Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    lardah
    Gäst

    Stor skillnad mellan Mk1 GTi/GLi ?

    Hej! Är det någon som ägt/kört både Golf Mk1 - GTI och cabrioletversionen? Båda har ju samma motor 112hk men cabben är något tyngre. Men eftersom det är chanslöst att hitta en vanlig Mk1 GTi kanske man ska sikta in sig på en cabrioletversion istället? Någon som har erfarenheter att dela med sig?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av lardah Visa inlägg
    Hej! Är det någon som ägt/kört både Golf Mk1 - GTI och cabrioletversionen? Båda har ju samma motor 112hk men cabben är något tyngre. Men eftersom det är chanslöst att hitta en vanlig Mk1 GTi kanske man ska sikta in sig på en cabrioletversion istället? Någon som har erfarenheter att dela med sig?
    Vet inte var du letar men Cabben är betydligt svårare att hitta i normala fall och dyrare!

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    sen är cabben bra mycket slöare då den har nära på 200kilo extra att släpa på. sen har du vindbrus och sånt att räkna in..

  4. #4
    Ronny
    Gäst
    börjar den läcka så kommer du tröttna snart också..


    är det en golf 1 du vill ha så är det nog en täckt du ska leta upp.. jag äger en golf 1 cab och jag gillar den.. men jag har gjort allt för att få taket att sluta läcka.. (nyare cab)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin