Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 113
  1. #61
    widget
    Gäst
    Detta är orginal drev


    Detta är ABF drevet


    Funderar på att fräsa ur den lite, för ni ser hur stor skillnad det är på dessa två drev. Orginalet till höger

  2. #62
    widget
    Gäst
    Pluggen till fördelaren

    Toppen testmonterad



  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Ser kanon ut! Fick lite funderingar nu när jag ska ta tag i mitt eget 2L projekt

    Har glömt samt att jag inte hittade det i min snabbgenomgång av tråden, vad ska du köra med för sprut? Med tanke på att du blockerat fördelarhålet.

    * Megasquirt 'n spark och separata tändspolar?
    * ABF mellanaxeln är det för att slippa drivning av fördelaren = endast oljepump (vilken oljepump kör du?)
    * Mk3 remhjulen är för att du ska köra nyare generator samt multiribbrem? Vilken vattenpump har du använt? original 2E med annat remhjul, eller annan pump?
    * Vad har du använt för extraktorgrenrör för att kompensera för det högre 2E blocket? Golf 3 Gti 8v? Eller tänker du bara köra stummonterad motor så att du kan köra med vanligt mk2 extraktor (lite tight mot tunneln men bör väl gå).

    Bilderna kommer snart på mailen.

  4. #64
    widget
    Gäst
    Tack!
    ja jag har inte planerat så långt som till sprut än men det löser jag nog då.. förslag tas gärna emot....
    Mellanaxeln och pump och drev från 2l 16V abf sitter där bara för att slippa fördelaren.
    Orginal vattenpump och multirem är tanken.
    Sitter extractor men vet inte från vad det kommer från för bil.. men det verkar fungera..

    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Ser kanon ut! Fick lite funderingar nu när jag ska ta tag i mitt eget 2L projekt

    Har glömt samt att jag inte hittade det i min snabbgenomgång av tråden, vad ska du köra med för sprut? Med tanke på att du blockerat fördelarhålet.

    * Megasquirt 'n spark och separata tändspolar?
    * ABF mellanaxeln är det för att slippa drivning av fördelaren = endast oljepump (vilken oljepump kör du?)
    * Mk3 remhjulen är för att du ska köra nyare generator samt multiribbrem? Vilken vattenpump har du använt? original 2E med annat remhjul, eller annan pump?
    * Vad har du använt för extraktorgrenrör för att kompensera för det högre 2E blocket? Golf 3 Gti 8v? Eller tänker du bara köra stummonterad motor så att du kan köra med vanligt mk2 extraktor (lite tight mot tunneln men bör väl gå).

    Bilderna kommer snart på mailen.

  5. #65
    widget
    Gäst
    Nya frostpluggar

    Bockat om oljeröret men var lite het på gröten och slog lite brevid blev lite små skador på blocket... men det får fixas sen..

    Även bockat till ett provisoriskt vattenrör för återrinning.

    Är det nån som har en bild på en generator som passar på detta fäste?

  6. #66
    widget
    Gäst
    Har slipat ur så drevet går runt men när jag skruvar fast pumpen som den ska sitta så går det gode tungt, känns som jag har glömt nått fattar inte vad som är fel.. allt verkar ju passa och stämma utom det...
    När den är fast skruvad för hand går den lätt..

    NÅn som har nån bra ide`?

  7. #67
    widget
    Gäst
    Har som gett upp allt om pumpen och drev nu.. verkar inte vara nån som har nått förslag eller nån ide heller..

    Monterat ihop mina bromsar, ny honade och fina.. ska bara fixa renoveringskitt till dom..





  8. #68
    widget
    Gäst

    Paket från Luleå

    Fick ett paket idag från luleå med ventilkåpa och 22 mm huvudbromscylinder..
    tack Janne M!

  9. #69
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    456
    Mäkta imponerad utav arbetet du lagt ner.
    Man ser ju att det är en fördel att ha kontakter o kunnande

    //Micke
    Micke
    Alias Silverpilen

  10. #70
    widget
    Gäst
    Tack tack.. Kontakter är alltid bra att ha..

    Ja jag försöker jobba på men det tar sin lilla tid..
    Kan ju lägga in en bild jag tog sist jag va hemma.. är ju inte så ofta man är hemma.

    fäste för vattenrör

  11. #71
    widget
    Gäst
    Fått dit generator, rem och ventilkåpa och allt verkar passa.. ska rengöras imorgon..
    Vad är bästa sättet att rengöra topp och generator? Diesel?

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Härligt, gött med mycket framsteg här.

    Finns en lång tråd (gamla forumet tror jag) som tar upp det här, kommer inte ihåg vad de kom fram till, men den nya dieseln har inte samma rengörande egenskaper som den gamla har. Statoils ACP kanske är bättre?

  13. #73
    widget
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Härligt, gött med mycket framsteg här.

    Finns en lång tråd (gamla forumet tror jag) som tar upp det här, kommer inte ihåg vad de kom fram till, men den nya dieseln har inte samma rengörande egenskaper som den gamla har. Statoils ACP kanske är bättre?
    Jaha ok..jag testar med bensin ( 98 oktan :P )ska testa med det..

  14. #74
    widget
    Gäst
    Nu har jag fått snurr på oljepumpen..

    slog ut denna lilla bussning som sitter i blocket.. längst ner mot pumphuset..


    Här satt den..


    frågan är ju om den behövs.. ??

    den sticker ner i pumpen några mm i detta spår

  15. #75

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Hur går det här dådå?

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Kul tråd..thumbs up=)

  17. #77
    widget
    Gäst
    Oj länge sen man var in och kollade tråden.. det går frammåt men har inte orkat uppdatera..

  18. #78
    widget
    Gäst
    Kan väll säga att jag kortat en alukylare som jag ska ha till bilen.. även gjort massa små pill som svetsad insuget klart, vevhusburk på G..

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ett besök hos bilen i sommar kanske?
    Står den kvar i "skarven"?

  20. #80
    widget
    Gäst
    Yes.. det lär de bli..
    Jao den står kvar men blir lite gjort.. men tar det som det kommer..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin