Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Kungs
    Gäst

    Mk2:a gti 16v. -89. Startar inte.

    Igår skulle min kompis köra hem mig med min bil.
    hon fick kärring stopp två gånger, bilen startade då, sen startade inte bilen efter det, men den ger ifrån sig ungefär 2 sekunder, och det låter lustigt..Inte friskt.

    Jag hade glömt lyserna på men bilen startade ju endå, så vi har prövat med startkablar och provat och putta igång den, när jag prövar med startkablarna så ger den ifrån sig lite, men startar inte utan dör.
    Och när vi har varit uppe i fart och bokserat bilen så har ingenting hänt.

    Ganska nytt batteri så tycker inte det ska vara några problem, men jag tänkte på om det är generatorn eller något liknande, men hur...kunde det bara kollapsa sådär.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Spekulerar lite bara:

    kamremmen hoppat kanske? Med tanke på kärringstoppen. nån slang eller kabel som gått av?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    Jaaacob
    Gäst
    Som manny sa, tror jag något kan vara i görningen om du inte har komp, dvs, motorn snurrar lättare å skumt.
    ta komp prov.

    Annars kan det ju vara massor med andra saker, soppapump, tänddelar...?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel nilsson
    Ort
    sollefteå
    Inlägg
    91
    tänder motorn till just när du släpper nyckeln? alltså precis när du slutar köra på startmotorn? isåfall så är det nog hallgivaren som är trasig..

    mk1 16v

  5. #5
    Kungs
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mk2 16v turbo Visa inlägg
    tänder motorn till just när du släpper nyckeln? alltså precis när du slutar köra på startmotorn? isåfall så är det nog hallgivaren som är trasig..

    mk1 16v
    Japp det gör den, men nu funkar den och låter lite lustigt, lite ovanligt lukt och rök vad jag tycker.
    Men ska pilla med bilen på onsdag så får vi se.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel nilsson
    Ort
    sollefteå
    Inlägg
    91
    lukt o rök? kolla toppackningen, om får in vatten i cylindrarna.. men det låter ju som ett annat fel än det första du hade problem med..

    /mk1 16v

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin