Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    ergo1024
    Gäst

    Vr6 "dricker" vatten...

    Jag har börjat få fylla på vatten i min relativt nyinköpta VR6. Första gången för två veckor sedan, efter det en vecka och nu igen. Men det konstiga är att jag kan köra hur långt som helst med den utan att lampan blinkar... Men idag skulle jag från firman och hem bara, en sträcka på 1 km och då blinkade lampan när jag kom hem.

    Vad kan det vara? Det syntes inget vitt skum på oljestickan för två veckor sedan när jag kollade...

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Hål i någon av slangarna, möjligt hålet expanderar när slangen blivit varm och det tränger igenom vid tryck i slangen, menar om det inte blir något vatten under bilen om den står stilla.

    Billigt altenativ att kolla=)

    Mvh/ Kibbe

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Inte för att vara ett orosmoln, men en kass toppackning ger inte alltid skum på stickan. Det beror helt enkelt på var packningen gått sönder.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Kolla termostathuset på den, brukar gå läck ibland

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Det är bara att du tittar vars du kan hitta spår av glykolläckage. Ganska ofta är det vid termostathuset. Ställ bilen på en p-plats och låt den bli kall. Komm tillbaka efter ett par timmar, så ser du vars ungefär det är läckage. Vanligaste stället är som det nämns vid termostathuset (det är stället där alla kylslangar går till blocket)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin