Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    traktorn8
    Gäst

    Fel på vindrutetorkaren/intervall Golf 4

    När man kör den på intervallen så börjar torkarna helt plötsligt flaxa som om man hade spaken i "vanligt torkarläge" Kan det vara nått relä eller är det spaken som är kass tro?

    Airbag lampan har också börjat lysa? Kan man se vad som är fel via felsökning med dator?

    Någon som vet vad som skall göras på 12000 mila servicen?

    Tacksam för svar.

    Mvh Jannie / VW GOLF IV VARIANT V5 -00
    Senast redigerad av traktorn8 den 2009-01-03 klockan 12:57.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Felsöker du med datorn så ser du iallafall vad som är fel på abs systemet, ang torkaren så vet jag inte.

  3. #3
    traktorn8
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Felsöker du med datorn så ser du iallafall vad som är fel på abs systemet, ang torkaren så vet jag inte.
    har inget fel på abs systemet

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Fel av mig, Såg nu att du skrev airbag lampan, ja det kan du felsöka med datorn. Så får du fram vilken airbag som ev inte fungerar, kan vara någon givare eller kontakt som glappar.

    12000mils service borde vara Grundservice, ev kamremsbyte om du har det på din...

    Byte av olja, filter, luftfilter, kupéfilter, tändstift ev beroende på när det är bytt sist, byte bromsvätska om det inte är gjort på 2 år, personligen byter jag minst 1 gång om året, billlig försäkring.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin