Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    Drdark
    Gäst

    Golf 2 gti blurrar på högre varv?

    Har en gammal golf 2 memphis från 88 med en gti 1.8l 8v motor som jag inte riktigt vet årtalet ifrån.
    Mitt problem är iaf att bilen har börjat gå sämre och sämre efterhand, det som händer är att tomgången är lite halvtaskig och vid högre varv när man ska accelerera så börjar den blurra ungefär vid 3000/varv och tappar kraft precis som om den inte får nån soppa, då får man lätta på foten och sakta accelerera igen.
    Att den blurrar händer endast när man kör , kan tex stå still och varva den utan växel så funkar den som vanligt.
    Har bytt tändkablar, stift, fördelare,rotor har även kollat efter dåliga vakuum slangar men verkar inte som det är det.
    När jag bytte tänddelarna så gick den bra i ca 20 min sen så började den blurra igen.
    Har dock inte provtryckt bränsletrycket ifall pumpen skulle vara kass.

    Nån som kan hjälpa mig med en spark i rätt riktning ?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    skulle nog mkt väl kunna vara en kass bränslepump!
    Byt den i tanken först (sitter under baksätet, under en svart lucka som sitter skruvad med 3 skruv)

  3. #3
    Drdark
    Gäst
    Är det inte konstigt att den funkade precis efter jag bytt tänddelarna en stund iaf ? Bildas mkt kondens i vevhuset, plus att avgaserna ryker "vitare" än normalt.
    Är Topplocks packning lång sökt ?
    Tack för inlägget ska kolla pumpen så fort jag hinner.

    :Edit, Jag kan gasa upp den väldigt sakta så blurrar den inte lika snabbt, men ger jag gasen hastigt så blurrar den.
    Senast redigerad av Drdark den 2009-03-22 klockan 20:22. Anledning: Underlättar problem möjligtvis ?

  4. #4
    Jacob
    Gäst
    Jag har samma problem med min GTI-8v från 88, men det händer bara ibland, och då går den samtidigt ojämnt på tomgång 900-1600 rpm...

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Tätt bränslefilter är en klassiker!

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Vilka tänddelar var det du bytte?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Drdark Visa inlägg
    Har bytt tändkablar, stift, fördelare,rotor har även kollat efter dåliga vakuum slangar men verkar inte som det är det.
    När jag bytte tänddelarna så gick den bra i ca 20 min sen så började den blurra igen.
    Kanske dessa?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Kanske dessa?
    Aah! Dags att putsa brillorna...

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Fireball Visa inlägg
    Aah! Dags att putsa brillorna...
    =)

    Smiley!

  10. #10
    Drdark
    Gäst
    Bytte Bränslefilter och luftfilter, går bättre nu plus att jag la i rengörings grejj i tanken som rensar spridare och driver ut fukt/kondens. Till en början när jag bytte det så gick den inget bättre men efterhand som dagarna gick så har den börjat gå bättre o bättre.
    Ska byta olja till 5w30 så ska den nog gå ännu bättre, har hört att dom är ganska känsliga med att exakt rätt olja ska vara i. Körde med tjockare olja under vinter för den "tickar" lite så tänkte om det kunde dämpa ner det en aning men ingen förbättring där :P

    PS: Hade samma problem med min tomgång också Jacob fast typ 500/1100rpm har blivit bättre så känns som det kommer försvinna efterhand som systemet rensas ?

    Juste Bränslefiltret var fullt med svart gegga och smet . hade nog inte vart bytt sen bilen var ny ?
    Senast redigerad av Drdark den 2009-04-16 klockan 10:17.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Drdark Visa inlägg
    Juste Bränslefiltret var fullt med svart gegga och smet . hade nog inte vart bytt sen bilen var ny ?
    Hmm kan ha varit boven i dramat!
    Tätt i filtret och bara lite lite genomströmmning!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin