Sidan 4 av 8 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 160
  1. #61
    GTIEXTREME
    Gäst
    Liten update
    Vi fick ett besök igår kväll i garaget av Ovredsson. Han hade lite delar till "The little sister" som jag ska köpa av honom.



    Före: Urk så skitigt.


    Efter: Har polerat lite bakom CL emblemet.

  2. #62
    GTIEXTREME
    Gäst
    Jag ska blästra "CL emblemen" med glaskulor på jobbet.


    Har fyndat lite delar på tradera. Där fanns ett huvlås till henne också.


    Sen fick även "The green one" ett lås till bakluckan.

  3. #63
    GTIEXTREME
    Gäst
    Liten update!!

    Då försöker jag en gång till med chromisarna till handtagen. Förra gången så glömde jag att matta chromet. Nu testade jag att blästra chromisarna och en tvätt o sen grundfärg för d va den enda färg som jag har tonvis av.
    Vill poängtera att dom ska bli mattsvarta är tanken. Annars så beställer jag sådana i plast från V.A.G.

    Chromisarna har nu blivit blästrade.


    Grundfärg på.

  4. #64
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    692
    Eltejp sitter förvånansvärt bra på dessa lister. Fungerar även att tejpa över kromet på stötfångarna med eltejp också. Har gjort det på många bilar genom åren. På en blå Jetta jag hade satte jag blå eltejp på stötfångarna. Lite småtufft då, på 90-talet.
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  5. #65
    GTIEXTREME
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mk1 Visa inlägg
    Eltejp sitter förvånansvärt bra på dessa lister. Fungerar även att tejpa över kromet på stötfångarna med eltejp också. Har gjort det på många bilar genom åren. På en blå Jetta jag hade satte jag blå eltejp på stötfångarna. Lite småtufft då, på 90-talet.
    ok tack för tipset.. får testa d någongång.
    Jag kollade till mina chromisar på jobbet idag och nu är d bara mattsvart som saknas..
    Du vet inte vart man kan köpa draghandtag (kopior) som finns på golf 3 m.m

  6. #66
    Hulken
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTIEXTREME Visa inlägg
    ok tack för tipset.. får testa d någongång.
    Jag kollade till mina chromisar på jobbet idag och nu är d bara mattsvart som saknas..
    Du vet inte vart man kan köpa draghandtag (kopior) som finns på golf 3 m.m
    Hittade en annons på blocket där en kille säljer sådana handtag. Vet inte om dom finns kvar.. Ring och fråga. http://www.blocket.se/vi/19827892.htm?ca=11_s

  7. #67
    GTIEXTREME
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hulken Visa inlägg
    Hittade en annons på blocket där en kille säljer sådana handtag. Vet inte om dom finns kvar.. Ring och fråga. http://www.blocket.se/vi/19827892.htm?ca=11_s

    Handtagen är sålda. Men lillen här på sidan hade tydligen hantag som han skulle sälja...

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Du har mail.

  9. #69
    GTIEXTREME
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Du har mail.

    Mailet är besvarat och lite frågor till dig..

  10. #70
    GTIEXTREME
    Gäst
    Liten update!!!

    Funderar på att köpa kinahandtag till "The little sister" av Lillen. Fick lite bilder av honom igår på handtagen..




  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Bara att slå till...

    Lillen is the MAN.... =P

  12. #72
    GTIEXTREME
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ovredsson84 Visa inlägg
    Bara att slå till...

    Lillen is the MAN.... =P
    Det blir ett inköp av handtagen..

  13. #73
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    vw-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jimmie Trywall
    Medlemsnr
    4358
    Ort
    Tenhult
    Inlägg
    982
    härligt med en till jetta i gänget. Kan bara ställa mej upp och klappa händerna, vilket jobb du lägger ner på den =) det gillar jag!!!
    Hoppas man ser den på bugrun, vore kul om dom kunde fixa en jetta avd. som dom har men gti osv...börjar bli fler och fler nu =)
    som sagt, härligt att se ditt jobb, blir mkt inspirerad!!
    Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat

  14. #74
    GTIEXTREME
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av vw-power Visa inlägg
    härligt med en till jetta i gänget. Kan bara ställa mej upp och klappa händerna, vilket jobb du lägger ner på den =) det gillar jag!!!
    Hoppas man ser den på bugrun, vore kul om dom kunde fixa en jetta avd. som dom har men gti osv...börjar bli fler och fler nu =)
    som sagt, härligt att se ditt jobb, blir mkt inspirerad!!

    Det är roligt att va ägare till en jetta. (Tack till vw_fantasten för detta..)
    Som sagt så vill jag inte göra något halv dant på henne.. Självklart så kommer hon upp till bugrun.. Funderar lite på att ställa ut henne för skojj skull..
    Det skulle varit kul med en jetta avd.. kan vi inte stå tillsammans på utställningen kanske?
    vi kanske kunde snacka lite mer på msn kanske?

  15. #75
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    vw-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jimmie Trywall
    Medlemsnr
    4358
    Ort
    Tenhult
    Inlägg
    982
    Citat Ursprungligen postat av GTIEXTREME Visa inlägg
    Det är roligt att va ägare till en jetta. (Tack till vw_fantasten för detta..)
    Som sagt så vill jag inte göra något halv dant på henne.. Självklart så kommer hon upp till bugrun.. Funderar lite på att ställa ut henne för skojj skull..
    Det skulle varit kul med en jetta avd.. kan vi inte stå tillsammans på utställningen kanske?
    vi kanske kunde snacka lite mer på msn kanske?
    jo det borde vi göra, för jag vet en till jetta som kommer dit, och den stod jag jämte förra året, men vi kan la ta det lite mer över msn, jag är där från och med lördagen....
    Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat

  16. #76
    GTIEXTREME
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av vw-power Visa inlägg
    jo det borde vi göra, för jag vet en till jetta som kommer dit, och den stod jag jämte förra året, men vi kan la ta det lite mer över msn, jag är där från och med lördagen....

    Nu kan du lägga till mig på msn=)

  17. #77
    GTIEXTREME
    Gäst
    Liten Update..

    Har monterat dom breda spakarna som jag fyndade på tradera. Passade även på att provmontera min Luisiratt..Vad tror ni om ratten?


    Provmonterade även "fågelbadet" o kåpan som jag köpte av Freddan84. Ska rengöra fågelbadet o kåpan först innan montering.

    Sen fick det bli en Saftblandare som man kopplar till cigguttaget. En liten rolig pryl till bugrun i sommar.
    Senast redigerad av GTIEXTREME den 2009-02-15 klockan 18:40.

  18. #78
    GTIEXTREME
    Gäst
    Liten lägesrapport..
    Det kommer en Update ikväll på henne..

  19. #79
    GTIEXTREME
    Gäst
    Liten Update!!!

    Har handlat lite grejor till "The little sister". Ny list till fågelbadet,lite till kylarbytet som ska göras m.m


    Fick även min saftblandare som jag ska ha på Bugrun 2009. Den köpte jag för en billig peng.


    En helhetsbild på henne. Har lite mer grejor på inköpslistan till henne innan hon är klar för bugrun..

  20. #80
    D.E
    Gäst
    Snygga navkapslar.

    Men detta ser bra ut! Speciellt för en gratis bil ser den väldigt fräsh ut.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin