Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    alos
    Gäst

    tändnings problem golf cl 1,8i

    hej min bil vill inte starta värkar som den inte får någon gnista..vad kan det va???

    mvh olle

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Batteri, tändspole, tändkablar, tändstift, rotor, fördelare, hallgivare, tändmodulen skulle det kunna vara om den inte får nån gnista. Annars kan det vara nåt med soppan. Jag famlar i mörkret här dock. Vad har du felsökt själv, hur beter den sig, osv?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    alos
    Gäst
    hej den beter sig så att start motorn går men inget händer mer tog bort ett tändstift och kollade gnistan men kom ingen gnista tändstiften va trorra och finna och testade att koppla en laddare till batteriet och starta igen men det va samma visa då start motorn går men inget händer..

  4. #4
    alos
    Gäst
    och vart sitter hallgivaren i golfen...gärna bilder

  5. #5
    mejn
    Gäst
    Vad är det för årsmodell på bilen,
    Är det MK2 gissar jag på startändkontakten i tändningslåset.
    Är det MK3 gissar jag på tändspolen.

  6. #6
    alos
    Gäst
    hej det är en mk2 90års cl 1,8i.. och hur ser startändkontakten i tändningslåset ut då
    Senast redigerad av alos den 2009-02-18 klockan 15:05.

  7. #7
    mejn
    Gäst

  8. #8
    alos
    Gäst
    hej kollade där bakom nu och hittade ingen lös kontakt..

  9. #9
    alos
    Gäst
    hej igen nu har jag felsökt så långt jag kan sj och det jag finner e att strömen för sviner någonstans mellan tändspolen och förbelar locket..har ström till tändspolen men värkar som att den inte kommer vidare fick jag en kännsla om. och jag har ström i hallgivaren. någon som vet vad det kan vara måste laga den fort för jag måste ha bilen på onsdag..mch olle

  10. #10
    alos
    Gäst
    så nu va det fixat...det va tändspolen.. tack för hjälpen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin