Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kopplingsbyte

  1. #1
    Steton
    Gäst

    Kopplingsbyte

    Hej
    Det är så att kopplingen till Vw venton 1,8i:n har börjat att klaga och jämra sig rätt så bra. Jag undrar om det finns någon vänlig själ som vill hjälpa en "fattig" student. Självfallet kommer jag betala. Finns det kanske någon i närheten av Norrköping som vill åta sig jobbet, tjäna "snabba" pengar? hör gärna av er.

    //Stefan

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    hade kunnat gjort det för en lagom slant, men det är lite långt kanske.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    jonas_lindquist
    Gäst
    Är själv (eller var då) fattig student så jag valde att byta själv på min 1,8 golf III. Its not rocket science - jag lovar! Hade varken motorlyft, eller kedjelyft utan två domkrafter och en stark farbror samt en smidig liten hantlangare. Själv har jag (eller hade) jag väldigt liten mekvana. Började på en lördag klockan 10:00. Kl 23:00 var lådan återmonterad under huven. Söndag började kl 11:00 och kl 15:00 rullade jag ur garaget. Använde mig av Haynesbok och GTI-klubbens FAQ.

    Jag lovar att man kan göra det själv. 2800:- Summa summarum!

    //Jonas

  4. #4
    SaabJohan
    Gäst

    kopplings byte...

    Åk annars ner till Tony på Ag´s , han har alltid bra priser samt är grymt duktig.

    Mvh

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    När jag bytte på min golf 4 så mitt enda problem var vikten.
    Jag är inte helt superstark pga att jag bytt lungor och får inte belasta bröstkorgen då den är delad och sitter ihop med någon form av ståltråd.

    Dock har man nån som kan hjälpa en o lyfta + 2-3 domkrafter så löser man det.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    31
    Jag har däremot en koppling med tryckplatta som skall ha gått under 1000 mil från en g60 / PG / 02a som jag skulle kunna avvara för en symbolisk summa om den passar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin