Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46
  1. #21
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    och hur gick det då?

    Ringde och sa att jag fått gamla däck, dom skulle du skicka nya kostnadsfritt och jag skulle returnera de första jag fick. Hon lämnade t.o.m. ett meddelande till lagret att jag vill ha max 1 år gamla däck.

    Efter 4 dagar kommer däck, skaaaapligt less man blir när dom är exakt lika gamla, v36 2006!!! Ringde dom direkt och sa att jag ville cancellera ordern, returnera samtliga däck & ha pengarna tillbaka. Skickade dom i måndags och idag sitter pengarna på kontot.

    Hittade för övrigt nyss köpt lika däck, dock v.40 2007, på kampanj av en däckhandlare i stockholm blev totalt 3080 istället för 3400 på d-online...

  2. #22
    mr_mike
    Gäst
    Varför inte handla Här istället

    http://www.teletyre.se/

    Både billigare och FRI frakt....



    Ni som handlar mc däck också så kan jag rekomendera

    www.rodamoto.es där köper jag, det enda som känns skumt är att man pröjsar i förväg. Men det har funkat hittils. Pröjsade in 11 papp i förväg 4dagar senare hade jag alla set däck hemma..


    ///Micke
    Senast redigerad av mr_mike den 2008-09-29 klockan 10:54.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Jag jämförde mina Nankang 205/40/17 jag köpte via Däck online , med många andra nätdäckssäljare , och dem blev billigast hos däckonline , funka skitbra , hade dem på 5 dagar , högsta betyg !

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av mr_mike Visa inlägg
    Varför inte handla Här istället

    http://www.teletyre.se/

    Både billigare och FRI frakt....

    ///Micke
    Varning för Teletyre!

    En kompis beställde kompletta 20" till sin A4 -05. Bara strul, skrapade och bättrade fälgar efter montering, obalans, och pyspunka. Och det värsta av allt, de vill inte rätta till felen... Och gratis montering, balansering och frakt, tjosan... När han ville skicka tillbaka skiten så skulle de plötsligt ha 1200:-!! för frakt och montering...

    Farsan beställde kromade 19" till sin A6 våren 2006, då gick allt smidigt och allt har funkat bra sedan dess.

    Men med tanke på hur det varit för min kompis nu och vad man kan läsa på div. forum, så skulle iaf inte jag beställa där. Det skall ju inte bara vara billigt, man måste ju ta hand om kunderna och rätta till ev. fel också...
    Senast redigerad av Crille82 den 2008-09-29 klockan 22:43.

  5. #25

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Erik Wall
    Ort
    Solna
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Kim Visa inlägg
    Titta på www.Nordendack.se nästa gång. Bra service, riktigt bra priser t.o.m bättre än däckonline.
    Kika in på billigavinterdäck.se, där finns lista på ett flertal däckbutiker online som är lika billiga som nordendäck och däckonline

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Kör 99% av mina köp på däckonline. Aldrig problem , snabba leveranser förutom om Postmord blandar och ger. Jag kör på ny beställningnnu i vår igen. Typ 10.e året men Däckonline.

  7. #27

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    En nästan 10 årigt trådlyft

  8. #28

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Tobbe
    Ort
    Motala
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Kör 99% av mina köp på däckonline. Aldrig problem , snabba leveranser förutom om Postmord blandar och ger. Jag kör på ny beställningnnu i vår igen. Typ 10.e året men Däckonline.
    Samma här.
    Beställde nyligen 2 uppsättningar, adresserade till jobbet så man slipper vara hemma.
    Tog knappt en vecka.

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    720
    Funkar bra med däck online.
    Men jag har gått över till däck365. Ett svenskt företag med samma idé. Prisnivån ligger ungefär på samma.

    Om inte jag minns fel så är däck on line ett tyskt bolag. Inget fel med det, men pengarna hamnar utanför Sverige gränser. Hittar jag samma produkt till liknande pris och service så föredrar jag att handla inom Sverige. Annars så blir det en del från Tyskland, men det beror mest på att vissa grejor är svåra att få tag på här. Eller tokdyra i Sverige.

  10. #30

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Gammal tråd, men fortfarande högst relevant!
    Något jag observerat: Förr när man handlade däck hos gummihandlaren ingick montering och balansering i däckpriset, handlar man på nätet blir man rekommenderad sajtens "samarbetspartners" att ombesörja omläggningen och balansering, en kostnad som i dag, i Växjö ligger på 800:- ! Räknar man in monteringen i kostnaden så sparar man inte speciellt mycket på att handla på webben.

  11. #31

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 897
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Gammal tråd, men fortfarande högst relevant!
    Något jag observerat: Förr när man handlade däck hos gummihandlaren ingick montering och balansering i däckpriset, handlar man på nätet blir man rekommenderad sajtens "samarbetspartners" att ombesörja omläggningen och balansering, en kostnad som i dag, i Växjö ligger på 800:- ! Räknar man in monteringen i kostnaden så sparar man inte speciellt mycket på att handla på webben.
    Något och tänka på är om det är fel på ett däck när det är pålagt, alltså ett garantiärende.
    Kostar ytterligare för av och påmontering och frakt. Kan bli dyrt i slutändan.

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Gammal tråd, men fortfarande högst relevant!
    Något jag observerat: Förr när man handlade däck hos gummihandlaren ingick montering och balansering i däckpriset, handlar man på nätet blir man rekommenderad sajtens "samarbetspartners" att ombesörja omläggningen och balansering, en kostnad som i dag, i Växjö ligger på 800:- ! Räknar man in monteringen i kostnaden så sparar man inte speciellt mycket på att handla på webben.
    Stämmer bra det. Senaste inköpet är inte monterat ännu.
    En som hjälpt mig tidigare vill ha 1000:- för montaget nu. Så den kostnaden börjar sticka iväg.

  13. #33

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Tobbe
    Ort
    Motala
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av matsola Visa inlägg
    Stämmer bra det. Senaste inköpet är inte monterat ännu.
    En som hjälpt mig tidigare vill ha 1000:- för montaget nu. Så den kostnaden börjar sticka iväg.
    Jag har tur som har en polare med maskin, han tar 100 spänn däcket.
    Annars vet jag att handlarna har listor med olika pris för olika tum, ett 17" kostar tex 350:- att montera = 1400 för 4 däck.

  14. #34
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    576
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Gammal tråd, men fortfarande högst relevant!
    Något jag observerat: Förr när man handlade däck hos gummihandlaren ingick montering och balansering i däckpriset, handlar man på nätet blir man rekommenderad sajtens "samarbetspartners" att ombesörja omläggningen och balansering, en kostnad som i dag, i Växjö ligger på 800:- ! Räknar man in monteringen i kostnaden så sparar man inte speciellt mycket på att handla på webben.
    Jag har alltid köpt från däckonline, men jag vet att när jag någon gång kollat priserna på de stora däckverkstädernas hemsidor så brukar det stå att monteringsavgift och miljöavgift tillkommer även där. Eventuellt kan det vara så att lokala mindre däckverkstäder fortfarande bjuder på montering.

    Jag beställde nya däck från däckonline nu till våren. Valde leverans till en monteringspartner här i stan och fick betala strax under tusenlappen för montering, balansering och miljöavgift. Då var det 18", mindre däck är billigare och större ofta dyrare att montera. För några år sen när man körde Golf GTI mk3 med stretchade 16" Kinadäck och behövde byta däck i tid och otid så betalade man kanske halva den summan per däck för montering.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Eller så har den lokala lilla firman redan bakat in diverse tillkommande avgifter i priset på däcket... Och det är därför de ibland verkar dyra. Kanske. Generellt tycker jag däckhandlare har sjukt svårt att kommunicera till sina kunder vad de erbjuder, vad som ingår, varför det kostar som det gör eller vad något överhuvudtaget kostar. Lite bättre numera tack vare sund konkurrens, men förr fick man lägga en dag på att ringa runt till traktens däckhandlare och be om ett pris, om de behagade svara, om de orkade titta i sin prislista osv. En mycket knepig bransch. Sen la handlare som Däck Online helt sonika ut priser på alla däck rakt-upp-och ned på nätet så att alla kunder kunde kolla priser och välja när-som-helst enkelt utan att behöva ringa och truga. Då klagade de etablerade branschaktörerna på än det ena än det andra, fastän att de själva kunde gjort precis likadant och föregått det som hände. Numera tror jag inte prisskillnaderna är särskilt stora generellt, men det varierar säkert med olika däck, geografi och annat. Personligen köper jag däck av Däck Online och liknande handlare samt märkesverkstaden. Vilken handlare det blir beror på tillfälle, bil, däcktyp osv. De har olika fördelar respektive nackdelar.

  16. #36

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Generellt tycker jag däckhandlare har sjukt svårt att kommunicera till sina kunder vad de erbjuder, vad som ingår, varför det kostar som det gör eller vad något överhuvudtaget kostar. Lite bättre numera tack vare sund konkurrens, men förr fick man lägga en dag på att ringa runt till traktens däckhandlare och be om ett pris, om de behagade svara, om de orkade titta i sin prislista osv. En mycket knepig bransch.
    Håller med fullständigt! Jag började handla däck på nätet av exakt denna anledning! Fick krupp av att åka runt för att försöka bilda mig en uppfattning om vilka däck som var vettigast att köpa.

  17. #37

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Rixpucko
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    57
    När jag jobbade för en av de stora återförsäljarna av VW/Skoda/Seat/Audi så ingick alltid montering vid köp av 4 däck

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Om det "ingår" montering och balansering är givetvis en fråga om vad däcken kostar. Däcken kostar 1300:- /st och då ingår montering. Eller egentligen kostar de 1000:- /st + montering.

    Vad det gäller Däckonline tycker jag oftast det finns flera billigare näthandlare i Sverige numer, har säkert delvis med ogynnsam Eurokurs att göra.

  19. #39

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    720

    Någon som handlat på dackonline.se?

    Man ser att det är populärt att näthandla däck nu för tiden. När jag hämtade mina däck på DHL i Mora så låg det tio uppsättningar däck på godsavdelningen.
    Lokala däckföretagen måste tappa en del på näthandeln.

    Montaget gör bilverkstan när bilen ska på service nästa vecka. 1238:- för omläggningen 18”. (Finns säkert billigare men orkar inte leta)

    Blev återigen via Däck365. Funkar klockrent, leverans på en vecka. Och svenskt bolag.
    Valde nya Yokohama Fleva 245/40-18. Inte allt för dyra får se hur dom känns. Kört enbart på Continental eller Bridgestone tidigare på denna bilen.
    Senast redigerad av matsola den 2018-04-30 klockan 14:44.

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av matsola Visa inlägg
    Man ser att det är populärt att näthandla däck nu för tiden. När jag hämtade mina däck på DHL i Mora så låg det tio uppsättningar däck på godsavdelningen.
    Lokala däckföretagen måste tappa en del på näthandeln.
    Kom på att däckfirmorna lär ju få sina däck levererade på något sätt med..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin