Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    LINDBLAD
    Gäst

    Fjäderbensstag Golf gti G60.???

    jag har en gti g60. bilen är kittad med ganska hårda bilstein samt kv fjädrar, seriösa krängningshämare samt div förstärkningar och uppstyvningar i upphängning.
    har lite problem med att bilen känns "svajig". gör de mycket skilnad med ett fjäderbensstag? hur är det ska man ha fram eller både fram och bak?
    han jag köpte bilen av påstog att han spräkte vindrutan sist på banan pga detta!! tips trix???

  2. #2
    Greenis
    Gäst
    Du kan prova att byta bussningarna, det gör stor skilnad om dom gammla börjar bli dåliga. Att han skulle ha spräckt rutan på grund av fjäderbensstag har jag svårt att tro. Jag tycker inte att fjäderbensstag gör någon stor skilnad.

  3. #3
    LINDBLAD
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Greenis Visa inlägg
    Du kan prova att byta bussningarna, det gör stor skilnad om dom gammla börjar bli dåliga. Att han skulle ha spräckt rutan på grund av fjäderbensstag har jag svårt att tro. Jag tycker inte att fjäderbensstag gör någon stor skilnad.
    ok tack, några speciella bussningar eller typ allt?

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Är den svajig fram eller bak?

    Jag skulle först och främst rekommendera att du byter ut bussningarna i framvagnen och styrväxeln. Det kommer göra enorm skillnad om du har slitna originalbussningar idag.

    Prata med DLI Teknik, dom säljer hårdarebussningar till mk2 www.dli-teknik.se

    Ett fjärderbensstag hjälper till men inte alls lika mycket som fräscha bussningar. Att han skulle ha knäckt framrutan pga fjäderbensstag är väldigt osannolikt, skulle snarare tro att det är tvärtom eftersom ett fjäderbensstag hjälper till att styva upp karossen.

  5. #5
    LINDBLAD
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Är den svajig fram eller bak?

    Jag skulle först och främst rekommendera att du byter ut bussningarna i framvagnen och styrväxeln. Det kommer göra enorm skillnad om du har slitna originalbussningar idag.

    Prata med DLI Teknik, dom säljer hårdarebussningar till mk2 www.dli-teknik.se

    Ett fjärderbensstag hjälper till men inte alls lika mycket som fräscha bussningar. Att han skulle ha knäckt framrutan pga fjäderbensstag är väldigt osannolikt, skulle snarare tro att det är tvärtom eftersom ett fjäderbensstag hjälper till att styva upp karossen.

    Den känns svajjig fram och den är rätt så understyrd.

  6. #6
    Greenis
    Gäst
    Ok, då gör du som jag och raz skrev tidigare.

  7. #7
    LINDBLAD
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Greenis Visa inlägg
    Ok, då gör du som jag och raz skrev tidigare.
    Det ska jag, TACKAR.

  8. #8
    tjipp
    Gäst
    och efter det ställer du naturligtvis in alla hjukvinklar.. ett par grader här och där gör ju enorm skillnad!

  9. #9
    golfii
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av LINDBLAD Visa inlägg
    Det ska jag, TACKAR.
    bussningar som de andra rekommenderar är väl no 1. Men fjäderbensstag är för att de inte skall fjädra så i karossen o tex skarpa kurvor. Jag har själv ett bak inte fram. Detta för fram stabiliserar motorn upp såna fjädringar på ett annat sätt än bak. så bak kan vara att rekomendera om du inte blir nöjd

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin