Sidan 1 av 11 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 204
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261

    Golf G60 Wolfsburg. Nya planer.

    Ska starta en projekt tråd hade jag tänkt, får inte in bilderna här i tråden vet inte varför kanske inte går?

    Tänkte lägga in lite ur den såg ut när ja köpte den, vad som är gjort med den och hur den ser ut idag, även va som händer under vintern.

    För nu går bilen så enormt bra, helt lyriskt. Min g-ladder håller iafl inte på o vissla på sista värsen, peppa peppa ta i trä! Som så många andras, tyvär :/

    Fick motivationen tillbaka när jag lämnade in bilen och dom fixade felet, mer om de idagarna, ska bara starta upp en tråd.

    still to come

    v
    Senast redigerad av D_Stenlund den 2014-11-04 klockan 00:41. Anledning: Fixade så bilden som diskutterades hamnade där den skulle vara.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    nya högtalare, diskanter, filter osv är fixat ska se om man kan lägga upp något om man pillar dit de idagarna.

  3. #3
    sgt_nelson
    Gäst
    Härligt Danne!! äntligen en projekt tråd om räsern din! Nu får vi se till att det händer grejer i VW hörnan i garaget i vinter!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    *2 tummar upp* =)=)

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Diskanter, mindre högtalare och filter ( DLS ) är isatta, dock är fan inte el min sida, polaren hjälpa mig lite, vet inte om de klaffar som de ska men bättre än innan iafl.

    Städade även i garaget, nu ska de vinter pysslas.

  6. #6
    Bastard66
    Gäst
    Vad blev det för system?? ´DLS up-6 rockar =)

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    repade min höger bakflälg idag pga en massa jälva bönder i trafiken som inte kan köra, fan va sne man blir. Nåja, får slipa ner lite o lacka kanske eller va man nu ska göra med dom i vinter...

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    idag satte jag på min nya hajfena på taket, dålig mottagning tycker jag. men men, inte de man ska lyssna på

    Ska ställa av bilen för vinter pyssel imorgon, tänkte se va man kan göra åt dom bulorna som finns på några ställen.

    De ja tänkt göra i vinter är att byta ratt och stol, ny grill fram, kolla oljepumpen så den är i bra skick. Resten kommer med tiden.

    tvättade även bilen lite idag innan VW träffen vid barkarby, mera bilder kommer imorgon.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Idag ställde jag in bilen, kunde inte sova inatt är lite små sjuk osv så ja satt uppe till 5 och kollade bildelar osv, finns en del man vill ha.

    men de viktigaste för mig är att mina bulor / bucklor trycks ut till våren.

    Sedan kommer de bilder för varje gång ja besöker garaget nu i vinter.
    Är ju granne med sgt_nelson och hans vita jetta så är de inte min bil är de jettan som ska bli vinter ombonad !

    härligt, nästan längtat lite

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Just de glömde en rolig sak ja har framför mig, har en PG motor som står, utan generator och G-ladder.
    Den rackaren ska bli en värsting tänkte jag, så ja har att göra.
    Vassare kam, störra spridare, förhoppningsvis större kompressor och till de rätt hjul, planad och portad topp och moddat insug.


  11. #11
    Finn
    Gäst
    Bygg 16v!!!!

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Citat Ursprungligen postat av Finn Visa inlägg
    Bygg 16v!!!!
    de kostar pengar och den kunskapen har jag nog inte.

    Nu är den avställd, saker som ska köpas och göras är va ja kommer på följande

    | | Kolla oljepumpen
    | | Ny grill, emblemlös 3 ribbor med ögonlock
    | | Nytt fint luftfilter
    | | Ratt, omp mocka..
    | | en jälva recond
    | | Få ut några bulor.

  13. #13
    Finn
    Gäst
    Jag har en emblemlös grill liggandes här hemma som inte kommer att användas. Finns bild på den i min projekttråd, ta en titt å hör av dig om du e intresserad.

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    tjena toni, såg den nu. lite många ribbor hade tänkt mig 3. behöver väl ögonlock över och under med, men va ska du ha för den, skadar ju inte att se hur den ser ut på.

    hur går de med din bil

  15. #15
    Finn
    Gäst
    Kommer inte riktigt ihåg va jag pröjsade men en två lr tre hundra kanske?

    Min bil åker in i garaget så fort jag fixat en vinterkärra

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Mr D.
    Kan du inte ta några kort på din motor till mig så jag kan spana lite på hur den ser ut runt om kring. vad jag måste modda och så på min.
    Har lite tankar men vore skoj om man kunde fundera mer innan jag lyfter min.

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    smurfen har du msn ?

    va menar du med runt omkring, ja du kan få va du vill inga problem.

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Självklart msn.

    Jag har lite funderingar på hur det ser ut runt insug och så.
    Eftersom jag har tanke att bygga om lite i vinter men vill inte riva innan. Så kan det vara skönt att se lite eftersom det skiljer lite på en g60 mot en vanlig.
    Men i motorrummet finns ju slangar o rör överallt så man ser ju inte så mycket. Då är det bra när någon har en motor lös.

    msn/mail:

    pjerre.gustafsson@comhem.se

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Kom precis på att jag har nya länkarmar, spindlar, styrleder med nya orginal bussningar som ligger på morsans ballkong så man kanske ska ta hem dom så har man ytterligare lite att göra i vinter Nytt och fint ska de vara

    Funderar starkt på en oljekylare

    http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?sArtId=OK-16
    http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?sArtId=OK-KIT

    Va tror ni om de? Kan inte vara svårt att koppla in och få de att fungera väl?
    Då blir de bankörning nästa år.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    En del meckande har de blivit, inte så mkt med min goffe för den står o väntar på en ratt och oljekylare..

    Tagit löst allt utom kolvarna i den motorn ja tänkt leka med i vinter, ska puttsa upp allt så de blir riktigt nice.

    Vill ha lite pengar så man kan köpa lite godsaker till g60... buu






    finns lite att göra i vinter, ska bli kul, men längtar mest efter ett oljekyl och ny grill osv osv.. ska även koppla om fläkten till manuell.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin