Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1
    Wolfen
    Gäst

    Sommardäck... Falken eller Yokohama?

    Snart är det dags att köpa nya sommardäck (225/35-19). Har ni nån erfarenhet av Falken FK-452 eller Yokohama s.drive?
    Yokohama saknar fälgskyddslist (enligt dackonline.se) som jag tar som en minus. Men annars?

  2. #2
    Holmgren
    Gäst
    Jag har inte åkt på 452 men det förra, 451. Tycket det var hårt och lät mycket men då var det även slitstarkt.
    S.drive har jag på mina 19" nu. Mjukt och gott. Inte kört så mycket så jag vet inte hur pass det slits.
    Yokohama har väldigt raka sidor så dom skyddar fälgarna bra.

  3. #3
    Wolfen
    Gäst
    Tack Holmgren.
    Själv har jag varit jättenöjd med Michelin PS2 på mina 17", men nu när jag behöver 19" såg jag att dom kostar runt 3.000:-!! Dubbelt så mycket som 17"!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Väldigt stor skillnad på 451 och 452.
    451 var som sagt ganska hårda och bullriga, och greppade inte speciellt bra när det var blött. Men 452 är däremot väldigt tysta och greppar betydligt bättre överlag.
    Tycker dom har lika bra köregenskaper som Goodyear Eagle F1, fast dom bullrar mindre.

    Tänk på att Falken är rätt smala, tex ett 215 däck är som ett "vanligt" 205 ungefär.

  5. #5
    Wolfen
    Gäst
    Tack JRJ. Har du nån erfarenhet av Yokohama s.drive så att du kan jämföra dessa två?

  6. #6
    Wolfen
    Gäst
    Har nån något annat däck som förslag men i samma prisklass (1500-1800 spänn)?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Har tyvärr ingen erfaranhet av S-drive.
    Dunlop SP Sport 9000, Continental SportContact 2 eller Goodyear Eagle F1 är också säkra kort.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Jag bestämde mig för att prova nåt nytt i år så det blev Fulda Excelero.... Funkar dom bra så får det bli sådana även på frugans bil, funkar dom inte så får hon Continental Premiumcontact precis som vanligt...

  9. #9
    Wolfen
    Gäst
    Har nån provat TOYO PROXES T1-R?

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Kanondäck det med.
    Grymt bra grepp på torr väg, och helt godkänt på blöt. Men kanske inte dom tystaste och komfortablaste på marknaden.

  11. #11
    Wolfen
    Gäst
    JRJ, sökte lite på nätet och hitade dina gamla inlägg på ZATZY.com från 2006 Det var ju snack just om Falken FK-452:-D

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Mattias Olofsson
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    300
    Lånar tråden lite..

    Jag är också på jakt efter lite nya däck.
    Är Dunlop P SPORT 9090 nått att ha?
    Nån som har testat dom?
    Annars så sägs det att Dunlop sport 9000 ska vara bra.
    Men tror det är eftergångaren till dom...

  13. #13
    golfpeter
    Gäst
    vet många rekommenderar kumho ku31 mkt bra fäste mm har själv ingen erfarenhet

  14. #14
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mattemaz Visa inlägg
    Annars så sägs det att Dunlop sport 9000 ska vara bra. Men tror det är eftergångaren till dom...
    SP9000 brukar vara bra grejer efter vad jag har hört, tror att p-plats har en del erfarenhet av dessa genom åren om du vill ha en review. ;-) Trro nog det kan vara så att 9090 är efterförljaren för dom tog ju bort däcket ett tag och ersatte det med sportmaxx eller nåt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin