Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    Red Stone
    Gäst

    Köpa ny Golf ~60 000kr

    Har just nu en Golf 95 3d som jag börjat tröttna på. Jag är dock nöjd med den men den saknar en del utrustning jag vill ha. Det jag vill ha är starkare motor, farthållare, 5 dörrar, ECC. Kan man få den utrustningen för runt 60 000kr? Och vilken motor ska man satsa på? TDI eller GTI? Dieseln blir väl billigare i drift?

  2. #2
    christian19
    Gäst
    Om du har tur kan du ju hitta en Golf iv med denna utrustningen för runt den pengen Dieseln och GTI ligger ju lite högre i pris om du kollar på blocket lite har du ju Golf mk iv gti för runt 50-60 men med mycket mil på mätaren......damsug blocket så hittar du mycket skoj men..

    mvh christian

  3. #3
    Red Stone
    Gäst
    Hur skiljer sig GTI, TDI och 1.8i i bränsekostnader? Är skillnaden mellan TDI och 1,8i mindre än mellan TDI och GTI?

  4. #4
    Holman
    Gäst
    1,8t GTi:n är ju lite skönare att åka/köra i mitt tycke.
    Skulle helt klart satsa på en GTi.
    TDi:n är ju 1,9TDi:n och den är som en gammal diesel brukar vara...

    1,8t GTi:n går väl komma ner mot 0,65l/mil om man lång/snålkör. Men mer normalt ligger det väl runt 0,9 l/mil.
    TDi:n ligger väl runt 0,45l/mil vid snålkörning och runt 0,6 normal körning.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Holman Visa inlägg
    1,8t GTi:n är ju lite skönare att åka/köra i mitt tycke.
    Skulle helt klart satsa på en GTi.
    TDi:n är ju 1,9TDi:n och den är som en gammal diesel brukar vara...

    1,8t GTi:n går väl komma ner mot 0,65l/mil om man lång/snålkör. Men mer normalt ligger det väl runt 0,9 l/mil.
    TDi:n ligger väl runt 0,45l/mil vid snålkörning och runt 0,6 normal körning.
    Finns ju gti tdi med från årsmodell -01 tom -03 på 150 hk och 320 nm. Samma utrustning som gti, samma prestanda men skönare karaktär på motorn+ massa svartrök vid gaspådrag på köpet. Snittade oftast min på 0.52 blandad körning!

    Sålde min sommaren -07 för 85 lök 0ch 21 500 på mätaren så du borde kunna hitta en långmilare för 60-70 nu tycker jag.

    Klockrent val!

    Lycka till!

    / Per

  6. #6
    Elis
    Gäst
    är inte dom där Gti tdi golfarna jäkla dyra i skatt?

  7. #7
    Red Stone
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Finns ju gti tdi med från årsmodell -01 tom -03 på 150 hk och 320 nm. Samma utrustning som gti, samma prestanda men skönare karaktär på motorn+ massa svartrök vid gaspådrag på köpet. Snittade oftast min på 0.52 blandad körning!

    Sålde min sommaren -07 för 85 lök 0ch 21 500 på mätaren så du borde kunna hitta en långmilare för 60-70 nu tycker jag.

    Klockrent val!

    Lycka till!

    / Per
    Hur ligger en sådan i försäkring jämfört med en vanlig GTI? Mer eller mindre?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Min TDI 130 2002:a kostar 5000 i skatt om året. Har i snitt sen jag köpte den dragit 0,53 l/mil. Personligen tycker jag TDI:n är mycket roligare än GTI:n, ett jäkla drag mellan 1700 och 3000 varv och sen får man växla.

  9. #9
    Spaza
    Gäst
    På min är skatten 1709kr/kvartal och försäkringen 1080kr/kvartal. Kanske är mycket pengar, men inte dyrt. GTi TDi:n har en galet skön motor, speciellt med chip

  10. #10
    Ottosson
    Gäst
    Det ligger en golf V6 -00 ute på blocket för 40k. Fyrhjulsdrift e ju aldrig fel...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin