Resultat 1 till 16 av 16
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Andreas Wallin
    Ort
    Gnarp
    Inlägg
    40

    Vilken ska jag renovera? Golf GTi -83 eller -84?

    Har en golf gti special -84 silvermetallic 13000 mil i orginalskick.
    Min jakt på orginaldelar har resulterat i att jag köpte ytterliggare 1 st. golf gti special -84 silvermetallic 25000 mil.
    Exakt lika som den jag redan hadde dock verkar det vara hanne och hona då det nu resulterat i ytterliggare 1 st. golf gti -83 mörkgrå metallic 29000 mil.
    Vilken ska jag renovera av dom två senare?
    Verkar har gått inflation i gti special eller har jag fel?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Ta den som har bäst utgångsläge såklart! Rost osv.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Andreas Wallin
    Ort
    Gnarp
    Inlägg
    40
    Dom är lika rostiga, något annat får avgöra typ antal som finns kvar eller?

  4. #4
    Holmgren
    Gäst
    Känns inte som att det spelar så stor roll.
    Kolla upp dom båda noga och välj den som är i bäst skick. Garanterat så finns det en som är bättre. Mil och annat spelar ju inte så stor roll när du ska göra allt ändå.

  5. #5
    D.E
    Gäst
    Är de, mot förmodan, i exakt samma skick så ska du självklart rusta upp Specialen. Det är en ju en enårig specialmodell som därför borde bli värd mer än vanliga GTI.

    Annars kan du ge mig allihopa, gratis.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Shit....jag som letat silvermetallic 84:a i ca: 10år.

    Hittar bara röda och vita-

  7. #7
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Som Patrik säger det brukar vara svårt att hitta silver metallic 84spec så renovera en sådan så har du en trevlig klassiker.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Andreas Wallin
    Ort
    Gnarp
    Inlägg
    40
    okey, den silverfärgade -84 får det bli. Kanske lite tråkigt med två lika, men man kan ju alltid lacka om den vit eller röd.
    Tackar för synpunkter.

  9. #9
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wallin Visa inlägg
    okey, den silverfärgade -84 får det bli. Kanske lite tråkigt med två lika, men man kan ju alltid lacka om den vit eller röd.
    Tackar för synpunkter.
    den du renoverar tycker jag att du ska lacka om i silver för dom börjar bli ovanliga för jag har inte sätt någon silvrig mk1a på länge.

    Jag har själv haft en silvrig 84 spec och jag saknar den bilen lite för den var i bra skick och krånglade alldrig fasten den var trimmad.

  10. #10
    Loxarn
    Gäst
    e du singel?

    om inte måste jag få veta hur du övertalat din fru/sambo att få ha 3 ettor samtidigt, jag funderar på köpa min andra och kanske kommer bli utslängd

  11. #11
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Loxarn Visa inlägg
    e du singel?

    om inte måste jag få veta hur du övertalat din fru/sambo att få ha 3 ettor samtidigt, jag funderar på köpa min andra och kanske kommer bli utslängd
    Man behöver inte vara singel för att ha flera bilar jag hade 6st vw och jag har sambo sedan flera år tillbaka och hon är med vw drabbad hehe.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jag tycker att du ska renovera den som är i sämst skick, så att ännu en vacker Golf 1:a kan sparas åt eftervärlden. När du är klar med den som är i sämst skick så tar du även hand om den andra. Ingen Golf GTI generation 1 ska lämnas åt ödet.

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Loxarn Visa inlägg
    e du singel?

    om inte måste jag få veta hur du övertalat din fru/sambo att få ha 3 ettor samtidigt, jag funderar på köpa min andra och kanske kommer bli utslängd
    Hahaaa.
    Du har inte fått in damen på rätt spår bara =)
    Man får se till att ha en intresserad tjej som följer på Bug Run slaviskt.
    Sedan se till att betala hennes häst så hon har att göra resten av tiden.

    Jag har just nu ....... för många bilar =)

    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Man behöver inte vara singel för att ha flera bilar jag hade 6st vw och jag har sambo sedan flera år tillbaka och hon är med vw drabbad hehe.
    VW-drabbad är precis rätt uttryck =P

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Andreas Wallin
    Ort
    Gnarp
    Inlägg
    40
    Helt klart Pekka den blir silver.
    Retades bara med Hagel. Förövrigt den är trimmad kanske samma bil som din gamla?
    Svar till Loxarn: Gift sedan många år.
    Raggade upp henne 1989 i en grönmetallic GTI-81.
    Hon äger förövrigt den fjärde golfen och har fått två döttrar, klart jag ska ha 3 golfar och 2 chevor.

  15. #15
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wallin Visa inlägg
    Helt klart Pekka den blir silver.
    Retades bara med Hagel. Förövrigt den är trimmad kanske samma bil som din gamla?
    Svar till Loxarn: Gift sedan många år.
    Raggade upp henne 1989 i en grönmetallic GTI-81.
    Hon äger förövrigt den fjärde golfen och har fått två döttrar, klart jag ska ha 3 golfar och 2 chevor.
    Min gamla gti blev skrotad för några år sedan för den jag sålde bilen till tvättade inte bilen så den rostade upp tillslut och det var synd på en sådan vacker bil,

    Jag byggde ihop en bubbla till min sambo för ca 2 år sedan som hon fick till sin fördelsedag så det är hennes ögonsten så hon jagar ner mig i garaget ibland för då vet hon att det är lungt inne så hon kan hålla på med hundarna
    vi har bara fyra vw kvar nu men om man hittar en trevlig vw så kan det hända att jag handlar.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Andreas Wallin
    Ort
    Gnarp
    Inlägg
    40
    citat:
    Min gamla gti blev skrotad för några år sedan för den jag sålde bilen till tvättade inte bilen så den rostade upp tillslut och det var synd på en sådan vacker bil,

    Jag byggde ihop en bubbla till min sambo för ca 2 år sedan som hon fick till sin fördelsedag så det är hennes ögonsten så hon jagar ner mig i garaget ibland för då vet hon att det är lungt inne så hon kan hålla på med hundarna
    vi har bara fyra vw kvar nu men om man hittar en trevlig vw så kan det hända att jag handlar

    Jagar ner dig i garaget. Måste vara kärlek

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin