Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    GolfGTI16v_
    Gäst

    Vilka fälgar passar?

    Tjena..

    Har precis inköpt mig en golf gti 16v - 95. Tänker sätta på ett par större fälgar så jag får det stuk jag vill ha på bilen. Men hur stora kan jag ha egentligen på en orginal gti utan modifikationer och en sänkningssatts. Jag vet att det är bultmönster 5/100, men vilken et passar? Hur stora kan ja klämma in? och hur breda. Nån som e kung på detta eller om det finns nånstans o läsa om det Mycket tacksam för svar.

    GTI Pooower!!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Det är bara skaffa jubi-fälgarna

    BBS RS722 7Jx16H2 ET43 med 215/40R16 däck.

    Dessa är otroligt sälsynta originalfälgar. I Tyskland kan man få betala upp till 1000 euro för dom fälgarna i originalskick (utan klarlacksläpp). Dock så har 99% av dom problem med klarlacksläpp, så då är dom eller renoverade, eller så säljs dom för ungefär 250-350 euro.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Har sett en del tomtar som sätter vinterdäck på jubifälgarna eller säljer dom för småpengar och sen hänger de på något billigt kladdigt skit från närmaste kladdshop. Tragiskt oförstånd

    Kör på en clean originallook med jubifälgarna eller motsvarande 16" BBS krysseker från Golf 4 GTI.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Vikstrom
    Medlemsnr
    5296
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    311
    8x17 et35 har jag på min 16v med 205/40 som då får lutande däcksidor, Lite tyskstuk.

    Men det skrapar i bak när det guppar till. O det tar i på den lutande delen.
    ET40 går nog bättre eller mera, plats finns ca 20mm mellan fälg o fjäderben.

    http://www.garaget.org/Rickard-v

  5. #5
    john1
    Gäst
    Kör på breda fälgar i stället för höga, blir mycket fint!

    Fast det är ju lite kämpigt utan coilovers...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin