Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    Kyten
    Gäst

    Tips på stora bromsar till mk2

    Har en mk2 85 som jag vill ha stora bromsar fast jag vill behålla bultdelningen 4*100 helst.
    Kan man inte ta tex skivor och ok från en annan bil och borra 4*100 i skivorna och göra bromsokadaptrar så oken kommer rätt placerade.
    Skulle vilja ha tips på hur ni som har redan gjort detta.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Finns ca 100 trådar runt detta..använd sök funktionen.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Men jag kan väl lägga ett tips.

    Fram bromsar från seat ibiza cupra r (ellerva fan dom heter) har stora skivor och BREMBO 4 kolv-ok som passar rakt på en 4x100 bil med LÖSTAGBARA byglar på.

    Dyrt? Lite..men smakar det kostar det...blir säkert lika dyrt som att låta nån tillverka saker mm.

  4. #4
    Kyten
    Gäst
    Bra tips. Men kanske svårt att frambringa sånna beggade. Du har inga mer tips fast med annat bultmönster.
    Finns det inget till mk3 som inte behöver så värst mycke modd för att få dit?
    Senast redigerad av Kyten den 2008-08-27 klockan 10:54.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Byt till Spindlar från Golf 89 å nyare eller Passat samma år...
    Då passar byglarna till 256 och 280mm bromsar...
    Då kan man ta Ok från Passater 2.0 16v, Corrado eller Golf G60 / VR6 med lite tuffare bromsar "280mm"

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av Kyten Visa inlägg
    Bra tips. Men kanske svårt att frambringa sånna beggade. Du har inga mer tips fast med annat bultmönster.
    Finns det inget till mk3 som inte behöver så värst mycke modd för att få dit?

    Skivorna kostar knappt nåt nya och beggade ok poppar upp då och då pga att dom kosta ca 1600kr st innan NYA från VAG..nu kostar dom det dubbla = att det finns MÅNGA kitt i landet.

    Har personligen sålt 20 talet kitt till Norge *smuggel smuggel=)*


    Men det blir billgare att leta upp beg saker från passat mm som GTi G60 skriver.
    Senast redigerad av Mini_me den 2008-08-27 klockan 14:12. Anledning: Förtydligade

  7. #7
    Kyten
    Gäst
    En passat 2,0 16V -91 har den 280mm skivor fram. Och framförallt vad har den för delar bak?
    Är det samma som jag har på min golf -85 gti.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin