Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 58
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Får hoppas på det=)

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210


    Nya fälgarna

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Ja då har framtidshyllan utökats lite idag med lite smått och gott=)


    * 6st VR6 H-profilstakar, helt nya

    * 6st JE kolvar för VR6 för 82mm borr, bearbetade för att ge 8,5:1 i komp med en stållamellpackning (Sharan VR6 orginal), belagd översida.

    * VR6 block, nyborrat och planat med 82mm borr. Vevaxel ingår.

    * ARP skruv/pinnskruv till Ramlager, Vevlager och topp. Dragna 1 gång sedan nya.

    * VR6 topp, portad av erkännd motortrimmare. Mirafrästa säten, nya styrningar, tätningar och ventiler.

    * Tryckplatta VR6 - Sachs förstärkt modell.

    Bara kolvar och stakar som ska skickas också, hoppas dom kommer så fort som möjligt=)

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210


    Prova klä om mina bakpaneler idag, blev rätt okej tyckte jag för att inte gjort det innan=)

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Då damp mina skärm och tröskelbreddare ner i garaget ala g60, såg trevligt ut när man hängde dit dom, men en lite fråga, någon som monterat sådana som kan svara på hur ni gjorde med clipsen i skärmbreddarna, skar ni hål i skärmen?

    Mvh

  6. #26
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Bröt av clipsen gjorde jag o satte ett par extra popnitar i skärmkanten, sitter skitbra. Jag var dock noga med inpassningen, kan bli tokigt ananrs.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Birgersson
    Ort
    Vansbro
    Inlägg
    72
    samma som manny. de sitter bra ändå så strunta i de övre clipsen.

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Ja, då har man kommit en liten bit till då. Sparco-buren monterad, golven slipade och lackade med hammarlach sedan mattsvarta, kablar till batteriet i skuffen dragna, använde mig av 30mm2 sedan kopplingsblock i motorrummet, även en huvudströmsbrytare monterad på kabeln. Nästa grej blir att dra klart elsystemet.

    Bilder ska jag försöka hinna med och ta.

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Fått lite beslutsamhetsångest. Har et par cobra monaco stolar jag kört med men skulle haft tag på race-stolar med fällbar rygg. Om någon har några snygga och vill byta så hojta till.

    Annars ska väll snart elsystemet vara på plats, ska försöka hinna med det imorgon. Knappt några kablar kvar när man rensat väck all mög

    Mvh

  10. #30
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    D e väl ingen som kan sitta i baksätet om du har bur ändå :P.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Hehe, nej blir lite svårt men kanske lite skönare att åka i om man kan fälla sätet lite

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Citat Ursprungligen postat av gnytt Visa inlägg
    Hehe, nej blir lite svårt men kanske lite skönare att åka i om man kan fälla sätet lite
    Sätt sätet i lite lutning bara. Det går ju att justera på sidan om man vill sitta mer rakt när man skall köra bana. Stolen sitter ju bara i 4:a skruvar. Så det går om man vill.

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Jo, har redan fixat så man kan vinkla stolen som man vill men har ganska korta ben så känns lite obekvämt, inte längre än 1.67m, får väll se hur det blir med försäljningen, tror mer det är en fixide

    För övrigt så drog jag klart elsystemet idag så nu börjar det snart likna en bil också Tog fläkt och luftarm från vr6 och satte över på värmepaketsklumpen från golf 2 samt vreden från golf 3 så det passa och blev bra=)

    Mvh

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210


    Lite kablar, ska nog gå att gömma




    Börjar se ut som en bil igen, även mattorna på plats idag





    Mmm.

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Hur går det??

    Dessa projekt är ju jätte intressanta då det finns i mitt huvud oxå.

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Jo nu börjar det ta sig lite igen. Som sagt så var ju buren placerad så inte bältena kunde användas från originalplats så blev till att kapa och svetsa om fästena för huvudbåge samt stöttorna till hjulhusen. Detta blev klart idag så imorgon (fredag) ska jag bulta allt sen börjar man komma på fötter igen, även smäckt dit främre kylar/motorbalk och snyggat till bland motorkablarna till viss del.

    Fick även mina nya fällbara race-stolar så där ska fixas underreden till dom.

    Så som slutsats så går det väll sakta men säkert framåt=)

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Skoj skoj.

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Ja då var buren på plats igen, skönt. Blir en runda till skroten imorgon och se om jag får tag på mittenmattan eftersom jag klipte den gamla efter dom gamla burfästena, sen blir det inpassning av instrumentpanel.

    Inhandlade klarglasljusen fram samt cup-speglar istället för m3-speglarna, så får väll se hur lång tid realcar tar på sig den här gången (redan gått över en vecka=S) Aäven en golf-front inhandlad samt en emblemlös grill så är den någon som är intresserad av en corrado-front (lysen, grill och hela bakstycket bolt on på golf 2) Så hojta till.

    Får väll se om jag hinner plåta lite så där blir något att se också

  19. #39

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210


    Börjar ta lite form även här, corrado-instrument. Farsgubben fastnade ju också på bild

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Då var instrumentbrädan på plats med corrados mätarhus, aluminiumplatta över hålet där fläktreglaget och knappar sitter original (perfekt för mätare) Tillfixat med kolfiber, golf 3ans fläktreglage placerad i mittkonsol samt ljusknappen från golf 3an infäld i panelen, huvudströmbrytare monterad.

    Lite pill imorgon med luftspjällen på sidorna och lite annat smått, sen ska stolsundereden svetsas, så snart är den ju komplett invändigt.

    Beställde ett chip + ett extractor, 2.5" system samt racekat så man kan leka lite i sommar, turbomotorn blir nog först till nästa sommar, ska ju igenom sfro också=S

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin