Resultat 1 till 16 av 16
  1. #1
    christian19
    Gäst

    Stora Diesel Trim Tråden chip,avgas,luftfilter Golf v tdi 140 man

    Hejsan!
    min andra tråd snöade in lite på Trim så jag gjorde en ny tråd som handlar om detta med Diesel trimning!

    Bilen det handlar om är en Golf v tdi 140 vxl 6 man''

    det som skall monteras är chip,avgas,luftfilter osv

    Det är en stor djungel Kcr kan erbjuda 170 hk/385nm dieselkraft 170hk/390 nm

    Kcr höjer inte turbo trycket dieselkaft gör det

    Kcr har 1 programvara medes dieselkraft har 4 st

    Vad bör man välja??

    Några länkar:

    http://promotech.se/

    http://www.sancodk.dk/

    http://sv.bsrab.se/

    http://www.a-alt-avgassystem.se/dieselboxar.htm

    http://www.dte.se/

    http://www.vtech.se/

    http://www.powerchip.se/

    http://www.tmchiptuning.com/

    http://www.proscott.org/


    Mvh Christian

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag hade valt en trimfirma som ligger nära där du bor.
    Det hade jag kollat på först.

    Skulle du få problem så vill man inte ligga o köra 50 mil.

    Nr 2 hade jag kollat vilka motorgarantier de lämnar.
    När du chippar bilen så försvinner ju din orginal motorgaranti (oftast).

    Nr 3 är att man inte skall strirra sig blind på effektsiffror, frågan är om någon av firmorna optimerar chippet m.m till just din bil eller det är en plug n play sak typ.

    Jag hade velat att dom mappa min bil och testade den i en bänk för att få ut full effekt på just min motor.

    Bara mina tankar.

  3. #3
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag vet att på KCR så kan man få motorgaranti när man köper trim men jag minns inte om man får betala en liten summa för att få den försäkringen.

    KCR är bra att göra med samt om du åker till Falköping så bor jag utmed vägen så jag kan bjuda på kaffe.

  4. #4
    christian19
    Gäst
    hittade ett annat spännande erbjudande www.dahlbackracing.se erbjuder 185 hk/420 nm vilket är mycket intressant.....

    självklart skall man inte stirra sej blind på effekt siffror men valuta för pengarna vill man ju ha.......

    ett duplex avgas från simons kommer att monteras med borttagen mellan dämpare och ett filter i burken från något välkänt märke....siktet är ca 185-190 diesel hästar vilket bör gå bra i en liten golf..

    mvh christian

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Nr 2 hade jag kollat vilka motorgarantier de lämnar.
    När du chippar bilen så försvinner ju din orginal motorgaranti (oftast).
    Till skillnad från Tyskland så finns det INGEN firma i Sverige som lämnar några som helst garantier(förutom ruf.se, som kör den tyska linjen men det är varken VW eller diesel).

    Man kan sälja vilket skit som helst, och när turbo, motor, koppling eller vad det nu är som rasar så behöver man inte ta det minsta ansvar...

    Detta har lett till att vilka skojare som helst kan sälja trim.


    Välj en firma som ligger nära och har goda referenser när det gäller kundvård vid problem!


    .
    Senast redigerad av ThomasT den 2008-12-31 klockan 15:10.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Det här kan kanske vara nått:

    http://obd.ec.cz/PowerBox/



    Denna ger alltså effektökning, men är ett lysande exempel på hur oseriöst det kan vara...

    hemsida: www.tdipower.de



    .
    Senast redigerad av ThomasT den 2008-12-31 klockan 15:21.

  7. #7
    christian19
    Gäst
    det såg riktigt oseriöst ut asså....

    Har mejlast dahlbäck och frågat om det är uppmätt effekt eller bara uppskattad vi får se vad svaret blir...

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av christian19 Visa inlägg
    det såg riktigt oseriöst ut asså....

    Har mejlast dahlbäck och frågat om det är uppmätt effekt eller bara uppskattad vi får se vad svaret blir...
    Effekterna på pappret är ganska ointressanta då de ändå inte kan jämföras.

    Om du bor på västkusten så skulle jag starkt överväga www.ace-competition.com i Borås. Rekommenderas varmt och ligger inte för långt bort från dig.


    .

  9. #9
    dieselnissen
    Gäst
    Kan inte så mycket går ju bara i plugget men en kcr-box är inte en bra idé för du pajjar toppen om du skulle vilja uppgradera den och då gäller inte garantin
    Senast redigerad av dieselnissen den 2009-01-04 klockan 17:31.

  10. #10
    christian19
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Effekterna på pappret är ganska ointressanta då de ändå inte kan jämföras.

    Om du bor på västkusten så skulle jag starkt överväga www.ace-competition.com i Borås. Rekommenderas varmt och ligger inte för långt bort från dig.


    .
    Jag skall prata med ace också har pratat med dahlbäck och dom har bromsat effekt dem bromsade en caddy 140 hk till 178 hk/415 nm i första försöket nu skulle dom fin justera lite till.....alltså inte långt ifrån 185/420 nm som dom uppger...

    spännande och se vad ace kan fixa...

    Mvh Christian
    Senast redigerad av christian19 den 2009-01-05 klockan 01:29.

  11. #11
    christian19
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av dieselnissen Visa inlägg
    Kan inte så mycket går ju bara i plugget men en kcr-box är inte en bra idé för du pajjar toppen om du skulle vilja uppgradera den och då gäller inte garantin
    Okej och på Vilka grunder/fakta baserar du denna info då?Låter väldigt konstigt men...

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av dieselnissen Visa inlägg
    Kan inte så mycket går ju bara i plugget men en kcr-box är inte en bra idé för du pajjar toppen om du skulle vilja uppgradera den och då gäller inte garantin
    Va????

    Utveckla gärna...

  13. #13
    christian19
    Gäst
    uppåt!

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Känns som ett uttalande utan substans....moving on=)

  15. #15
    RikardC
    Gäst
    Hej

    Min syn på seriös verksamhet...

    Personligen så tycker att att ett företag som säljer trim, oavsett om det är dieselbox eller ny mjukvara till ECU, skall kunna redovisa hur de mäter uppnått resultat samt vilka styrparamterar som ändrats. Helt sonika "hur genomförs förändringen". I annat fall köper jag som konsument "grisen i säcken".

    Företaget skall kunna visa före/efter -resultat i någon form. Att bara redovisa toppeffekt och max vridmoment tycker jag inte påvisar någonting faktiskt. Jag vill i alla fall inte få en motor med en toppeffekt som nås vid 6500 v/min och därunder har motorn en effektgraf som ser ut som en hoppbacke utför. Grafer (varvtal/effekt) är lätta att förstå och de skall visa effektökningen efter ändring.

    Om jag får tycka fritt om bolag i Sverige så redovisar BSR sina resultat bra. Tyska Oettinger är inte heller främmande för att redovisa hur de uppmätt resultatökningen och då efter påringning.

    Handlar det bara om smart marknadsföring tro? Vad har ni i forumet för erfarenheter?

  16. #16
    christian19
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av RikardC Visa inlägg
    Hej

    Min syn på seriös verksamhet...

    Personligen så tycker att att ett företag som säljer trim, oavsett om det är dieselbox eller ny mjukvara till ECU, skall kunna redovisa hur de mäter uppnått resultat samt vilka styrparamterar som ändrats. Helt sonika "hur genomförs förändringen". I annat fall köper jag som konsument "grisen i säcken".

    Företaget skall kunna visa före/efter -resultat i någon form. Att bara redovisa toppeffekt och max vridmoment tycker jag inte påvisar någonting faktiskt. Jag vill i alla fall inte få en motor med en toppeffekt som nås vid 6500 v/min och därunder har motorn en effektgraf som ser ut som en hoppbacke utför. Grafer (varvtal/effekt) är lätta att förstå och de skall visa effektökningen efter ändring.

    Om jag får tycka fritt om bolag i Sverige så redovisar BSR sina resultat bra. Tyska Oettinger är inte heller främmande för att redovisa hur de uppmätt resultatökningen och då efter påringning.

    Handlar det bara om smart marknadsföring tro? Vad har ni i forumet för erfarenheter?
    Tja!Mycket bra att du tar upp detta...

    en sak är j säker det är ju at effekt/hk säljer samma som watt7decibel säljer alla vill vara värst till en så billig peng som Möjligt är det inte så??

    Det var därför jag la ut en tråd ang detta med trimning..

    ang bilen karaktär självklart vill jag inte ha en bil som når si toppeffekt vid 6500 inte på en diesel iaf hehe .-) Vill ha en bil som är rolig och köra med ett brett register men som är stark när det behövs!Hade en golf iv kombi tdi 101 pd förut med box från Motortuning.de funkade riktigt bra men all effekt kom vid 2000 varv och då spann bilen lös på 3an vid våt fuktig väglag så den bilen gick bra övriga modifikationer var luftfilter...

    Men nu vill jag gå steget längre och plcoka ut ca 200 diesel hk och 500 i vrid vilket är full möjligt med rätt folk och prylar...

    Fick ett mycket bra bemötande hos dahlbäck och dom bromsar bilen före och efter samt tunar in den..dock är det långt bort som tur är känner man folk iBorlänge som man kan övernatta hos osv så det är inga problem...

    Skall ringa ace och höra vad dom klan komma fram tilll

    Mvh Christian

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin