Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    D.E
    Gäst

    9A 16v-topp på 2E?

    Ska förmodligen införskaffa ett 2E-block imorgon och jag har en 16v-topp från en Passat GT liggandes.

    Lirar dessa tillsammans?

    Tacksam för svar
    Dennis

  2. #2
    Bastard66
    Gäst
    nja vet ej d.. är det förbrännings rum i kolvarna på 2E blocket? Om inte funkar d nog ej så bra =) (har ett 9A block liggandes) Och där är det förbränningsrum i kolvarna.. Kan ta en bild imorrn om så önskas..

    mvh

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Hasselgren
    Ort
    Borås
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av D.E Visa inlägg
    Ska förmodligen införskaffa ett 2E-block imorgon och jag har en 16v-topp från en Passat GT liggandes.

    Lirar dessa tillsammans?

    Tacksam för svar
    Dennis
    du behöver med stor säkerhet fräsa ur kolvarna för insugsventilerna och ta ner klacken på kolven som sitter på den "blivande" avgassidan (på kolvarna).
    CR kommer hamna på ca 8 nånting:1

    sedan är det annat som du åxå behöver göra för att det skall "funka" hyffsat smärtfritt

  4. #4
    D.E
    Gäst
    Aha... Har ett 9A-block också men där är kolvarna paj..

    Är enklare att använda JJ-toppen alltså

  5. #5
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av D.E Visa inlägg
    Ska förmodligen införskaffa ett 2E-block imorgon och jag har en 16v-topp från en Passat GT liggandes.

    Lirar dessa tillsammans?

    Tacksam för svar
    Dennis
    Om jag har fattat rätt så har väl aldrig en 16v topp lirat speciellt väl ihop med en 8v botten?!

    Eller?

    / Per

  6. #6
    gicke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Om jag har fattat rätt så har väl aldrig en 16v topp lirat speciellt väl ihop med en 8v botten?!

    Eller?

    / Per
    Om man ska köra överladdat är det perfekt om inte så blir det väl mest en massa arbete och dyrare än att köpa en hel 16v motor

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin