Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    31

    Använda td04 på 1.8t

    Tjena!

    Jag har försökt leta lite här i forumet är de ingen som kör med en td04 här på sin 1.8t? Själv har jag planer att köra på en TD04L-14T från en 9-3ss. Inte speciellt stor men de var den jag fick tag i. Tänkte köra e-85 och har 470cc spridare. Målet är väl att få ut ~250hk, är det rimligt? Har bara en stackars 02a låda nu och har väl inge direkt behov att ha mer effekt. Planen är väl att leka lite med VEMS och de var därför jag köpte corradon för något år sedan. Går fort fram här år 2020 när de är framme vid genboard v9 så kanske den rullar... Fast målet är väl nästa sommar men man vet ju hur de brukar gå.

  2. #2
    VWR18
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av farbrorlarry Visa inlägg
    Tjena!

    Jag har försökt leta lite här i forumet är de ingen som kör med en td04 här på sin 1.8t? Själv har jag planer att köra på en TD04L-14T från en 9-3ss. Inte speciellt stor men de var den jag fick tag i. Tänkte köra e-85 och har 470cc spridare. Målet är väl att få ut ~250hk, är det rimligt? Har bara en stackars 02a låda nu och har väl inge direkt behov att ha mer effekt. Planen är väl att leka lite med VEMS och de var därför jag köpte corradon för något år sedan. Går fort fram här år 2020 när de är framme vid genboard v9 så kanske den rullar... Fast målet är väl nästa sommar men man vet ju hur de brukar gå.
    Hade -15T#5 i min Passat 1.8T, funka bra förutom att den har väldigt litet avgashus med hög avgastemp som följd. Foffa här på forumet hjälpte mig att porta upp det och blev lite bättre. Jag fick ut ca 290Hk så ditt mål är helt rimligt. Kan tillägga att spol-uppen inte va mycket sämre än K-03:an och den orka hålla i laddet upp till 6200 varv.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    31
    Enligt uppgift skall de sitta #6 på detta. Blir inte direkt klok av de siffrorna dock. Om jag förstått allt rätt så större avgashus ger lägre temperatur, mindre mer mottryck och tidigare laddtryck men sämre på höga varv?

    I min riskokare skall de sitta en 15t tror jag, där kommer laddtrycket väldigt sent tycker jag typ 3k5rpm, hade en s40-t4 innan och den hade man ju laddtrycket med från början. Rätt obekvämt att köra när man får en ketchup effekt när laddtrycket kommer ur en kurva om bilen skall användas dagligen tycker jag. Fast corradon kommer nog aldrig gå dagligen...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin