Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    Skier
    Gäst

    Någon med vag-com nära mig?

    Det är så att jag just skaffat mig ett farthållarkit till min MK4a TDI som kommer att monteras närmsta tiden.

    Mitt problem är bara att hitta någon som är villig att aktivera den via vag-com. (lokala vag verkade inte så sugen)


    Så om ni vet eller äger själva och bor Gävle/uppsala området och kan hjälpa mig med detta så är jag väldigt tacksam!

  2. #2
    Theo
    Gäst
    Seveds brukar väl inte vara omöjliga annars tycker jag, betydligt bättre än Perssons i Uppsala.

    Jag jobbar i Husby/Vendel. Har du lust så är det bara komma dit klockan ca. 16.00 någon dag så tar jag med mig datorn. Jag vet dock inte exakt hur man aktiverar farthållarn i Vagcom, men det löser nog sig då, jag skall själv köpa en farthållare till min Polo rätt snart och behöver ändå läsa på hur man gör.

    Du kan nå mig på theo_tibblin@hotmail.com

    //Theo

  3. #3
    Skier
    Gäst
    Låter som en bra ide, jag bor ju iof bara 100m från seveds men dom lät inte så sugna om jag hade monterat allt själv.

    Du kan få tips på var jag via tyska e-bay köpte delarna ganska billigt enligt mig.

  4. #4
    Theo
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Skier Visa inlägg
    Låter som en bra ide, jag bor ju iof bara 100m från seveds men dom lät inte så sugna om jag hade monterat allt själv.

    Du kan få tips på var jag via tyska e-bay köpte delarna ganska billigt enligt mig.
    Ska väl dom skita i kan jag tycka, jaja typiskt bilverkstäder.

    1500kr ungefär skulle spak+ kablar gå på till min bil, tips på billigare ställen är alltid intressant!:-)

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    E
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54

    Hur aktivera via VAG-COM

    Tjena.

    Om ni kommer på hur den aktiveras via VAG-COM så hojta till.

    Min har nämligen lagt av efter att jag hade batteriet bortplockat en stund.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    Ola Eriksson
    Medlemsnr
    613
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    4

    Vag-com

    Kopierat från Ross-Tech

    [Select]
    [01 - Engine]
    [Login - 11]
    Enter 11463 to activate cruise control
    [Do It!]

    ( Annars kan du ringa till Seveds och fråga efter Ola så fixar jag det åt dej )

  7. #7
    Theo
    Gäst
    Jag sa ju att Seveds inte brukar vara omöjliga;-) BETYDLIGT bättre än amatörerna i Uppsala.

    Tack för uppgifterna hur man gör föresten!

    MVH Theo

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    tack för tipset.. farthållare är inhandlad till seaten från ebay.. ska bara levereras och monteras sen är jag nöjd med den bilen igen..

    enda jag saknat i den..

  9. #9
    Skier
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI613 Visa inlägg
    Kopierat från Ross-Tech

    [Select]
    [01 - Engine]
    [Login - 11]
    Enter 11463 to activate cruise control
    [Do It!]

    ( Annars kan du ringa till Seveds och fråga efter Ola så fixar jag det åt dej )

    DE låter ju bra även de. Pratade med dom i kundmottagningen och dom var lite osäkra men då kan vi nog lösa det hela.

    Ska bara få tid att montera den...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin