Sidan 15 av 17 FörstaFörsta ... 5121314151617 SistaSista
Resultat 281 till 300 av 325
  1. #281
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Johan får allt polera bilen lite till för den är lite flammig nu men bättre än innan.
    Blir varken lån av bil eller bug run nu, men tack ändå.

  2. #282
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Tillräckligt modern och ny för att ha en mobilkamera?
    Upp med lite bilder här nu så man ser hur bilen ser ut så här 3 månader efter senaste bilden i tråden. ;-)
    Peter vi har digitalkamera med nu hehe, ni får se den på BR live istället.

  3. #283
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag fick meka generator på den gule den slutade att ladda så det blev nya kol o nu laddar den som den ska igen, Om generatorn skulle gå sönder så har jag några i reserv.

  4. #284
    D.E
    Gäst
    Ser fram emot att se denna på Bug Run, Pekka!

  5. #285

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Gött du har nått att göra.

    Har hitta fler gula lampor idag.
    + min svinstora låda med hjulbult.

    Så nu finns det på lager.

  6. #286
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag ska nog skriva ut en liten lapp på att jag ställer upp på finaste på klubben men jag lär inte vinna men jag är med och då har man ingen o skylla på,
    Dennis du får se den för Lillen letar upp mig som vanligt,
    Patrik ta med dig några lamopr till mig så är du snäll.

  7. #287
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Jag ska nog skriva ut en liten lapp på att jag ställer upp på finaste på klubben men jag lär inte vinna men jag är med och då har man ingen o skylla på
    Självklart ska du det!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  8. #288
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Lite för mycket rost och bucklor för "mint condition" men medverka kan man alltid göra!

  9. #289

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Lite för mycket rost och bucklor för "mint condition" men medverka kan man alltid göra!
    MEN helt orginal plåt iaf.

  10. #290
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag komm på åttonde plats iaf av tolv så det är inte så illa för jag hadde inte städat bilen samt skippat tvätten samt ingen banåka så med lite energi så kan jag nog komma upp några placeringar och javisst är det lite bucklor o rost men bilen är orginal och ej renoverad,

    Mint condition men den oskruvar bil som används som är över trettio år gammal med över 20k mil är nog inte så lätt att hitta.

    Jag är nöjd ändå för jag hat medverkat och fått svar på allt.

  11. #291
    D.E
    Gäst
    Den såg då väldigt fin ut iaf. :P

    Jag såg erat sällskap många gånger under helgen men visste inte exakt vilken som var du och sedan när jag skulle höra efter kunde jag inte hitta er. Därför fick du aldrig din reglagepanel...

  12. #292

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Grattis Pekka!
    Kanonresultat ju.
    Kul att en så gammal bil hävdar sig.

    Mer puts och koll innan så är du med i matchen.

  13. #293
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D.E Visa inlägg
    Den såg då väldigt fin ut iaf. :P

    Jag såg erat sällskap många gånger under helgen men visste inte exakt vilken som var du och sedan när jag skulle höra efter kunde jag inte hitta er. Därför fick du aldrig din reglagepanel...
    Jag är den som går i arbetskläder och jag viste inte att du kom dit eftersom Lillen fick förhinder med bilen,

    Lillen jag ska försöka att få lite mer putts till kullen samt att den ska runt banan några lugna varv för toppen behöver renoveras så det är vinterns jobb och du har en sovplats här som har ditt namn hehe.

  14. #294
    D.E
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Jag är den som går i arbetskläder och jag viste inte att du kom dit eftersom Lillen fick förhinder med bilen,

    Lillen jag ska försöka att få lite mer putts till kullen samt att den ska runt banan några lugna varv för toppen behöver renoveras så det är vinterns jobb och du har en sovplats här som har ditt namn hehe.
    Jodå, jag var där. Åkte med en lokal golfare vid namn Armada.

    Körde du bubblan eller Golfen till BR? Ni stod just bakom oss i kön utanför innan insläppet.

  15. #295
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D.E Visa inlägg
    Jodå, jag var där. Åkte med en lokal golfare vid namn Armada.

    Körde du bubblan eller Golfen till BR? Ni stod just bakom oss i kön utanför innan insläppet.
    Jag körde bubblan och lånade ut den gule till en polare.

  16. #296
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Nu lånar jag inte ut den gule längre för den var med om en liten krock på BR samt att gti spojlern var knäckt och att hastighetsmätaren är trasig och det tråkigaste är att han som lånade bilen fullständigt s-et i att det är en gammal bil som ej är renoverad så jag har fått jobba lite med bilen efter BR men det går långsamt eftersom jag är opererad igen så högerhanden är i ett paket så det är venster skruvande som gäller.

  17. #297

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Fasen va surt.
    Du är för snäll har jag alltid hävdat!

  18. #298
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Fasen va surt.
    Du är för snäll har jag alltid hävdat!
    Japp lite surt e de men man lär sig alltid något nytt så det var en sak jag inte gör om,

    Jag kan ju inte skruva själv eftersom högernäven är i ett paket och stygnen ska bort nästa vecka men jag är nog lite envis för bandaget är lite mörkt nu hehe och jag har hjälp av en vän som inte har åkt hem efter BR så han får vara min höher hand.

  19. #299
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Nu är spojlern lagad samt hastighetsmätaren bytt till en gti mätare eftersom jag hadde en sådan i förrådet så nu är den graderad till 220 och inte 180 o det bästa är att den är från en lågmilare 12tusen mil,

    Jag har haft problem med att avluftningen inte velat funka korekt så nu är det fixat provisoriskt för jag får ta loss tanken och byta ut lite slang mm
    motorn startar lite lättare det blir inte så stor blå dimma när den startas kall o den drar mindre olja eftersom den inte behöver suga vevhusoljan som bränsle nu
    Nu var den lite bättre i gången med för man behöver inte trampa ner gasen så mycke så lite har jag allt gjort med bilen.

    Jag har varit hos sjukgymnasten o dom är inte så glada på mig= Väldigt fult ärr på 7cm och lite trasiga muskler i handen så nu ska jag tydligen ta det lungt i ca 2v=(Inte) jag kan inte sitta här med ett finger i naveln o inget att göra hehe,

    Projekt Memphis är påbörjad igen så nu är vissa delar redan lackade och att bilen fått en ny ägare en polare ville ha den så han får den mkt billigt för han får göra det mesta själv men färgen står jag för= Väldigt gul.
    Senast redigerad av pekka kiiskilä den 2009-06-29 klockan 14:07.

  20. #300
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Projekt memphis är klar nu så den gule fick tillbaks sin plats i garaget igen nyvättad är den med samt att jag polerat upp den och vaxat den så nu är det bara dammsugning kvar för att den ska vara i rostigt och buckligt skick som jag fattat att den är i men den är ju inte renoverad och det ska jag försöka låta bli att göra men det är ju mode nu för tiden med rostigt stuk hehe.

    Jag har köpt toppackning och diverse packningar så nu under vintern ska toppen loss och renoveras samt om lusten faller på så portas den lite med.
    Senast redigerad av pekka kiiskilä den 2009-08-14 klockan 18:04.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin