Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Sebbe
    Gäst

    Hållbarhet (nm) på G60 koppling

    Någon som kan säga på ett "ungefär" hur mycket vridmoment som orginalkopplingen på en G60 med 02a låda klarar av?


    Jag försökte ställa precis samma fråga på ett annat forum, men fick bara massa konstiga svar, typ: "Min polare laddar 1,2 bar och hans koppling gick sönder" och "Jag har kört 30 tusen mil med min koppling och den håller än" osv.

  2. #2
    Företagsrepresentant
    Hedersmedlem

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David L
    Medlemsnr
    3838
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    277
    Finns sällan spec på std-kopplingar, men räknar man baklänges från tex. Sachs sportkopplingar blir det ca 300Nm.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Mythos på CCS har ju bromsat 315Nm i sin, och den slirar litegrann ibland har jag för mig.
    Så 300 stämmer nog rätt bra.

  4. #4
    Sebbe
    Gäst
    Kanon! Då vet jag. Tack!

  5. #5
    Joda
    Gäst
    Bromsade min 16Vg60 till 276Nm har jag för mig.. Labbade lite med kammar.. extraktorrörsmontering och annat chip efter det. Har för mig att den slirade någon gång vid bra fäste i uppförsbacke.

    Gissar på 300 Nm för standardlamell och standardtryckplatta.

    /Johan

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    300Nm låter mycket rimligt..
    blir runt 295Nm chippat med rätt programvara, std remskiva, och då vill kopplingen gärna slira lite vid hårdare körning.

  7. #7
    Joda
    Gäst
    Så här överens har vi inte varit i någon diskussion. Något att spara till våra eftelevande

    /Johan

  8. #8
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Joda Visa inlägg
    Så här överens har vi inte varit i någon diskussion. Något att spara till våra eftelevande

    /Johan
    Haha. Ja, till arkivet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin