Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    JonnyJ
    Gäst

    Grenrör + packning fråga till Jetta 1,8i RP

    Har upptäckt att jag har en spricka i grenröret på jettan, vart hittar man lättast ett nytt/beg till bra pris? är det någon skillnad mellan motormodellerna?

    sen tänkte jag köpa en sotningssats på biltema i dag, om en stund, men dom har 2st till 1,8 motorn en står att den är till förgasare och en står att det är till insprutare. vilken är det jag ska ha? kallar dom motronicen för förgasare på biltema? eller är det insprutare jag ska köpa till?

    tacksam för snabba svar!

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Första frågan säger jag på skroten...
    Har du en pick and pay så är det billigare, dvs man skruvar av själv.

    Andra frågan vet jag inte.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Conny Olofsman
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    67
    Grenrör ska du lätt kunna hitta på skroten som sagt... Om du inte skulle hitta så kan jag sälja ett... På den andra punkten så är jag säker att det är insprutnings-satsen du ska ha...För både insugspackning och avgaspackning är likadana på 8v gti som på RP motorn..(Så det kan inte bli fel) Den andra satsen har jag för mig är gjord för digifant förgasaren...

    MVH Conny

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    Digifanten är riktig insprutning med en spridare per cyl. Men som sagt så ska packningarna (insug/avgas) vara lika för dom motorerna biltema har satsen till..

  5. #5
    JonnyJ
    Gäst
    har handlat, det blev ett grenrör från skroten och sotningssats till insprutare, förgasargummi och lite andra packningar från autoexperten och nu går bilen klockrent , eller ja det är lite bluddrig nystartad när den är kall, hur funkar förvärmningen på dessa? är helt ny på VW så jag har dålig koll på detta.

  6. #6
    Holman
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av g-man Visa inlägg
    Digifanten är riktig insprutning med en spridare per cyl. Men som sagt så ska packningarna (insug/avgas) vara lika för dom motorerna biltema har satsen till..

    På RP sitter det Mono-Jetronic och inget annat. Mono-Jetronic är precis som det låter utrustad med EN spridare i ett "förgasarhus".

    Tror dock inte det är några vitala skillnader mellan insprutar (Mono-Jet) och förgasar packningssatserna..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin