Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 156
  1. #21
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    Det är inte steg 1 du listar där.
    Steg 1 är 245 hk 360 nm.

    Vi verkar vara ensamma i Sverige..
    Vad är skillnaden på steg1 och steg1 extreme?


    Kan ni visa loggarna på avgastemp/knackning/retardation från de tre bromsningarna?

    Kan du visa kurvorna från bromsningen med hjuleffekt?



    .

  2. #22
    jonis
    Gäst
    422 hk samt 500 nm

    Och då är det Inte org DP.


  3. #23

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Om ni ska diskuttera , så håll tråden saklig , konkret och kasta inte paj.

    Klarar ni inte av det så låser jag tråden OCH börjar använda bannerknappen.



    Jag har denna gång läst igenom tråden & jag städar den inte engång till..

    Blir inga fler varningar................
    Senast redigerad av Henrik.M den 2008-08-20 klockan 18:00.

  4. #24
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Om ni ska diskuttera , så håll tråden saklig , konkret och kasta inte paj.

    Klarar ni inte av det så låser jag tråden OCH börjar använda bannerknappen.



    Jag har denna gång läst igenom tråden & jag städar den inte engång till..

    Blir inga fler varningar................
    Vi ska sköta oss..

    Men jag är fortfarande intresserad av att veta hur mkt 2,0 Tfsi (200hkr) underdelen klarar av effektmässigt innan det är dags att byta stakar, respektive hur mkt Audi S3/ ED30 underdelen pallar.. någon på forumet som vet, kan ju vara intressant att hålla koll på detta innan man trimmar sin bil över 400 hkr och det har ju bevisligen V-tech gjort...

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Halloj

    Om nu vtech gjort en 422hästars bil med 2,0 tfsi

    Vad innehåller det kittet för delar.Kan du speca??

  6. #26
    rimad
    Gäst
    DynaVtech? När du visa bromspapper från en rototest eller nåt annat kan vi diskutera mer Du kan justera den dyno hur fan du vill, det är absolut ingenting att lita på.

    En grej till... "No results found for "Tomas Pirowski"."
    Om han jobbar för "VW Racing" hur är det att ni har mappningar för typ olika 1000 bilar... har Tomas så mycket tid att fin-justera mappningar för alla bilar? Hur gammal är han? 200?

    GTI30EDITION , APR motorsport har testat stakar till typ 350hk (på hjular), dom rekommendera att man byta stakar över 350... du har S3 motor, dom har lite starkare vevstakar men jag tror inte att där finns någon som har testat ... och bara så du vet, dom har GTI Steg 3 (400hk) som funka riktig bra med DSG låda...så du behöver inte begränsa vrid ( http://www.youtube.com/watch?v=81ciFyfBaxs ) :-)

  7. #27
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av rimad Visa inlägg
    DynaVtech? När du visa bromspapper från en rototest eller nåt annat kan vi diskutera mer Du kan justera den dyno hur fan du vill, det är absolut ingenting att lita på.

    En grej till... "No results found for "Tomas Pirowski"."
    Om han jobbar för "VW Racing" hur är det att ni har mappningar för typ olika 1000 bilar... har Tomas så mycket tid att fin-justera mappningar för alla bilar? Hur gammal är han? 200?

    GTI30EDITION , APR motorsport har testat stakar till typ 350hk (på hjular), dom rekommendera att man byta stakar över 350... du har S3 motor, dom har lite starkare vevstakar men jag tror inte att där finns någon som har testat ... och bara så du vet, dom har GTI Steg 3 (400hk) som funka riktig bra med DSG låda...så du behöver inte begränsa vrid ( http://www.youtube.com/watch?v=81ciFyfBaxs ) :-)
    Den gick inte dåligt den på filmen... mata på ganska bra

  8. #28
    rimad
    Gäst
    Ja fan, APR är riktig bra... VW Motorsport användar APR fsi bränslepump i Scirocco GT24 ( http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3855643 ). Tror att just nu APR är absolut #1 vag tuning firma. Jag tror dom har också änstalld 2 BOSCH ingenjör eller nåt sånt...helt sjuk.

  9. #29
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av rimad Visa inlägg
    Ja fan, APR är riktig bra... VW Motorsport användar APR fsi bränslepump i Scirocco GT24 ( http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3855643 ). Tror att just nu APR är absolut #1 vag tuning firma. Jag tror dom har också änstalld 2 BOSCH ingenjör eller nåt sånt...helt sjuk.
    Enligt uppgifter från en återförsäljare i Skåne till V-tech så ska dom också ha ingenjörer från Bosch som arbetar för dom med programvarorna.

    Vet inte om jag fått fel information, men stämmer det Jonis?

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av rimad Visa inlägg
    DynaVtech? När du visa bromspapper från en rototest eller nåt annat kan vi diskutera mer Du kan justera den dyno hur fan du vill, det är absolut ingenting att lita på.

    En grej till... "No results found for "Tomas Pirowski"."
    Om han jobbar för "VW Racing" hur är det att ni har mappningar för typ olika 1000 bilar... har Tomas så mycket tid att fin-justera mappningar för alla bilar? Hur gammal är han? 200?

    GTI30EDITION , APR motorsport har testat stakar till typ 350hk (på hjular), dom rekommendera att man byta stakar över 350... du har S3 motor, dom har lite starkare vevstakar men jag tror inte att där finns någon som har testat ... och bara så du vet, dom har GTI Steg 3 (400hk) som funka riktig bra med DSG låda...så du behöver inte begränsa vrid ( http://www.youtube.com/watch?v=81ciFyfBaxs ) :-)

    Finns ju inga bevis för hur mycket vrid APR kör på den dsg lådan eller om dom har uppgraderat den.Den går hur som helst riktigt bra.Båda jag och Martin har pratat med en kille i England som har fått sin DSG låda så att den slirar på grund utav att dom har varit okunniga och ställt på för högt vrid på hans DSG.Så snack om att det funkar hit och dit är ointressant,då är det bättre å va safe å ligga på ett lägre vrid tills man uppgraderat DSG lådan.

  11. #31
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Halloj

    Om nu vtech gjort en 422hästars bil med 2,0 tfsi

    Vad innehåller det kittet för delar.Kan du speca??
    kan ta fram komplett spec under morgon dagen.

    Dock är det turbo., spridare, IC, koppling , pump mm.

    Inte normala spridare utan tävlingsversion.

  12. #32
    jonis
    Gäst
    DynaVtech? När du visa bromspapper från en rototest eller nåt annat kan vi diskutera mer Du kan justera den dyno hur fan du vill, det är absolut ingenting att lita på.

    Trevligt sätt att uttrycka sig på..
    Vi kommer att testa våra bilar på andra bänkar även om vi litar på vår utr,


    En grej till... "No results found for "Tomas Pirowski"."
    Om han jobbar för "VW Racing" hur är det att ni har mappningar för typ olika 1000 bilar... har Tomas så mycket tid att fin-justera mappningar för alla bilar? Hur gammal är han? 200?

    Han har inte gjort 1000 mappningar för dom.
    Just denna t fsi var en test bil för dem.
    Han är inte anställd av dem bara inhyrd.
    Återkommer med mer info om detta.


    GTI30EDITION , APR motorsport har testat stakar till typ 350hk (på hjular), dom rekommendera att man byta stakar över 350... du har S3 motor, dom har lite starkare vevstakar men jag tror inte att där finns någon som har testat ... och bara så du vet, dom har GTI Steg 3 (400hk) som funka riktig bra med DSG låda...så du behöver inte begränsa vrid ( http://www.youtube.com/watch?v=81ciFyfBaxs ) :-)

  13. #33
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Enligt uppgifter från en återförsäljare i Skåne till V-tech så ska dom också ha ingenjörer från Bosch som arbetar för dom med programvarorna.

    Vet inte om jag fått fel information, men stämmer det Jonis?
    Var dom anställda har jobbat tidigare är jag inte helt säker på , dock är kunskapsnivån hög.

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    kan ta fram komplett spec under morgon dagen.

    Dock är det turbo., spridare, IC, koppling , pump mm.

    Inte normala spridare utan tävlingsversion.

    Intressant,lär va bra tryck i maskinen =)

  15. #35
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Finns ju inga bevis för hur mycket vrid APR kör på den dsg lådan eller om dom har uppgraderat den.Den går hur som helst riktigt bra.Båda jag och Martin har pratat med en kille i England som har fått sin DSG låda så att den slirar på grund utav att dom har varit okunniga och ställt på för högt vrid på hans DSG.Så snack om att det funkar hit och dit är ointressant,då är det bättre å va safe å ligga på ett lägre vrid tills man uppgraderat DSG lådan.
    Riktigt trevligt att se en bil med DSG låda gå så in i h-vete... det vore riktigt intressant att se hur dom löst detta med DSG-lådan, jag kommer iallafall att uppdatera både min hårdvara och mjukvara på min DSG-låda.

    Jerker och jag har som sagt varit i kontakt med en kille i England som fått sin GTI 30 ED med dsg trimmad och med ett för högt vridmoment så att DSG lådan slirar, vilket inte jag tycker verkar speciellt trevligt, då lägger jag hellre en peng på att uppdatera lådan och kan ställa på vridet utan att vara orolig.

    Jag har även varit i kontakt med en av ägarna på Autotech i Trollhättan som numera är återförsäljare åt APR, dom uppger att man inte bör åka med mer än 380 hkr (även 380hkr kan vara i högsta laget) utan att byta stakar.. kolvar har jag inte diskuterat med dom.

    Men det ska bli riktigt intressant att se dina specar sen Jonis.

  16. #36
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Intressant,lär va bra tryck i maskinen =)
    Ska absolut bli intressant att läsa!

  17. #37
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Vad är skillnaden på steg1 och steg1 extreme?


    Kan ni visa loggarna på avgastemp/knackning/retardation från de tre bromsningarna?

    Kan du visa kurvorna från bromsningen med hjuleffekt?
    Jonis verkar ha missat mitt inlägg så jag tar det igen...


    .

  18. #38

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Sluta tjata om Nordicxenon , bosch antällda etc etc.
    Håll er till ämnet!
    Jag försöker låta tråden vara kvar , men den sabbas bara
    Om det är provokation mot mig som moderator så är det ingen ide , jag har inget intresse i denna tråd.
    Dock synd att sabba för dom som har intresse i den

  19. #39
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Jonis verkar ha missat mitt inlägg så jag tar det igen...


    .
    Jonis!

    Var det ett turbobyte ni hade gjort för att få den effekt som Steg1 extrem mappen visar? Om du förklarat det tidigare måste jag missat det..

  20. #40
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Jonis verkar ha missat mitt inlägg så jag tar det igen...


    .
    Nu sitter jag hemma så det blir lite svårt idag.
    Ska försöka komma ihåg det till i morgon.

    Vi loggade både i bänk och på väg för att se hur avgastemp mm reagerar under "rikitga förhållanden"

    Det vore kul om fler kunde skaka fram likn loggningar från std och trimmade bilar.

    Alla värden ligger inom bra värden!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin