Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328

    Laddtryck vs portad topp - G60

    Har inte haft bilen igång nu på ett år och passade även udner denna tid på att porta till toppen lite.

    Nu har jag precis startat upp (idag) och inte ställt in vare sig tändning eller co..

    Men jag har lägre laddtryck än vanligt. Det ska man ju förvänta sig med portad topp, men hur mkt? Kör med 68mm remhjul och maxladdade 1,2 bar tidigare strax innan 6800 rpm.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Går inte att svara på hur mycket det sjunker just för dig, det beror ju på hur mycket mera toppen flödar.
    Mitt laddtryck sjönk med ~0,3 bar iaf med en ordentligt portad topp och insug.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av JRJ Visa inlägg
    Går inte att svara på hur mycket det sjunker just för dig, det beror ju på hur mycket mera toppen flödar.
    Mitt laddtryck sjönk med ~0,3 bar iaf med en ordentligt portad topp och insug.
    Sjävklart är det så, men tänkte mest om en maxportad topp ger typ 0,05 sänkning, och att det är nåt annat fel som ligger bakom.

    Men då kan det vara ganska normalt då att ligger på 0,85-0,9 då med andra ord...

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Fått ihop den nu ja=)

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av R.Grönberg Visa inlägg
    Fått ihop den nu ja=)
    Jupp, det var la på tiden =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin