Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Niclas Olsson
    Ort
    Ockelbo
    Inlägg
    198
    Tjena igen! Är så att en polare har en Passat ståendes som bara rostar sönder, motorn i den är en 2 liters 8v, det är det enda jag vet. Är det en 9A isf?

    Är det något att ha att bygga på? Blir väl ny vev, stakar och kolvar samt annan topp då, så skicket på motorn ska inte spela någon roll. Vore ju lämpligt isf då jag får köpa motorn för 500:-

  2. #22
    D.E
    Gäst
    Nä 2,0 8v heter 2E.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Finns ju en del som bygger 8V motorer på 2E-motorn.
    Det är väl inget under av effekt orginal direkt.
    Men 2L borgar ju för en bra grund.
    Trimma den och renovera.

    Går ju att bygga vidare på den med men ska du ha 16V så välj en som redan är det.

  4. #24
    xciso
    Gäst
    Lånar tråden lite, då jag har samma frågor.
    Jag har idag en 1.8 GTI 16V (KR) och skulle vilja uppgradera den till 2L.

    Vad jag har läst så ska det vara bäst med en ABF motor, och sedan en 9A motor, med KR-topp.

    Om jag lyckas få tag på en ABF motor, är det då bättre att använda min KR-topp, eller bör jag använda den som sitter på ABF blocket?

    Passar samtliga 2L block mot KR-toppen och rakt ner i min mk2, eller är det bara ABF och 9A?


    Vilket är helt enkelt enklast att utgå ifrån? vill helst att det ska passa så smidigt som möjligt.
    Tack på förhand!

  5. #25
    jooeell
    Gäst
    har du en abf motor från början så ser jag iingen nytta till att du ska byta topp däremot porta abf-toppen lite där har du ju de bästa orginalkammar o allt hehe ABF is gthe way to go om du hittar nån för en vettig peng vill säga

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin