Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46
  1. #1
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295

    Någon som handlat på dackonline.se?

    Beställde förra helgen nya dubbfria continental på dackonline.se
    Hade avin i brevlådan igår, hämtades ut idag.
    Ser då tre är tillverkade 3206 och ett är 3106.

    På hemsidan kan man läsa nedan.


    http://ssl.delti.com/cgi-bin/RD-FAQs...+däckets+ålder

    Punkt nr.9

    Är däcken nya?
    Vi erbjuder uteslutande nya däck från gällande produktion. Vi säljer inte gamla lagerrester. Du kan räkna med att våra däck inte inte är äldre än ett år. På däckets sida kan du med DOT-kännetecknet läsa av vilken vecka och år däcket blivit producerat. Beakta att genom vederbörlig lagring kan med tidens gång materialets specifika egenskaper förbättras, eftersom gummiblandningen inte blir direkt utsatt för gatutrafik och kan därigenom fortsätta att härdas.




    Tycker det är dåligt att man får drygt 2 år gamla däck när man kan "kan räkna med att våra däck inte inte är äldre än ett år"
    Vid reklmamation står det nått krypiskt i paragraf 5 (under allmänna affärsvillkor) att man får stå för frakten själv!

    Nån annan som fått gamla däck?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Har handlat flera gånger.
    Fått mycket bra service.
    Går att prata svenska med folk i kundtjänst där(tyskland alltså).
    De har ringt upp mig angående leveransadress flera gånger.

    Har iaf jag alltid fått frächa däck.
    Dessutom levererade på 5-7 dagar alltid.

    Jag kommer LÄTT att handla igen.

    Ring ner dit om du inte är nöjd.
    Tror de är intresserade av att ha nöjda kunder!

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    31
    De är väl inte frågan om en reklamation, de är frågan om att de inte levererat samma sak som de påstår sig att leverera. Oavsett vad de skrivit så är de konsumentköplagen som gäller i det fallet. Tveksam att de ens bråkar om du ringer och påtalar detta. Be om ett kraftigt prisavdrag eller nya däck kostnadsfritt. Gå inte med på vad som helst.

  4. #4
    Jocke_M
    Gäst
    Är däcken torra å spruckan eller?

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Jag har handlat 2ggr av dom.

    Båda ggr har jag fått färska däck levererat i princip till däckmaskinen inom 1 vecka från det jag tryckt beställningen.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ventohuans avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Håkan Persson
    Medlemsnr
    4633
    Ort
    Bromölla
    Inlägg
    388
    Har haft en jobbarkompis som oxå beställt o fått 2 år gamla hjul. Detta var förra året. Vet dock inte hur de blev med de tillslut.
    Typ2 Husbuss -74 Vento Vr6 -92
    Passat Alltrack -12

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Kim N.
    Medlemsnr
    5409
    Ort
    Ålesund
    Inlägg
    114
    Titta på www.Nordendack.se nästa gång. Bra service, riktigt bra priser t.o.m bättre än däckonline.

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av farbrorlarry Visa inlägg
    De är väl inte frågan om en reklamation, de är frågan om att de inte levererat samma sak som de påstår sig att leverera. Oavsett vad de skrivit så är de konsumentköplagen som gäller i det fallet. Tveksam att de ens bråkar om du ringer och påtalar detta. Be om ett kraftigt prisavdrag eller nya däck kostnadsfritt. Gå inte med på vad som helst.
    Precis; felaktig köpinfo - håller inte vad dom lovar.
    Jo jag har ringt idag, förklarade mitt ärende på engelska & killen visste inte riktigt vad han skulle svara, han skulle snacka med sin supervisor och ringa mig på måndag...tänker inte ge mig i första taget.

    Men visst bra hemsida, lätt att beställa, snabb leverans meeeeeeeeeeeeen väger liksom inte upp ändå tycker jag om man får gamla grejor.


    Är däcken torra å spruckan eller? .
    Nej, men gamla.

  9. #9
    JWO
    Gäst
    Har handlat där några ggr. fungerat bra och smidigt. Inte fått någon gammal skit utan grejerna har varit fresh!

    Tummen upp!

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Ni som beställer från Däckonline, har ni tillgång till maskiner själva? Eller nån kompis lägger på däcken åt er?

    Anledningen till att frågar är att jag var inne hos en Däckonline-butik och blev snart varse att det var helt andra priser när man ville ha däcken monterade.
    Råkade dessutom ut för en ganska dålig säljare, när jag efterfrågade lite tips så gav han mig ett visitkort och sa åt mig att gå in på hemsidan och kolla vad jag ville ha.
    Knappast. Jag körde till min vanliga däckhandlare istället, fick som vanligt kanonservice och sparade till och med ett par hundringar...

  11. #11
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Har en lokal krängare som fixar biffen billigt. utan en sån går det knappt.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Fireball Visa inlägg
    Ni som beställer från Däckonline, har ni tillgång till maskiner själva? Eller nån kompis lägger på däcken åt er?
    Jag lägger om själv där jag får låna maskin.
    Annars blir det gummigubben som tar extra för att lägga på "internätdäck".
    Blir ändå många % billigare.
    Annars blir det på "macken".

    Citat Ursprungligen postat av Fireball Visa inlägg
    Anledningen till att frågar är att jag var inne hos en Däckonline-butik och blev snart varse att det var helt andra priser när man ville ha däcken monterade. Knappast. Jag körde till min vanliga däckhandlare istället, fick som vanligt kanonservice och sparade till och med ett par hundringar...
    Däcken tas iaf fall många gånger från samma huvudlager som de svenska leverantörerna.
    Om det är gamla däck så borde det stå tycker man.
    Jag har som sagt kollat upp lite om däckonline förut när jag beställde.
    Min lokala gummigubbe blev sur men berättade att dacken kommer från samma ställe ganska ofta =)

    Ja hur ni gör nere i södern vet jag inte.
    MEN här uppe i norrlands inland får man betala som om gummit vore guld hos däckhandlaren.
    Det kan skilja så mycket som 70% dyrare hos gummigubben VS Dackonline.
    Hur goda vänner man än är med dem(gummikillarna) för jag känner dem väl så handlar jag inte där , man kan ju lätt gissa vad de ger för däcken om jag själv kan köpa dem Inklusive moms för däckonlinepriserna , då ger de hälften av det priset om ens det.
    De lever ju till stor del på Åkarnas lastbilshjul så detta är bara bonuspengar , det som blir extra i plånboken för dem så då saltas det friskt här uppe iaf!

    Kanon om man blir nöjd iaf.
    Men undrar vad dackonlineåterförsäljaren betalar för däcken?
    Blir han lurad på ett par spänn eller saltar han lika mycket han??

    Jaja värt att tänka på.

  13. #13
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Vår lokale däckhandlare har stäng pga. att han inte sålde så mycket däck så firman kunde går runt efter alla internethandlare mfl. dykt upp. Jag upplevde aldrig att dom var dyra och merkostnaden mot Däck online var helt klart befogad då man fick en service som var värd varenda krona!
    Nu får jag åka längre till nästa ställe med vad allt det innebär med problen med att få ihop detta med min arbetstid...
    Själv vill jag aldrig handla på nätet för jag anser att man måste tänka ett steg längre och jag tror det dröjer länge innan man kan få en punktering lagad via internet!
    Nu har jag ju iof. handlat över nätet MEN det är endast saker som höjer livskvalitetn och inte är nödvänliga och jag anser då att jag inte konkurerar ut någon som kan tänkas behvas leva kvar i mitt närområde...


    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Det kan skilja så mycket som 70% dyrare hos gummigubben VS Dackonline.
    Hur goda vänner man än är med dem(gummikillarna) för jag känner dem väl så handlar jag inte där , man kan ju lätt gissa vad de ger för däcken om jag själv kan köpa dem Inklusive moms för däckonlinepriserna , då ger de hälften av det priset om ens det.
    Säg att ett däck då kostar 1000:- på Däck online så kostar det 1700:- hos däckhandlaren i Norrland. Att dom sedan ger under 500:- för varje däck dom köper in ger ju en nettovinst på 1200:-/däck...
    Shit! Man skulle vara Däckhandlare istället märker jag för drar jag in 500.- på en sak för 1700:- så är jag supernöjd!!!

    Nu kanske jag är lite hård mot er i Norrland som säkert inte har det så lätt som vi här nere alla gånger. Konkurensen här nere är ju betydligt större än hos er på många saker. Tänk på alla "där uppe" som inte har tillgång till däckmaskin och får snällt betala en girig däckhandlare...
    ...detta är en svår fråga och även jag funderar ofta på vad som är rätt och fel!?!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Säg att mitt däck(falken) i 16" jag köpte gick på ca: 500:- på nätet.
    Däckhandlaren tar för det billigast han säljer nankang 1300:-
    Ytterligare några hundralappar för exakt samma däck!
    Redan där skiljer det rejält , går du upp i storlek så skuljer det ännu mer.
    För att den service jag vill ha skall vara värd priset får de bli bra mycket mer
    serviceinriktade.

    VAD tror du/ni då att ett märkesdäck eller R-däck skulle kosta här hemma =)
    GLÖM att det är värt det då de inte är intresserade av sån service.
    Det är inte värt för dem att hjälpa kunder med särintresse.
    De dom tjänar pengar på ÄR Åkerinäringen , bildäck är extrapengar!!!

    Det går ju inte att vara dyra bara för att man är stöst och ganska ensamna på maknaden här hemma.
    Sedan måste man ju se till vad ett dack kostar bara 10-20 mil bort i "Stan".
    Där är man ofta och skulle kunna handla där lika gärna.

    Jag har alltid varit lokalpatriot.
    Men då de skor sig extra mycket bara för att de kan så vägrar jag!
    Då kan de försöka leva över bäst de kan , för nån extra srvice får man inte för den extra 500-hundringen man betalar utöver inköp.

    Det skulle löna sig att köpa egen maskin om man bor som jag!
    Senast redigerad av Lillen den 2008-09-06 klockan 16:13.

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    P-plats.se:

    Jag tycker att ditt resonemang är kortsiktigt eftersom det i praktiken går ut på att skydda de som inte är kostnadseffektiva nog och/eller som tar för mycket betalt av kunderna. Det är inte sunt att stödja dessa företag. Klarar de inte konkurrensen så ska de försvinna. Det är precis samma lag som i naturen i övrigt. Det är verklig konkurrens som gör att du och jag som privatpersoner kan sänka våra utgifter. Du skriver att din lokala däckhandlare har lagt ner på grund av konkurrensen från Internethandlare (i praktiken postorder det vill säga inget nytt påfund – det är bara mediet som är nytt). Men om det funnits tillräckliga morötter i samhället och drivkraft nog i människorna så skulle någon annan ta hans plats i näringskedjan. Det finns fortfarande punkteringar som behöver åtgärdas – så det bör bara vara en tidsfråga innan någon driftig typ inser att man kan tjäna pengar på problemet. Det är fega typer som skyller på konkurrens från postorderverksamhet. De borde se till att se om sina egna kostnader och/eller putsa på sin marginal eller bredda sitt utbud. De kanske även borde lära sig en del om marknadsföring. Om de nu erbjuder en sådan fantastisk service som kostar mer och som de tycker att jag ska betala för – varför är jag då inte medveten om detta? De måste klara av att förklara för mig som kund varför jag ska betala mer. Annars måste de försvinna från marknaden. Min erfarenhet av däckhandlare är tyvärr negativ. Många är säkert jätteduktiga på det rent tekniska kring att byta däck. Men man måste ha en approach till kunden som bygger förtroende, som utstrålar ärlighet, vänlighet, hövlighet. Jag betalar dyrt för något, så kör inte upp en piassavakvast i min röv! Gör så att jag vill återkomma. Sen har vi det här med allt för många däckhandlares bristande kommunikation på marknaden: man måste ringa runt och höra om pris! Stenålder, jag har inte tid med sådant. Om man dessutom möts av ett kort surt svar därför att man bara frågar om pris – hur stor är då sannolikheten att det blir affär? Ut med prislistan på Internet, visa vad det kostar och våga stå för det. Kommunicera vad jag får för mervärde genom att betala 50 % mer än postorderpris.

    Däck Online som är baserat i Tyskland (som jag förstår det) har genom EU-inträdet på ett tydligt sätt kunnat överföra den centraleuropeiska prisbilden till den svenska marknaden. Det är mycket positivt och har visat hur isolerad den svenska marknaden varit. Vi svenskar har lidit av dålig konkurrens vilket har gjort våra plånböcker märkbart tunnare än våra centraleuropeiska medmänniskors.

  16. #16
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Läs detta inklusive kommentarer från Mattias Palmgren från Continental

    http://www.teknikensvarld.se/nyheter...nter/index.xml

    Mina däck är märkta DOT CNPC AXXE 3206
    Undrar om bytesrätten bara gäller "svensksålda" däck?

  17. #17
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    vadå svensksålda förresten, har ju köpt från en svensk hemsida
    och varorna levereras till en svensk adress.

  18. #18
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Marcus: Att få en däckverkstad kostnadseffektiv på en internethandels villkor är i princip omöjligt då dom har helt olika kostnader.
    Att jag skulle förespråka att stödja oseriösa företag som lurar folk har jag aldrig gjort MEN jag kanske har erfarenheter som du inte har likväl som du har erfarenheter som jag saknar.
    Att postorder funnits tidigare vet jag mycket väl MEN att antalet däckverksäder minskat i takt med att internethandeln ökat är ju uppenbart och visst spelar priserna roll. Nu är det ju dock så att dom däcken jag köpt dom senaste åren hos min lokala däckverkstad har kostat i princip samma som på Däck online och det kan du inte göra något åt...

    Du skriver att mitt resonemang är konstigt och min inställning till att handla lokalt inte är sund. Sen skriver du följande:
    Det är fega typer som skyller på konkurrens från postorderverksamhet. De borde se till att se om sina egna kostnader och/eller putsa på sin marginal eller bredda sitt utbud. De kanske även borde lära sig en del om marknadsföring. Om de nu erbjuder en sådan fantastisk service som kostar mer och som de tycker att jag ska betala för – varför är jag då inte medveten om detta? De måste klara av att förklara för mig som kund varför jag ska betala mer. Annars måste de försvinna från marknaden.
    Jag har många års erfarenhet av försäljning och har haft en ganska stor framgång dom senaste åren efter hårt arbete. Jag har en hård konkurens av betydligt större företag och mångder av postorder- och internethandelsföretag från både Sverige och resten av världen. Trotts att det allti finns någon som är billigare än mig så ser jag ingen avmattning trotts en vikande konjunktur.

    ...men vem vet, jag kanske har helt fel och som du skriver är en "feg typ"!?!


    Jag vill be om ursäkt att jag som moderator har fått denna tråden att spåra ur och kommer inte svara mer i denna tråden. Sorry!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  19. #19
    tjipp
    Gäst
    Om nu dem aktuella däcken av årets modell fortfarande har samma uppbyggnad/mönster/gummiblandning mm.
    Är det absolut inget att klaga på om däcken är knappa 2år.
    Enligt många börjar inte däcket åldras förän det blivit använt och ytan uppvärmd/ruggad..

    Men däremot om dem "senaste" däcken som heter exakt samma har annan uppbyggnad så är det ju så att du inte fått vad du beställde.

    Sen stod det väl att normalt är däcken vi säljer max 1år!?
    Om man köper vinterdäck så här i "försesong" kan man nästan räkna med att det är "fjolårs" däck som dem säljer först!?

    Stod väl ingenstans att det absolut inte fick förekomma däck som är äldre än ett år!?

  20. #20
    gicke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mulder-_- Visa inlägg
    vadå svensksålda förresten, har ju köpt från en svensk hemsida
    och varorna levereras till en svensk adress.
    ..från tyskland

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin