Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 71 av 71
  1. #61
    xl15
    Gäst
    Gillar verkligen bilen, det enda jag saknar är AC. Så vad göra? Beställa ett kit från Tyskland så klart! Då verkade det smart, nu när jag hämtade paketen är jag inte lika säker längre...


  2. #62
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Det såg ut som ett schysst "lite" projekt att montera AC.. Ser fram emot lika bra rapportering under arbete som du haft tidigare, jätteroligt att läsa ju.

    Däremot måste du ta nåt kort på bilen nu när den är ihop så vi får se hur skönheten ser ut.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  3. #63
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    shiesse! där är lite jobb...!

    Förövrigt rackarns kul att en enkel fråga har utvecklat sig till en fullfjädrad projekt-tråd med uppdateringar o uppgraderingar!
    Senast redigerad av Manny den 2009-03-13 klockan 17:41.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #64

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Det ser nog bara värre ut än vad det är=)

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Gissar på att det är Plug & Play...

  6. #66
    xl15
    Gäst
    Snarare plug and pray...
    Tittade lite mer noga ikväll och det verkar vara komplett härva till hela motorn. Tror inte jag är så sugen på att byta ALL kabel. Ska nog försöka lägga till det som behövs för AC istället. Leta upp styrdonet för AC:n och utgå från det.

  7. #67
    xl15
    Gäst
    Det visade sig vara kabelhärvan till HELA bilen. Blev lite misstänksam när jag kände igen kontakterna till strömbrytarna för innerbelysningen.
    Hittade vad jag trodede var styrdonet till AC:n, men när jag googlade artikelnumret visade det sig att det var till fläktstyrningen.
    Det är inte så att det är samma? Tycker det var lite många kablar bara för att styra en fläkt.

  8. #68
    xl15
    Gäst
    Svara själv på frågan, fläktstyrningsboxen är den som styr AC:n också. Kollade ELSA och det är i styrdonet för kylfläkten (J293, bild nedan) som alla sensorer kopplas in, förångares temperatur, tryckkontakt för klimatanläggning, kompressorns magnetkontakt mm.


    Hittade ett märkligt tillägg bland kablarna, lite vanlig lampsladd och resterna av en halogenspotlligt för infällning...

  9. #69
    xl15
    Gäst
    Efter tre veckors körande har den har inte varit svårstartad en enda gång. Och soppaförbrukningen är bra tycker jag, 0.79 blandad och 0.72 vid långtur.

    Men jag gillar inte att den varvar som fan, ligger på 4000 rpm vid 120 km/h. Har två kollegor med vanliga polos 1.6 av samma årsmodell, de ligger på ca 3200 vid samma hastighet. Fultrick att göra GTI:n "snabbare" med annan utväxling...

    Dessutom kommer något i självsvängning mellan 4200 och 4500 rpm, så att ligga i 130 är inte att tänka på, 125 eller 135 är mycket tystare.

  10. #70
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Du som inte ser några hinder i nåt jobb får väl leta upp en fin diesellåda och knö i din GTi så får du fina landsvägsvartal sen.

    Du får fortsätta att rapportera från AC monteringen sen, mycket roligt att följa.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  11. #71
    xl15
    Gäst
    Undrar bara om en växellåda från en vanlig 1,6 (AEE) passar, de är ju vanliga och har uppenbarligen utväxling som är lite vettigare. Man kan ju köpa på sig en låda och byta när kopplingen ska bytas.

    AC-monteringen väntar på delar, han som sålde paketet glömde skicka med kompressorfästet, med det ska vara på väg. Har köpt en vakuumpump och anlutningsslang med manometer för läcktest och påfyllning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin