Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414

    Volkswagen replitteratur online *LAGLIGT*

    Snubblade över detta idag och det kanske kan vara av allmänn intresse för den breda massan.
    Kräver registrering och kostar en slant , men det gör iofs en rephandbok i butiken också.


    erWin är Volkswagen AG:s webbplats för Elektronisk Reparations- och VverkstadsInformation för fria verkstäder, fordonsparker och alla andra företag som professionellt arbetar med att reparera och utföra service på Volkswagen. erWin är dessutom tillgängligt för privatpersoner som själva vill reparera sin Volkswagen.
    erWin visar blixtsnabbt allt det som behövs för att reparera och vårda en Volkswagen. All information presenteras online. Alltid aktuell. Alltid uppdaterad.

    erWin innehåller fordonsindividuell information som teknisk produktinformation eller underhållstabeller. För denna användning måste du vara registrerad.

    erWin har alltid kontroll på även de minsta nyansskillnaderna mellan modellerna.
    erWin innehåller alla reparationshandböcker som Volkswagen AG kan erbjuda, och mycken annan praktisk information som kan hjälpa dig att förbättra din service.


    https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do
    Senast redigerad av Henrik.M den 2008-12-14 klockan 21:19.

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Ingen här på forumet som provat denna tjänst?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Bengt Erlandsson
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    264

    Volkswagen replitteratur online *LAGLIGT*

    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    Ingen här på forumet som provat denna tjänst?
    Nej, det var ju sannerligen en rätt dyr tjänst....

    /Berlands

  4. #4
    Wolfen
    Gäst
    Tänkte skriva att detta är inget nytt, men precis innan jag skulle skicka svaret så upptäckte jag att inlägget är från 2008

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Haha, Nä, en gammal Henrik-tråd, men han verkar vara en klok man, och jag är lite inne på hans devis att okunskap kan stå en dyrt, med den logiken så kanske inte ErWin är så dumt i alla fall?
    Grejen är denna: Om jag skulle vilja montera/modifiera/reparera något på min relativt nya bil, så hade jag uppskattat att kunna läsa mig till rätt sätt att göra det på, istället för att börja bryta och förstöra o ställa till det.
    Står nu i valet och kvalet mellan att montera en Defa motorvärmarsats själv eller lämna in det hos återförsäljaren. Alla delarna ligger på arbetsbänken...

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Står nu i valet och kvalet mellan att montera en Defa motorvärmarsats själv eller lämna in det hos återförsäljaren. Alla delarna ligger på arbetsbänken...
    Dom monteringsanvisningarna finns ej på ervin eftersom det är en eftermarknads tillbehör.
    Däremot finns monteringanvisning på värmaren på defas hemsida , men är man osäker är det bättre att lämna in.
    Då har du ju dessutom garanti på jobbet.

  7. #7
    Wolfen
    Gäst
    Exakt samma är det aktuellt hos mig med... DEFA komfortsats T670062 Jag valde att boka tid hos min lokala VAG. Fick offert på 6562:- Inte alls billigt, men det hjälper att man kan dela upp det på 6 månader

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Det var ju en del... får se vad jag får för pris på monteringen, jag har ju delarna, ca 2700 kostade det (mekonomen). Alternativet är att kavla upp armarna...

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    Det var ju en del... får se vad jag får för pris på monteringen, jag har ju delarna, ca 2700 kostade det (mekonomen). Alternativet är att kavla upp armarna...
    Men 2700:- inkluderar inte själva kupévärmaren,som medföljer i komfortsatsen, den kostar dryga tusenlappen. Anslagen tid för montering på Volkswagen-verkstad är drygt 1,5 tim. vilket motsvarar runt 2000:-.

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Citat Ursprungligen postat av Crille82

    Men 2700:- inkluderar inte själva kupévärmaren,som medföljer i komfortsatsen, den kostar dryga tusenlappen. Anslagen tid för montering på Volkswagen-verkstad är drygt 1,5 tim. vilket motsvarar runt 2000:-.
    Nu klarnar det, låter klart rimligt nu. Tack för infon! (detta skulle nog ligga under den motorvärmartråd jag startade förra veckan)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin