Sidan 1 av 6 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 113
  1. #1
    widget
    Gäst

    Golf Gti WIDGET

    Tänkte starta en liten tråd om mitt projekt.. håller på bygga om en golf 2 inget jätte märkvärdigt.. men ja det tar tid när man vill bygga många av delarna själv... och kanske inte är jätte motorkunnig =D Bilen har Patec coilovers samt uretan bussningar, bilen står på pallbockar utan fram och bakvagn..
    Kan väll skriva att det är en 2Liters motor 2E som är grunden sen en ABA topp Crossflow topp.. Har snart gjort färdigt mitt insug så jag ska lägga in bilder..Hur man nu gör det?!=)
    Senast redigerad av widget den 2009-02-18 klockan 21:28.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Kul att det händer lite mer här uppåt också! Låter som ett skoj bygge, siktar på att bli klar till sommaren eller? Vi måste ju dra ihop den där väster/norrbottens träffen som aldrig blivit av i sommar.

    ABA toppen, är den inhandlad från staterna?

    Bilder kan du lägga upp här: http://www.forumbilder.se/

  3. #3
    widget
    Gäst
    Ja lite händer det väll.. det är ett väldigt långt projekt.. har hållit på tillochfrån.. i 6-7 år...så till sommaren vet jag inte...men nån annan sommar =)
    Ja toppen är från staterna..=D

    Här är en bild på hur bilen står nu, på min egen konstruerade vagn så jag kan vända och flytta bilen i garaget.. då det inte är mitt eget och jag inte alltid kan ha bilen där jag vill.


    mer bilder kommer nog kanske imorgon..=)
    Senast redigerad av widget den 2009-02-19 klockan 00:19.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Snyggt och smidigt..

    Har själv funderat på något liknande men aldrig blivit av...

    Vill se mer av ditt projekt nu... =)

  5. #5
    widget
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ovredsson84 Visa inlägg
    Snyggt och smidigt..

    Har själv funderat på något liknande men aldrig blivit av...

    Vill se mer av ditt projekt nu... =)
    ja nu tänkte jag lägga ut lite mer bilder gamla som nya.. den står dock som den gör på bilden i mitt första inlägg...=P
    har en förmåga att kunna bygga ihop och sen skruva isär =D




    Senast redigerad av widget den 2009-02-19 klockan 08:35.

  6. #6
    widget
    Gäst
    En bild på min bagagelucka som inte kommer att användas


    Min blästrade och målade framvagn..=D

    Lite spionbilder på mitt insug


    Har massor med golf delar som bara ligger och skräpar så den som vill ha nått kan ju Pm:a =)
    Senast redigerad av widget den 2009-02-19 klockan 08:39.

  7. #7
    widget
    Gäst
    Så här såg min axeltapp ut till bakvagnen, jag som redan köpt nya lager och tänkt montera ihop lite smått... blir att handla en ny eller om nån råkar ligga på en beggad?
    har beställt en massa delar från staterna som borde dyka upp nån gång snart och bilder på det kommer då.. =D



  8. #8
    widget
    Gäst
    Här kommer lite mer bilder på mitt insug och fuelrail..allting är i aluminium, har ritat i Cad och fått utskuret..
    Jag gillar trådar som har mycke bilder, hoppas jag inte är ensam om det =D
    Då jag har bilen i Storuman och bor i Skellefteå så blir det kanske inte så mycke bilder varje dag och inte heller så mycket gjort.. men händer det nått som är värt att ta kort på så gör jag det, men jag lägger ut dom bilderna jag har just nu..


    Senast redigerad av widget den 2009-02-19 klockan 14:34.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Hej Marcus.

    KUL att du har en tråd här nu.

    Ser mycket bra ut.
    Blev ganska sugen att kolla på den när jag var förbi-
    Din pappa berättade att du hade "nån gamgolf" du skruvade i =)
    Ser bra ut och kul att du bygger eget åxå.

    Hmmm skulle haft lite insugshjälp jag med.
    Får PM:a dig angående det.

  10. #10
    widget
    Gäst
    Tjena..
    ja du skulle ha sagt att du ville se den...=) Men du behöver säkert mer delar nån gång så då ska jag se till att va hemma
    ja den hade ju vart färdig för flera år sen om jag inte kommit på att jag skulle bygga massa egna grejer men det är ju det som är roligt..=D

    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Hej Marcus.

    KUL att du har en tråd här nu.

    Ser mycket bra ut.
    Blev ganska sugen att kolla på den när jag var förbi-
    Din pappa berättade att du hade "nån gamgolf" du skruvade i =)
    Ser bra ut och kul att du bygger eget åxå.

    Hmmm skulle haft lite insugshjälp jag med.
    Får PM:a dig angående det.

  11. #11
    widget
    Gäst
    Här kommer mera bilder..
    montering av stötdämparlagring, mycket mätning men nu är det borrat och klart =D


    En bild på en kompis cross, han har nog det värsta garage man kan ha... han har allt.. och kan allt och bygger allt själv =)

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av widget Visa inlägg
    Här kommer mera bilder..
    montering av stötdämparlagring, mycket mätning men nu är det borrat och klart =D


    han har nog det värsta garage man kan ha... han har allt.. och kan allt och bygger allt själv =)
    Du verkar inte helt oäven på att bygga eller klura ut saker själv.
    Jag är lite impad av insuget.......

  13. #13
    widget
    Gäst
    Här kommer lite bilder på mitt nästan färdiga insug, saknas flänsen för gasspjället( har inte köpt nått spjäll än så jag väntar med det) och fästen för gasvajer och vaccum slangar...
    Har gjort luftburken vändbar då jag inte vet åt vilket håll jag ska sätta den.. fårse vart det blir mest plats...=D






  14. #14
    widget
    Gäst
    Ska köpa på mig lite stål och sånt innan jag åker hem nästa gång för då ska det byggas..=D
    KOmmer även ta kort på en del grejer som bara ligger och skräpar.. får väll se om nån behöver nått...=)

  15. #15
    widget
    Gäst

    -----> Storuman

    Imorgon bär det av hem =)
    Det blir att bygga lite har som börjat i alla olika ändar samtidigt så jag måste väll börja fokusera på göra klart en sak åt gången...=)
    blir även lite skoter körning
    bilder kommer under helgen om det nu finns nått som är värt att se...

  16. #16
    widget
    Gäst
    En bild på mina bromsskivor..G60 =D




    Ska renskrapa sidorna tror att det har gömt sig lite brunt guld där...=/



    har monterat stötdämparlagingar ska ta lös dom igen då det ska svetsas lite fästen och hål...

    Senast redigerad av widget den 2009-03-14 klockan 21:39.

  17. #17
    widget
    Gäst
    Har testat mitt insug.. blev rätt bra tycker jag...=)




    mitt stag mellan tornen bak skulle ha gjort ett nytt lite snyggare och bättre sen när jag har tid

    mina audi dörrhandtag, troligen ute nu men dom var ju INNE när jag började med bilen så dom får va kvar...=D

  18. #18
    widget
    Gäst
    Min grill som jag fick av en kille som körde lastbil till mitt gamla jobb...
    väldigt snällt..tycker jag..=D




    Sen har jag en fråga, hur ser fästet ut till kylarvattnet som går ut på sidan på min crossflowtopp?
    vart ska jag jag hitta reservdelar/ vilken bil ska jag söka efter som har just en sån topp?


  19. #19
    widget
    Gäst
    Sen en liten bild på min kusins aktiv 290 ssom gått 21 mil ruskigt fräsch...


  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Tjena Marcus.

    Angående tappar?!
    Bakaxel lokaliserad iaf.
    Men inte isärskruvad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin