Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 146
  1. #41
    Bastard66
    Gäst
    Beställde på Ebay.de.. Företaget hette RACELAND kostade strax över 2000 inkl. frakt =)

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ok Raceland.
    Dem har mycket annonser.

  3. #43
    Bastard66
    Gäst
    Ja d e möjligt jag har inte så mkt koll på företagen bara på grejjerna =)

  4. #44
    Bastard66
    Gäst
    Idag monterade jag extractor röret, d gick ganska bra va lite trångt förbi drivaxeln men det löste sig till slut..

    Sedan skulle jag montera insuget och då stötte jag på problem...

    Bultdelningen stämde inte riktigt + att det va en kylkanal eller liknande på toppen som skulle gå in i insuget.

    Så nu undrar jag om nån vet om man kan använda keizin förgasaren på ett annat insug? Är bultdelningen mot insuget likadana på alla förgasar gummin??

    Jag som hade tänkt att starta på lördag.. ser inte så ut just nu om jag inte har sån tur att insuget från en RP stämmer mot min topp..

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Vet att alla gummin passar inte iaf.
    Och olika färgasare finns ju åxå.

    Skulle tro att det skiljer.
    Är INTE säker dock.
    Senast redigerad av Lillen den 2008-10-30 klockan 22:25.

  6. #46
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Manny hade något sådant problem med när han bytte till 1,8a men jag minns inte hur han löste problemet så skicka ett pm eller mail till honom.

  7. #47
    Bastard66
    Gäst
    Har PM:at Manny nu... Hoppas d löser sig annars blir jag trött.. Då blir det till att leta Weber med tillhörande insug..

  8. #48
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    RP insuget passar nog men då passar inte din KEIHIN förgasare.
    Detta var precis det jag hade problem med med min gröna racer.
    Kan tänkas finns lite info ang detta i gamla forumet under min "mini-bruxis-projekt" tråd.

    Om jag inte minns fel så använde jag ett insug från en mk2 med den vanliga förgasaren, ej RP (var svårt att hitta).
    Det hade den kylkanal jag saknade. Sen tog jag vajerhållaren från mk2 förgasaren o satte på min gamla fugge då de va nåt med förgasarfoten att det inte fanns skruv hål att fästa i eller vad det var.
    Allt detta med insug o förgasare kliade jag mig i huvet flera gånger, men jag fick rätt på det tillslut utan att göra massa bonna-lösningar.

    O nu har du bara tur att nån annan har gjort detta innan så du får all info nästan gratis :P. Jag hade inte den lyxen .
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Nån ska ju göra skitjobbet med =P

  10. #50
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    RP insuget passar nog men då passar inte din KEIHIN förgasare.
    Detta var precis det jag hade problem med med min gröna racer.
    Kan tänkas finns lite info ang detta i gamla forumet under min "mini-bruxis-projekt" tråd.

    Om jag inte minns fel så använde jag ett insug från en mk2 med den vanliga förgasaren, ej RP (var svårt att hitta).
    Det hade den kylkanal jag saknade. Sen tog jag vajerhållaren från mk2 förgasaren o satte på min gamla fugge då de va nåt med förgasarfoten att det inte fanns skruv hål att fästa i eller vad det var.
    Allt detta med insug o förgasare kliade jag mig i huvet flera gånger, men jag fick rätt på det tillslut utan att göra massa bonna-lösningar.

    O nu har du bara tur att nån annan har gjort detta innan så du får all info nästan gratis :P. Jag hade inte den lyxen .
    Är du helt säker på att det inte går att få dit keihin förgasaren? tkr att bultdelningen mot insuget borde vara samma.. drygt annar för jag har inten förgasare liggandes och vill inte gärna plocka den från jettan...

  11. #51
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    De sex skruvarna är samma på alla 8v insug, så där felar det inte. Däremot kan ditt extraktor ta i insuget så det inte går ner ordentligt, kolla det med. Det enda som skiljer är vatten kanalen och bultmöstret till förgasarfoten samt en o annan vatten/vakumkanal.

    Förgasarfoten på monojetronicen är mycket smalare än foten till keihin gasaren.
    Jag har provat få dit keihinfoten på RP insug. Går inte. Försökte tom borra nya hål men det funkar inte.

    Ut på skroten o jaga insug, det är det enda som hjälper. Tips är att kolla mk2 -84 till -87, där är det mest troligt att du hittar detta.

    Sen behöver du en vakumledning till motorbromsklockan med. Det är en mojäng med en stor och två små vakumanslutningar.
    Det löste jag genom att kapa en gammal EGR-ventil o svetsa på en slanganslutning på flänsen bara.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  12. #52
    Bastard66
    Gäst
    Nu har jag fått tag i ett insug från en audi 100 1,8 förgasarmotor (el-fugge) jämförde det med insuget från en RP och det var bredare så har jag tur går det att använda d om jag lägger igen dom gamla hålen till förgasarfoten och borrar nya. =)

    Va på trimtema idag och köpte 2" rör som jag tänkte bygga avgassystem av... Hade tänkt att prova med raka rör till å börja med men det blir nog en slutburk, men ska kolla hur ljudet blir med raka rör och extractor =)

  13. #53
    Bastard66
    Gäst
    Nu har jag kommit på en lösning på insugs problemet...

    D blir en bonnlösning. Sätta i en bult i kanalen på toppen och täta med kemisk metall å hoppas att d håller =P

    Har kollat andra insug och ska jag använda ett från mk2 stämmer det inte med kylslangar mm..

  14. #54
    Bastard66
    Gäst
    Nu har jag fixat insugs problemet... Jag använder insuget från 1,6:an som d va tänkt från början.. Jag gängade upp hålet så d fick en M12 gänga så tog jag en stoppskruv (M12 gängstång med insex i toppen) och drog i hålet tillsammans med loctite..

    Jag kom fram till att det måste varit den enklaste och kanske smartaste lösningen =)

  15. #55
    Bastard66
    Gäst
    Idag skruvade jag dit insug, förgasare, fördelare, kontrollerade kamremmen då d såg skumt ut med fördelaren men d va rätt, oljefilter, fyllde på olja..

    Skulle även byta termostat och fylla på glykol men då gick givetvis båda skruvarna till termostathuset av =( så d blir till att borra ur dom imorrn på jobbet.. Störande...

    Ja d som e kvar är att sätta dit kylaren, koppla vacum, sätta alla kablar på plats samt dra fast alla kylslangar.. Sen är det bara att vrida på nyckeln förhoppningsvis =)

    Kunde ej ta några bilder då mina batterier i kameran e cp så jag får köpa nya till den... Håller kanske att ta ca 20 bilder med den sen e den död =(

  16. #56
    Bastard66
    Gäst
    Nu har jag startat bilen =). D gick bra.. Förutom att jag har skitkass tomgång =( Ska prova att byta brytarna och ställa in dom ordentligt imorrn.. Har ej provkört då bromsarna är isärskruvade men fan va vass den blev!

    Varvade mätarn ut (7000) utan problem och det fanns mer att ge men vågade inte =)

  17. #57
    Bastard66
    Gäst
    Så nu har jag skruvat ihop bilen och provkört.. Gick väldigt bra faktiskt! Men får beställa ett coilover kitt framöver så man får ner effekt i backen.. Den stiger som fan när man drar på =(

  18. #58
    yantra
    Gäst
    fan va manligt, sugen på att sälja den sen? (:

  19. #59
    Bastard66
    Gäst
    Näe d e inte aktuellt än =) Har ju nyss fått ihop den... Nästa steg är lackering och fixa sänkning och bättre bromsar för d behövs!

    Men får ta d lite lugnt nu framöver.. Sambon tkr det blivit lite väl mkt skruvande d senaste :P

  20. #60
    pekka kiiskilä
    Gäst
    den blir lagom vass med liten summa för kostnaden av den motorn kan inte vara så hög.

    Jag ska själv plocka ihop en 2E motor som ska se ut som en gammal till min ls 75a

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin