Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 166
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Liten uppdatering. Kabelhärvorna färdiga på bil 2. Fick just nu kontaktstyckena som skall monteras mellan härvan och instrumentbrädan. Gör det lättare att plocka ur brädan i framtiden.
    Nu är det bara att montera strömbrytarna och mätarna samt säkringsdosan i brädan och dra de sista kablarna fram till kontaktstyckena.
    De nya fjäderbenen är tillbaka från Svante efter justering. Monterade och klara.
    Plattan till säkerhetstanken pulvermålad och monterad.
    Skivor 295 mm från AP samt bellhouse monterade.

    På bil 1 är det montering av växelförare och div smått. Ytterligare 1 bräda klar, skall göra en till plus en vinge så att de kan klarlackas samtidigt.

    Det går segt nu men fortfarande framåt.

    /Ulf

  2. #42
    svedis
    Gäst
    hej du som e en sån där rally byggare:P
    jag behöver en ljus box till en golf3 vart får man tag i det:P

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Du kan köpa från www.mocomp.se. Det finns alla modeller

    /Ulf

  4. #44
    svedis
    Gäst
    tackar:P

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Bil 2.
    Nu finns lite nya bilder och uppdateringar på hemsidan. Brädan och elen äntligen klart. Fjäderbenen injusterade i höjd. AP bromsarna & 295 mm skivor med lösa bellhouse monterade.
    Nya H4 lampor monterade i dubbelljussargarna
    Nu är det inte långt kvar till uppstart


    Bil 1.
    Brädan klar till denna också. Nu skall bara allt flyttat från den gamla brädan.
    Nya H4 lampor monterade även på denna bil.

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Nu äntligen är en bil klar. Bil 2 har för första gången gått för egen maskin. Nu återstår bara stänkskydd innan homologeringen.
    Sedan blir det in och justera motorstyrningen på rullarna.

    Se nya bilder på hemsidan.

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Ser nice ut..
    Fråga... hur gör ni för att få in kall luft å inte varm i från kylarna?

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Om du menar hur vi får in kall luft till insuget trots värmen från kylet, så är kylet placerat lågt och riktat så att kylluften går nedåt/bakåt.
    Luften till insuget går över kylet och rakt in.

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    OK!
    Jag åker med org kyl å d kommer bli trångt med liknade insug som du har

  10. #50

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Nu är bil 2 homologeringsbesiktigad & reg.besiktigad. Nu bär det av till Nyköping på lördag för första tävlingen. Det var enda tävlingen med A-besiktning.

    Motorn gav inte de 200 hk vi hoppades på vid mappningen. Det får dock vara så till dess bil 1 är igång. Då kan det bli byte till värre kammar och konvertering till etanol.

    Bygget med bil 1 står still just nu i väntan på motordelarna från Ultra Motor

  11. #51
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Oh, trevligt att det är igång. Då får man se fram emot någon rolig incarfilm efter helgen då.

    Lyckat till!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  12. #52
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Det gick ju bra med premiären såg jag, skoj att bilen verkade funka. Var Micke nöjd med bilen/körningen?

    http://racenet.nu/kund/Resultat_Mabi-rallyt-08.pdf
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Per, det gick alldeles utmärkt på premiären. Startade lite försiktigt med tanke på 2 ärs uppehåll. Tiderna blev bättre och bättre. Tyvärr blev det lite strul med matningen till bränslepumpen. Säkringen gick på sträcka 4 så det blev 3 min stopp innan de hittade felet och fick bytt säkring.
    Felet hängde kvar på servicen efter så jag fick dra en separat kabel direkt till pumpen. Massa transporttid blev det.

    Sista sträckan tog han i lite mer och det resulterade i en sträckseger bland 2WD. Endast 4 st fyrhjulsdrivna bilar före. Lite svårt att slå WRC/GrA bilar. Totalt vann Jonas Wigren i en Focus WRC.

    Nu gäller det att inköpa en kamera så att vi kan se tävlingarna efteråt.

  14. #54
    LindeMan
    Gäst
    ulf är det dom här strävorna dom har gnällt på http://www.sollebrunnracing.se/kaross2/100_0630.gif

    För enligt mig så bör dom vara godkänd, iaf om man kollar på lapparna man får av bur byggarna!

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    helt rätt, det är de strävorna som inte blev godkända. Det finns ingen bild i regelboken som visar exakt denna lösning. Därför blev de underkända av teknikern från FIA Paris. Detta trots att det står i regelboken att "nedanstående är minkrav"

    Efter samtal med Bilsportförbundet här i sverige fick jag besked att denna lösning är sämre än de som avbildats i boken. Efter 1 timmes samtal fick jag besked att min lösning var för stark !!!!!!! Förbundet kommer enligt högste teknikern att ändra regeltexten så att dörrsträvor blir av klenare dimension. Detta beroende på att burarna nu för tiden är för styva och att deformationszon saknas !!!!!!!!

    Försök att hänga med i detta resonemang. Jag gav upp, dårar kan man inte övertyga.

    I samband med homologeringen fick vi muntlig tillsägelse att det saknas avluftning från batterilådan. Jag påpekade att det är ett slutet racingbatteri och det kan inte bli någon gas vid ladding. Har ingen betydelse blev svaret. Det står i regelboken att det skall vara avluftning
    Dessutom hade jag fäst batteriet med 4 st M8 skuvar genom golvet. Fel enligt besiktningsman, det skall vara 2 st M10 !!!!!!!!!!

    Jag har nu tappat förtroendet helt och hållet, de har ingen aning om vad de sysslar med. Jag kommer i fortsättningen att ha så lite kontakt med förbundet som möjligt.

  16. #56
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Tråkigt med paragrafryttare, hoppas det löser sig till det bättre.

  17. #57
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Välkommen till byråkratin!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Nu behöver jag inte bråka med förbundet längre. Bil 2 är besiktigad och klar och första tävlingen är ju avklarad.
    Bil 1 är ju redan homologerad som KitCar så där borde det inte bli några problem.

    Nu finns en filmsnutt från tävlingen i Nyköping på hemsidan

  19. #59
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469




    Hittade en fin bil på bild...

    Inget resultat ifrån idag dock, hur gick det? Nyfiken ju.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  20. #60
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Nice, körde ni i Götene, hörde att det var rally där uppe idag!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin