Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 5678
Resultat 141 till 156 av 156
  1. #141
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Om Tomten finns i Målilla det vet jag inte,men ett är säkert och det är att firmor som tex ABT i Tyskland lämnar kvar till och med nybilsgaranti på sina programvaror,och det utan att man ens behöver teckna nån dyr försäkring.Sen jag undrar varför Vtech skulle va världsledande på trim till 2,0tfsi.Oettinger har trimmat VW sen 1946,MTM i 25år.Hohenester 27år,Hyffsad erfarenhet skulle jag vilja säga.

    Angående min egna erfarenhet:
    Jag har ägt ett antal 2,0tfsi bilar sen den kom ut vintern 2004 och ett par av dom har strulat rejält på grund av okunskap hos svenska trimmare.Något jag sent skall utsätta mig för igen.Det är lätt att va kaxig innan det händer nåt,men mindre kul den dagen man står efter vägkanten.Därmed inte sagt att någon är bättre än nån annan.

    Sen är står valet fritt till var och en att välja efter erfarenhet och omdöme

    Så långt som till vägkanten kom man aldrig som du gjorde Jerker, hade väl bara tur när det gällde de att man byte programvara innan det var för sent och hade funderingar på steg 3. Då hade det nog kunnat sluta illa, iallafall för min plånbok.
    Dom erfarenheterna jag har är inte speciellt goda, det visade sig snabbt när man hade funderingar och behövde hjälp när något hade hänt. Bilen är ändå värd lite pengar och man vill ju vara rädd om grejerna.
    Jag har lärt mig en läxa i allafall utifrån mina händelser, sen får ni andra som tänkte hoppa på att testa är ju fritt fram men man kanske kan ta en funderare om det verkligen är värt att eventuellt att stressa sönder turbon m.m efter ett tag.
    Den dagen man eventuellt står vid vägkanten är antagligen en massa bortförklaringar att det är något annat som galet. Då är det inte lika roligt att vara bilägare.
    Senast redigerad av JWO den 2008-09-04 klockan 20:49.

  2. #142

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Varför är alla så nervösa för haveri? Är det någon på detta forum som vet om någon rasat en 2,0 TFSI??

    Sen behöver man inte vara Einstein för att räkna ut att det frestar lite hårdare på prylarna med annat program, men det är ju en risk man tar vid trimning som man borde vara FULLT medveten om.......

  3. #143
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    402 meters tider,helt ointressant! Dom värtsa bilarna håller ju bara ett par repor ändå.

    Det ska hålla att brukas i vardag,sen finns det alltid bilar som går värst hit å dit
    Så fort man lämnar 02J träsket så är det löst
    Och ni som har 02m/k = samma skit så är det ju inga ras.

    Har inte pajat en pryl sen jag skaffade 02M och 11 sek till 220kmh tål den så då kan ni besöka strippen utan att vara nervösa.

    Den är verkligen skitstark !
    02M är rena rama supra lådan =D

  4. #144

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Vann Emmaboda och Tullinge 2003 med den.. så fort gick det.. hehe.. men en sån bil är inte körbar på vägen.. framhjulsdrift och en sån massa effekt som den bilen hade var inte ett dugg kul.. rattlås racing i all ära, men spinna däck 4:ans växel ut.. helt vansinnigt.. bilen ska gå att svänga med... OCH gå bra på raka fina vägar.. den bilen hade även en special låda som gjorde tex 203 blås på treans växel.. så då förstår ni kanske hur fort den gick när den fortfarande spann.. otäck bil helt enkelt.

    Den bil jag har idag är så mkt bättre på alla sätt.. sen att jag får stryk på en 402 meters sträcka.. ärligt talat.. vem fan bryr sig?
    Det säger ju en del om hur många hk man har, ifall man inte litar på någon bänk man bromsat i.....

    Tänkte ifall du har 320hk eller inte...
    Eller om en V-tech bil har 270hk eller inte?

  5. #145

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av GTI G60 Visa inlägg
    Det säger ju en del om hur många hk man har, ifall man inte litar på någon bänk man bromsat i.....

    Tänkte ifall du har 320hk eller inte...
    Eller om en V-tech bil har 270hk eller inte?
    I ett sådant test får ju samma kille köra båda bilar för att utvisa slutfart.Vissa förare är ruskigt duktiga på starter,andra inte

  6. #146
    Solid
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Ja du.. armanibågar har jag inga.. men att den tyska programvara som sitter i min bil går ordenligt bra.. det kan jag bevisa.. bara att säga till!!!
    Gör en film liknande min då. Tog mig ca 20 minuter att filma och kanske 40 minuter att redigera, trots att jag aldrig gjort något liknande tidigare. Skulle vara riktigt intressant att se hur mycket snabbare en Steg 3 (eller vad du kallar det) med DSG är!

  7. #147
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Gör en film liknande min då. Tog mig ca 20 minuter att filma och kanske 40 minuter att redigera, trots att jag aldrig gjort något liknande tidigare. Skulle vara riktigt intressant att se hur mycket snabbare en Steg 3 (eller vad du kallar det) med DSG är!
    Du menar en film där man kör bilarna mot varandra?

  8. #148
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    I ett sådant test får ju samma kille köra båda bilar för att utvisa slutfart.Vissa förare är ruskigt duktiga på starter,andra inte
    Precis... och en sämre start.. hör å häpna.. resulterar oftast i en högre sluthastighet..

    Visst ska bilen rototestas.. har haft mkt jobb med en massa annat bara.. men det ska göras.

  9. #149
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Gör en film liknande min då. Tog mig ca 20 minuter att filma och kanske 40 minuter att redigera, trots att jag aldrig gjort något liknande tidigare. Skulle vara riktigt intressant att se hur mycket snabbare en Steg 3 (eller vad du kallar det) med DSG är!
    Svårt med film att avgöra, men kan ju lova dig att den piskar iväg ganska bra...

  10. #150
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Gör en film liknande min då. Tog mig ca 20 minuter att filma och kanske 40 minuter att redigera, trots att jag aldrig gjort något liknande tidigare. Skulle vara riktigt intressant att se hur mycket snabbare en Steg 3 (eller vad du kallar det) med DSG är!
    Sen kan jag väl tillägga att jag kört bilen både med steg 1 och steg 3... det går inte att komma ifrån att det är skillnad på klippet... hur man än vrider och vänder på det..

    Hängde ju av en EVO 9:a med steg 1.. med steg 3 har jag med lätthet klippt ifrån en 911(3,2liters boxer 6:a) som är bromsad 270hkr, och en BMW 335i har absolut inget att sätta emot.. båda bilarna har jag iofs kört mot med rullande start.. Porschen
    var ca 200 kg lättare än min bil, BMW:n väger väl dock något mera..
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2008-09-05 klockan 00:02.

  11. #151
    Solid
    Gäst
    Att den går bra förstår vi alla. Det intressanta är ju HUR bra.

    Det är verkligen svårt att få folk med Steg 3 att ställa upp på lite filmande...

  12. #152
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Att den går bra förstår vi alla. Det intressanta är ju HUR bra.

    Det är verkligen svårt att få folk med Steg 3 att ställa upp på lite filmande...
    Eftersom jag är en steg 3 kille så kan jag ju tala för resten av steg 3 folket. Vi är ju lite speciella av oss och har svårt att hitta tillfällen att filma det är där skon klämmer!
    Men det kommer inom kort var så säker!

  13. #153
    Solid
    Gäst
    Kalas!
    Gå gärna efter min, eller Virtual49´s mall och kör gärna samma intervaller. Han drog igång det med bl.a. hans egna Evo IX Steg 1. Bra flås i den:
    http://www.youtube.com/watch?v=ySbEpMCAOWY

  14. #154

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    http://www.youtube.com/watch?v=qng0iL3aDeM


    Här kommer en fingervisning på våran Golf gti Edition
    med Giac programvara samt Milltek
    Har inte redigerat men kör 4st repor
    3 st 100-200. 1 repa startar med 3vx
    2st på 4 vx samt 150-200 en repa. mvh

  15. #155

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=qng0iL3aDeM


    Här kommer en fingervisning på våran Golf gti Edition
    med Giac programvara samt Milltek
    Har inte redigerat men kör 4st repor
    3 st 100-200. 1 repa startar med 3vx
    2st på 4 vx samt 150-200 en repa. mvh
    Jisses va bra den går, min är direkt slö om man jämför..... (tycker min går ganska så bra ändå

    Här är film på min med BSR-program med start på 4:an som jämförelse http://www.youtube.com/watch?v=FVYQZpI1lzM

    Och här är samma sträcka med originalprogram..... ursäkta musiken.. http://www.youtube.com/watch?v=vWl0iqna3ss
    Senast redigerad av Basti den 2008-09-14 klockan 17:38.

  16. #156

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av Basti Visa inlägg
    Jisses va bra den går, min är direkt slö om man jämför..... (tycker min går ganska så bra ändå

    Här är film på min med BSR-program med start på 4:an som jämförelse http://www.youtube.com/watch?v=FVYQZpI1lzM

    Och här är samma sträcka med originalprogram..... ursäkta musiken.. http://www.youtube.com/watch?v=vWl0iqna3ss
    Din går myckrt bra
    Vi hadde en sån gti förut
    med steg 1, så vi vet. mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin