på marknader och Tradera är väl tipset, guldvärd när man har just dessa motorer och årsmodeller, mycket bättre än någon Haynes tycker jag.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ser bra ut!
    Spackla på och gör fint!

  18. #58
    bullten
    Gäst
    Tack för kommentarerna! Får hålla utkik efter en sån där bok, den ser jäkligt bra ut faktiskt. Någon som vet något angående radion förresten?

    Just nu går det inte i många knop då jag har haft lite grejor att göra dem senaste dagarna och har halkkörning imorgon. Väntar på delar från dalhems som enligt planerna skall komma om en vecka. skall även ta mig i nackskinnet och lyfta av toppen nu i helgen då den fortfarande läckte vatten efter att jag testat att lossa och dra toppen igen.

    Mvh: Bullten

  19. #59
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Junfors bok är guld värd och jag har fördelen att bo i närheten,

    Jag är imponerad av din bil för du har en bra början till en riktig pärla såsom du jobbar med den.

  20. #60
    bullten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Junfors bok är guld värd och jag har fördelen att bo i närheten,

    Jag är imponerad av din bil för du har en bra början till en riktig pärla såsom du jobbar med den.
    Tack så mycket, tanken är att den skall stanna i min ägo tills jag känner att jag har pysslat tills jag är trött på det. kanske blir det en storrenovering när pengarna börjar flöda in eller något. =)

    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin