Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    twitch
    Gäst

    Motor går ej runt golf gti mk2 16v

    Tja!
    Har ett problem. Jag tog ner lådan för att byta kopplingen på min golf gti 16v mk2, men nu när jag monterat upp den igen så klickade det bara när jag skulle starta bilen, har bytt startmotor nu och testat igen, men inget händer motorn är stum...
    vad kan ha hänt? Den fungerade perfekt innan.

    Försökte dra runt motorn för hand men den är stum. kan jag ha monterat växellådan fel?

  2. #2
    andersl
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av twitch Visa inlägg
    Tja!
    Har ett problem. Jag tog ner lådan för att byta kopplingen på min golf gti 16v mk2, men nu när jag monterat upp den igen så klickade det bara när jag skulle starta bilen, har bytt startmotor nu och testat igen, men inget händer motorn är stum...
    vad kan ha hänt? Den fungerade perfekt innan.

    Försökte dra runt motorn för hand men den är stum. kan jag ha monterat växellådan fel?
    det är väl bara att plocka ner och titta. kolla så startmotorn funkar som den ska så den inte kilar fast något

  3. #3
    kjellson
    Gäst
    är bateriet fulladdat?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Går det inte dra runt motorn för hand så är det definitivt nåt som är fel.
    Börja med att plocka ner lådan igen och se om det går att dra runt motorn utan den.

  5. #5
    gtd_stefan
    Gäst
    du har inte glömt jordflätan..

  6. #6
    Norenfalk
    Gäst
    samma problem med min golf Mk2 GTI 16V och jag tror jag hittat felet, sitter som 2 vikter på svänghjulet som blir att ta i om man vänder lamellerna åt fel håll.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Pettersson
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    132
    Ett fel som jag lyckades med vid mitt första kopplingsbyte va att sätta styrpinnarna på svänghjulet mot fel ställe på tryckplattan så att svänghjulet på så sätt stod ut en bit och blev antagligen fastklämt i växellådan och därmed stumt

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Fick du ordning på problemet?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin