Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    theswed
    Gäst

    Rost/ rost hål på ena bak skärmen

    Tja alla nu har jag äntligen fått min golf 2 1988 undrar en sak det finns två rost hål på ena bak skärmen är det värt att lämna in det för lagning
    lämna i för svetsning eller tror ni att det ät dyrt så det inte är värt det
    bilen annars är jätte fin utan rost

    undrar en till grej på skärmarna sitter det svarta skärm bräddare tror jag dom heter brukar det rosta bakom dom vågar man plocka bort dom och kolla tro ??

  2. #2
    Holmgren
    Gäst
    Det är väldigt vanligt med rost bakom skärmbreddarna..

  3. #3
    theswed
    Gäst
    jaha det är de kan man fixa det själv eller brukar det vara så att det måste skäras bort och att man svetsar dit ny plåt eller hur gör man ??

  4. #4
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av theswed Visa inlägg
    jaha det är de kan man fixa det själv eller brukar det vara så att det måste skäras bort och att man svetsar dit ny plåt eller hur gör man ??
    Det är sällan man hittar plåt bakom breddarna =)
    Brukar vara mer pepparkaksaktigt och rasa ner i små smular när man försöker ta loss dem.
    Skärmkanterna finns att köpa lösa. Så skär bort den sjuka plåten och svetsa dit den nya friska. Spackla, slipa och lacka.
    Jag tycker det svåraste är att få lacken att se bra ut, om det är metallic. Icke metallic lack brukar bli bättre.

    Det går att laga hål utan att svetsa också, med spackel och glasfiberväv m.m. Men det blir sällan lika bra som att svetsa och rosten brukar komma fram ganska fort igen. Skär man inte bort den sjuka plåten så smittar den av sig.
    Senast redigerad av Sebbe den 2007-06-04 klockan 14:32.

  5. #5
    theswed
    Gäst
    ok tack för ditt utförliga svar då vet jag

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin