Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    XakT
    Gäst

    växellåda mk1 GTI

    Tjenare.

    jag har en Golf mk1 GTI, som är lite små trimmad.Käns som om jag skulle behöva köpa starkare koppling, växellåda för att det ska hålla. så jag har lite funderingar om detta. vad ska jag ha för låda?, mycke jobb? så tips på allt kring detta vore ju snällt


    Och jag har sökt men hittar inte all info jag ville ha...

  2. #2
    gicke
    Gäst
    Vadå känns? :P En 020 låda går inte isönder av en småtrimmad gti motor, är kopplingen sliten så byt den då...

  3. #3
    XakT
    Gäst
    Det är ju det jag inte vet häller. hur mycke Hk håller dem låderna för? jag har nu runt 150hk...

  4. #4
    Sebbe
    Gäst
    Hur känns det som att det inte håller? Slirar kopplingen? Hoppar växlarna ur? Låter det illa? Du behöver inte oroa dig för att lådan ska gå sönder om den inte är dålig, men en starkare koppling kanske kan vara nått. Finns lite att välja på där. Vill du byta låda ändå så är det väl låda från passat/g60 som gäller.

  5. #5
    gicke
    Gäst
    Småtrimmad 8v med 150hk? Det vridet som har ihjäl växellådor, inte hästkrafterna. Enda siffran jag sett på en 8v 020-låda är 270nm och det lär du inte ha..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin