Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 156
  1. #121

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    Stämmer rätt bra med vad dom borde göra =)

    Jag hade 13.2@178kmh med 320Hk och 13,9@168kmh på 270hk
    Båda tester på gatdäck på den tiden med ful inredning etc


    Moholm kör den 7e
    Ja det låter ju bra.. Boran och en Octavia borde väl väga ungefär lika...

    Så om någon kör med en V-tech bil och kör ca dom tiderna då kan man ju säga att dom antagligen har ca 270hk oxå...

    Du borde nog köra, som vet hur man spakar oxå

  2. #122
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI G60 Visa inlägg
    Ja det låter ju bra.. Boran och en Octavia borde väl väga ungefär lika...

    Så om någon kör med en V-tech bil och kör ca dom tiderna då kan man ju säga att dom antagligen har ca 270hk oxå...

    Du borde nog köra, som vet hur man spakar oxå

    Så BSR förra året och dom låg på ca 15.2 och 14.8 i de repor dom körde :/

  3. #123

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    Så BSR förra året och dom låg på ca 15.2 och 14.8 i de repor dom körde :/
    Kanske för att dom inte har 270 hk heller

  4. #124

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robert Samuelsson
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    Stämmer rätt bra med vad dom borde göra =)

    Jag hade 13.2@178kmh med 320Hk och 13,9@168kmh på 270hk
    Båda tester på gatdäck på den tiden med ful inredning etc


    Moholm kör den 7e
    Jo, men du hade ju inte "chip hästar" i boran på 270 hk

    Sen hade den nog inte gått bättre med snygg inredning heller btw

  5. #125
    Solid
    Gäst
    Som en fingervisning hur en Octavia RS -08 med V-tech Steg 1 har jag (som privatperson, har ingen koppling till V-tech förutom att jag uppgraderat programvaran där) gjort den här filmen. En filmning med V-tech Extreme 1 är på G.

    Film på Vimeo, bra kvalitet:


    Film på Flickr, skaplig kvalitet:
    http://flickr.com/photos/max500/2740243696/

    Film på Youtube, kass kvalitet:
    http://www.youtube.com/watch?v=tw2Um4B681E

    Info:
    Octavia RS Combi 2008 2.0TFSI
    V-tech Steg 1 ca 245 Hp & 350 Nm
    Temp 11° C
    Nästan tom tank
    Icke-optimal förarvikt +110 kg

    Cirkatider:
    50 - 100 km/h 3.3 s
    80 - 120 km/h 3.7 s
    100 - 150 km/h 6.3 s
    100 - 200 km/h 15.8 s
    0 - 100 km/h 6.2 s
    0 - 200 km/h 23.0 s

    Har kontrollerat mätaren jmf med verklig GPS-hastighet, det skiljer ca 2-3 km/h i 100 km/h. Vilket borde betyda att om man lägger på ca 0.2-0.7 sek på tiderna får man verklig hastighet.

  6. #126
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Som en fingervisning hur en Octavia RS -08 med V-tech Steg 1 har jag (som privatperson, har ingen koppling till V-tech förutom att jag uppgraderat programvaran där) gjort den här filmen. En filmning med V-tech Extreme 1 är på G.
    Holy macaroni!!! Vad soppa den drar... 10L/mil är det alltid så med turbobilar?

    Stämmer det verkligen eller?

    Jag tror inte jag fått upp Evobubblan i mer än 3.5L/mil under fullgas...


    .
    Senast redigerad av ThomasT den 2008-09-04 klockan 01:54.

  7. #127
    Solid
    Gäst
    Haha! Har faktiskt lagt märke till att många bilar har en spärr på färddatorn som inte visar mer än 35l/100km vid t.ex. hård acceleration eller kökörning. Den finns inte på RSen...

    Men jag är rätt impad av bensinförbrukningen. Går att köra under 0,7 trots att man håller 20 över skyltfart, även på kortare resor. Har heller aldrig fått den att dra mer än 0,95 mellan tankningar trots riktigt hård körning (liknande den på filmen samt pumpa motorväg i 170-220)... 2,0TFSI är en trevlig pjäs.

  8. #128

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Vtech Malmö kommer inom kort att ha en mobil filial i bl.a. Borlänge.
    Angående låsta boxar har vi råkat ut för det en gång, inget kul men går att lösa, verkar som att det är äldre RS som kan drabbas av detta. Jonis vet nog mer om detta.
    Angående Fastcar vet jag att Christer brukar läsa och skriva inlägg här, han kanske vill kommentera?
    Jag har iallafall inte upplevt de problemen som du beskriver att Fastcar har men därmed inte sagt att de inte haft det.
    Angående produkten, dvs Vtech chip, vågar jag påstå att den är marknadsledande, tittar man sedan på 2,0TFSi är Vtech outstanding, inte ens de välrenomerade tyska tunerfirmorna är i närheten, sedan finns det alltid ett gäng stekare i Armanibågar som anser att till deras bilar så duger inte vtech utan de ska ha dyra sämre program, de känns igen på att de har 4 ringar eller två bokstäver i fronten. Brukar se dem i backspegeln för det mesta

    Kritiserat på ena forumet marknadsledande på ett annat forum
    Tur att vi alla är olika.

  9. #129
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Angående produkten, dvs Vtech chip, vågar jag påstå att den är marknadsledande, tittar man sedan på 2,0TFSi är Vtech outstanding, inte ens de välrenomerade tyska tunerfirmorna är i närheten, sedan finns det alltid ett gäng stekare i Armanibågar som anser att till deras bilar så duger inte vtech utan de ska ha dyra sämre program, de känns igen på att de har 4 ringar eller två bokstäver i fronten. Brukar se dem i backspegeln för det mesta

    Kritiserat på ena forumet marknadsledande på ett annat forum
    Tur att vi alla är olika.
    Nu är det ju som alla numera vet så att effekt är INTE samma sak som kvalitet. Mycket effekt kan alla få fram.


    Nu när V-tech slår sig för bröstet och hävdar att de är bäst så kanske det är dags att gå i bräschen för trimmbranschen i Sverige, och ta ansvar för sina pridukter och iom det ta över motorgarantin.(Detta är inte bara en pik mot V-tech utan ALLA svenska trimm firmor som inte lämnar några garantier. Och blanda inte in tilläggs försäkringar, det är något annat.)


    .

  10. #130
    BWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Nu är det ju som alla numera vet så att effekt är INTE samma sak som kvalitet. Mycket effekt kan alla få fram.


    Nu när V-tech slår sig för bröstet och hävdar att de är bäst så kanske det är dags att gå i bräschen för trimmbranschen i Sverige, och ta ansvar för sina pridukter och iom det ta över motorgarantin.(Detta är inte bara en pik mot V-tech utan ALLA svenska trimm firmor som inte lämnar några garantier. Och blanda inte in tilläggs försäkringar, det är något annat.)


    .
    He he, tror du på jultomten också? Skulle säkert bli billigt att trimma då. Undrar hur många chippade 2,0tfsi som rasat pga trimmet? Har du någon aning? Och hur många av dessa skulle gått sönder utan trimmet? Undrar vilket försäkringsbolag som skulle gå med på detta? För du tror väl ändå inte att ett enskilt företag skulle våga sig på att ta över hela motorgarantin? Nej sluta fega och köp dig en bil! (med turbo givetvis)

  11. #131
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av BWO Visa inlägg
    He he, tror du på jultomten också? Skulle säkert bli billigt att trimma då. Undrar hur många chippade 2,0tfsi som rasat pga trimmet? Har du någon aning? Och hur många av dessa skulle gått sönder utan trimmet? Undrar vilket försäkringsbolag som skulle gå med på detta? För du tror väl ändå inte att ett enskilt företag skulle våga sig på att ta över hela motorgarantin? Nej sluta fega och köp dig en bil! (med turbo givetvis)
    Mig veterligen så har tyskarna i tyslkand garanti då de faller under den tyska konsumentköplagen.

    Jag har inte en bil, jag har två.... (dock båda utan turbo)


    .

  12. #132
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Vtech Malmö kommer inom kort att ha en mobil filial i bl.a. Borlänge.
    Angående låsta boxar har vi råkat ut för det en gång, inget kul men går att lösa, verkar som att det är äldre RS som kan drabbas av detta. Jonis vet nog mer om detta.
    Angående Fastcar vet jag att Christer brukar läsa och skriva inlägg här, han kanske vill kommentera?
    Jag har iallafall inte upplevt de problemen som du beskriver att Fastcar har men därmed inte sagt att de inte haft det.
    Angående produkten, dvs Vtech chip, vågar jag påstå att den är marknadsledande, tittar man sedan på 2,0TFSi är Vtech outstanding, inte ens de välrenomerade tyska tunerfirmorna är i närheten, sedan finns det alltid ett gäng stekare i Armanibågar som anser att till deras bilar så duger inte vtech utan de ska ha dyra sämre program, de känns igen på att de har 4 ringar eller två bokstäver i fronten. Brukar se dem i backspegeln för det mesta

    Kritiserat på ena forumet marknadsledande på ett annat forum
    Tur att vi alla är olika.
    Ja du.. armanibågar har jag inga.. men att den tyska programvara som sitter i min bil går ordenligt bra.. det kan jag bevisa.. bara att säga till!!!

  13. #133

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av BWO Visa inlägg
    He he, tror du på jultomten också? Skulle säkert bli billigt att trimma då. Undrar hur många chippade 2,0tfsi som rasat pga trimmet? Har du någon aning? Och hur många av dessa skulle gått sönder utan trimmet? Undrar vilket försäkringsbolag som skulle gå med på detta? För du tror väl ändå inte att ett enskilt företag skulle våga sig på att ta över hela motorgarantin? Nej sluta fega och köp dig en bil! (med turbo givetvis)
    Om Tomten finns i Målilla det vet jag inte,men ett är säkert och det är att firmor som tex ABT i Tyskland lämnar kvar till och med nybilsgaranti på sina programvaror,och det utan att man ens behöver teckna nån dyr försäkring.Sen jag undrar varför Vtech skulle va världsledande på trim till 2,0tfsi.Oettinger har trimmat VW sen 1946,MTM i 25år.Hohenester 27år,Hyffsad erfarenhet skulle jag vilja säga.

    Angående min egna erfarenhet:
    Jag har ägt ett antal 2,0tfsi bilar sen den kom ut vintern 2004 och ett par av dom har strulat rejält på grund av okunskap hos svenska trimmare.Något jag sent skall utsätta mig för igen.Det är lätt att va kaxig innan det händer nåt,men mindre kul den dagen man står efter vägkanten.Därmed inte sagt att någon är bättre än nån annan.

    Sen är står valet fritt till var och en att välja efter erfarenhet och omdöme

  14. #134

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    MARTIN:

    Vad har du för tid på 402m?

  15. #135

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    402 meters tider,helt ointressant! Dom värtsa bilarna håller ju bara ett par repor ändå.

    Det ska hålla att brukas i vardag,sen finns det alltid bilar som går värst hit å dit

  16. #136
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI G60 Visa inlägg
    MARTIN:

    Vad har du för tid på 402m?
    Ingen aning.. har inte testat det än.. men det måste ju göras inom kort..

    Får man köra på M/T slicks och race soppa med tändningen avstämd för den sortens bränsle då eller? hehehe..

    Och ska det göras så ska det köras på en riktig bana, med riktig tidtagning.. inget G-tech larv.. det blir bara missvisande..

  17. #137
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Om Tomten finns i Målilla det vet jag inte,men ett är säkert och det är att firmor som tex ABT i Tyskland lämnar kvar till och med nybilsgaranti på sina programvaror,och det utan att man ens behöver teckna nån dyr försäkring.Sen jag undrar varför Vtech skulle va världsledande på trim till 2,0tfsi.Oettinger har trimmat VW sen 1946,MTM i 25år.Hohenester 27år,Hyffsad erfarenhet skulle jag vilja säga.

    Angående min egna erfarenhet:
    Jag har ägt ett antal 2,0tfsi bilar sen den kom ut vintern 2004 och ett par av dom har strulat rejält på grund av okunskap hos svenska trimmare.Något jag sent skall utsätta mig för igen.Det är lätt att va kaxig innan det händer nåt,men mindre kul den dagen man står efter vägkanten.Därmed inte sagt att någon är bättre än nån annan.

    Sen är står valet fritt till var och en att välja efter erfarenhet och omdöme
    Och jag var ju med när bilen strulade.. det var ingen rolig historia för dig Jerker..

  18. #138

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Martin har idag tycker jag en fruktansvärt snabb bil som tål att köras dag ut å dag in.

    Innan va det skillnad Martin, när du va inne på strippen körning.Då gick det undan med föregående bil.Jisses,va du nere på 10or

  19. #139

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Och jag var ju med när bilen strulade.. det var ingen rolig historia för dig Jerker..
    Easy come Easy Go! No hard feelings

  20. #140
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Martin har idag tycker jag en fruktansvärt snabb bil som tål att köras dag ut å dag in.

    Innan va det skillnad Martin, när du va inne på strippen körning.Då gick det undan med föregående bil.Jisses,va du nere på 10or
    Vann Emmaboda och Tullinge 2003 med den.. så fort gick det.. hehe.. men en sån bil är inte körbar på vägen.. framhjulsdrift och en sån massa effekt som den bilen hade var inte ett dugg kul.. rattlås racing i all ära, men spinna däck 4:ans växel ut.. helt vansinnigt.. bilen ska gå att svänga med... OCH gå bra på raka fina vägar.. den bilen hade även en special låda som gjorde tex 203 blås på treans växel.. så då förstår ni kanske hur fort den gick när den fortfarande spann.. otäck bil helt enkelt.

    Den bil jag har idag är så mkt bättre på alla sätt.. sen att jag får stryk på en 402 meters sträcka.. ärligt talat.. vem fan bryr sig?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin