Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    moonshadow
    Gäst

    fjärrstyra c-lås

    Hej alla,

    C-låset på min Golf IV är inte fjärrstyrt. Vad finns det för möjligheter till detta förutom att montera larm? Har sett att det finns flertalet "flipnycklar" till salu på ebay.de. Kan man köpa dessa och sedan koda om dem hos VW så att det funkar? Vad skulle kostnaden för detta i sådana fall bli ungefär?

    Tack på förhand!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Själva nyckelämnet på flipnyckeln låter du en låssmed slipa åt dig, sedan flyttar du över chipet från en org.nyckel och monterar i flipnyckeln.

  3. #3
    moonshadow
    Gäst
    Okej! Kanon!

    Men själva fjärrstyrningen då. Hur funkar det med den? Jag behöver väl antagligen koppla in en mottagare i bilen som kommunicerar med c-låset på något sätt?

    Eftersom jag idag bara har en riktig nyckel + en plastnyckel, måste jag köpa ett nytt chip till den andra stilettnyckeln då? Vad kostar detta ungefär?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    När du köper så får du ett kit innehållandes två fjärrkontroller/fällnycklar och en mottagare som kopplas in i bilen.

    TROR inte att chipet går att köpa löst, du får nog köpa en hel nyckel. Sedan måste nyckeln kodas till bilen, antingen hos en VW-verkstad eller med Vag-com.

  5. #5
    moonshadow
    Gäst
    Aha!

    Har kollat lite på denna: http://cgi.ebay.de/Fernbedienung-Kla...d=p3286.c0.m14

    Då får jag först köpa en extranyckel hos VAG som jag sedan tar chippet ifrån när det är dags att koda in de nya nycklarna (hos VAG).

    Tack för all hjälp!

  6. #6
    Finn
    Gäst
    E d inte lättare att bara gå in på VAG å köpa en fjärrnyckel då? Har inte kollat priserna själv nu, kanske d som styr?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Axelsson
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    145
    Runt 600:-kostar en "vanlig" nyckel och runt 1100-1200:- för en fjärrstyrd nyckel + kodningskostnad fick jag höra av Lecab i Karlstad.

    Jag ska själv dit på måndag och koda om mina nycklar till bilen.

  8. #8
    moonshadow
    Gäst
    Spännande!
    Antar att detta pris inte inkluderar montering av mottagare?

    Återkom gärna med info om hur det gick hos VAG samt vad allting landade på.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin