Sidan 1 av 8 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 156
  1. #1
    JWO
    Gäst

    V-tech programvaror

    Eftersom den förra tråden låstes och jag inte fick svar på min fråga gällande var V-tech fick sina programvaror och hur det går till när dom framtas, ställer jag frågan igen.

    Det är säkerligen mig veteligen flera som är intresserade att få veta. Så någon ansvarig hos V-tech eller återförsäljare kan väl ställa sig upp och förklara för jag vet att ni läser detta inlägget.

  2. #2
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Eftersom den förra tråden låstes och jag inte fick svar på min fråga gällande var V-tech fick sina programvaror och hur det går till när dom framtas, ställer jag frågan igen.

    Det är säkerligen mig veteligen flera som är intresserade att få veta. Så någon ansvarig hos V-tech eller återförsäljare kan väl ställa sig upp och förklara för jag vet att ni läser detta inlägget.

    Varför inte enbart kontakta den som gör chipen =)
    V-tech i södertälje är ju enbart ÅF

  3. #3
    BWO
    Gäst

    Googla!

    Jag sökte på Vtech och hittade detta:
    http://www.vtech.pl/v-tech/informacj...kt-259-95.html

    Hittade även den här som verkar vara skälet till förra tråden:
    http://www.rsklubben.se/forum2/viewtopic.php?f=3&t=982

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Vtech Visa inlägg
    V-tech tuning har fått i uppdrag av VW Racing att uveckla ny mjukvara till deras tävlingsbilar. Vi har nu tagit den kunskapen och gjort riktigt roliga programvaror till 2.0 t FSI
    Hmm.... Var det inte TDI bilarna som Vtech hade gjort program till...

    Vad har det med TFSi motorn att göra?


    .

  5. #5
    JWO
    Gäst

    Utklipp ifrån RSklubben

    En användare på RSklubben skrev detta igår:
    Nyss hemkommen från Trosa

    Nu har jag 'V-tech steg 1 special' i bilen. Det enda som är gjort är chippningen ingen dp eller insug m.m.
    Och resultatet undrar ni då över....... Vi gjorde ett antal bänkningar med olika inställningar på bänken för att testa lite, sen gjorde vi 3st bänkningar på raken som gav samma resultat.

    270hk vid ca 5000-5500rpm och 440Nm vid 3300rpm´

    Kan juh säga att det sköt på rätt fint på motorvägen.

    EDIT: Papper från bänkningen finns (om det är nån som tvivlar på effekten)

    -------------------------------------------------------------------------

    Är det bara jag som tycker detta är lite halv lustigt ?

    Tror det är dax för en förklaring här nu

  6. #6
    jonis
    Gäst

    Svar JWO

    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    En användare på RSklubben skrev detta igår:
    Nyss hemkommen från Trosa

    Nu har jag 'V-tech steg 1 special' i bilen. Det enda som är gjort är chippningen ingen dp eller insug m.m.
    Och resultatet undrar ni då över....... Vi gjorde ett antal bänkningar med olika inställningar på bänken för att testa lite, sen gjorde vi 3st bänkningar på raken som gav samma resultat.

    270hk vid ca 5000-5500rpm och 440Nm vid 3300rpm´

    Kan juh säga att det sköt på rätt fint på motorvägen.

    EDIT: Papper från bänkningen finns (om det är nån som tvivlar på effekten)

    -------------------------------------------------------------------------

    Är det bara jag som tycker detta är lite halv lustigt ?

    Tror det är dax för en förklaring här nu
    Exakt vad tycker du är halvlustigt??
    Det är klart att vi testar kundbilar på rullande landsväg för att verifiera att programmet ger utlovad effekt.
    Eftersom detta är en ny programvara vi har släppt till TFSI motorn är det extra viktigt för oss att veta att bilen går som den ska.
    I detta fallet gjorde vi 3 bänkningar efter varandra för att säkerställa att den effekt vi fick ut var repeterbar.
    Det betyder att dom 3 testerna ska vara så lika som möjligt.
    Det gör man alltid vid tester på rullande landsväg.
    Du hade ju varit hos Chipcenter med din bil, var du inte med när dom körde din på rullande landsväg..?

    Resultat från test:
    Senast redigerad av jonis den 2008-08-20 klockan 13:28.

  7. #7
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Hmm.... Var det inte TDI bilarna som Vtech hade gjort program till...

    Vad har det med TFSi motorn att göra?


    .
    Vi gör både TDI och TFSI!

  8. #8
    JWO
    Gäst

    Steg 1 - Olika firmor

    Ace Competition - 250 hk / 359 Nm
    Chip Center - 245 hk / 370 Nm
    BSR - 248 hk / 366 Nm
    Dahlbäcks Racing- 244 hk / 360 Nm

    ______________________________
    V-tech - 270 hk / 440Nm

    Ni måste kommit på världens grej eftersom ingen annan firma har kunnat hämta så mycket mer effekt tidigare. Klart vad man blir nyfiken.

    Frågan är vad ni har gjort?

  9. #9
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Ace Competition - 250 hk / 359 Nm
    Chip Center - 245 hk / 370 Nm
    BSR - 248 hk / 366 Nm
    Dahlbäcks Racing- 244 hk / 360 Nm

    ______________________________
    V-tech - 270 hk / 440Nm

    Ni måste kommit på världens grej eftersom ingen annan firma har kunnat hämta så mycket mer effekt tidigare. Klart vad man blir nyfiken.

    Frågan är vad ni har gjort?
    Det är inte steg 1 du listar där.
    Steg 1 är 245 hk 360 nm.

    Vi verkar vara ensamma i Sverige..

  10. #10
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Visst var jag närvarande, hurså? Tycker du min effekt på pappret är dålig eller vad tänkte du på?

    Jag hamtade bilen i fredags hos Chipcenter och monteringen av avgassystemet blev riktigt bra. Blev mycket nojd med det, sen nar jag val startade och skulle dra mig hemat...det var som att satta sig i en helt ny bil! Den drog helt annat genom hela registret, sa roligt bakom ratten har man inte haft pa lange! Dvs. jag blev mycket nojd med deras mappning/arbete! Totalt sett har ChipCenter skott sig riktigt bra under tiden bilen varit inne for uppdatering samt aven tiden innan. Mycket bra service, kan starkt rekommendera dessa till andra som gar i tankar att uppgradera sin bil. Under tiden som bilen var inne fick jag ett mail for varje dag som man fick veta vad som hant, en liten resume helt enkelt! Det ar av mig mycket uppskattat! Detta gors till varje kund som lamnar in sin bil for att kunden ska fa sig en uppdatering.

    Bromspapper fick jag ocksa, ska laggas upp har sa fort jag kommer hem till Sverige igen.


    Då var du alltså inte med vid bromsningen?

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Drygt 70 Nm mer än vad de övriga har fått fram verkar juh ganska mycket får jag hålla med om. Antingen så har man hittat nåt som ger denna skillnad eller så har man en feljusterad bromsbänk....

    Enklaste sättet är juh att ta två bilar med olika chipfabrikat och åka till en firma med en Rototest bänk och köra direkt efter varandra...

  12. #12
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    Jag hamtade bilen i fredags hos Chipcenter och monteringen av avgassystemet blev riktigt bra. Blev mycket nojd med det, sen nar jag val startade och skulle dra mig hemat...det var som att satta sig i en helt ny bil! Den drog helt annat genom hela registret, sa roligt bakom ratten har man inte haft pa lange! Dvs. jag blev mycket nojd med deras mappning/arbete! Totalt sett har ChipCenter skott sig riktigt bra under tiden bilen varit inne for uppdatering samt aven tiden innan. Mycket bra service, kan starkt rekommendera dessa till andra som gar i tankar att uppgradera sin bil. Under tiden som bilen var inne fick jag ett mail for varje dag som man fick veta vad som hant, en liten resume helt enkelt! Det ar av mig mycket uppskattat! Detta gors till varje kund som lamnar in sin bil for att kunden ska fa sig en uppdatering.

    Bromspapper fick jag ocksa, ska laggas upp har sa fort jag kommer hem till Sverige igen.


    Då var du alltså inte med vid bromsningen?

    Det har skett två stycken bromsningar, den första hade jag inte nöjet att vara närvarande på tyvärr.

  13. #13
    BWO
    Gäst
    Pajkastningen är i full gång igen då!
    Kan ni inte lösa detta som vuxna människor?
    JWO undrar vem och hur Vtech gör sina program, det borde väl rimligtvis vara en eller flera personer som gör dem, hur tror jag inte de vill svara på, skulle inte jag göra om jag tagit fram en mjukvara som ger mer effekt i steg 1 än vad konkurrenterna får ut i steg 3!
    Jonis kan kanske ge ett bättre svar på detta?
    Sedan kanske vi kan avsluta denna häxjakt och koncentrera oss på att ha kul med våra bilar och vara seriösa på forumet?
    Som det är nu håller t.o.m. vissa volvoforum högre mognadsnivå.

    Kanske går att ordna ett battle of the tuners där verksamma tuners i Sverige får chansen att testa sina produkter mot varandra? Ungefär som när teknikens värld testade chip till 1,8T för några år sedan.

  14. #14
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av BWO Visa inlägg
    Pajkastningen är i full gång igen då!
    Kan ni inte lösa detta som vuxna människor?
    JWO undrar vem och hur Vtech gör sina program, det borde väl rimligtvis vara en eller flera personer som gör dem, hur tror jag inte de vill svara på, skulle inte jag göra om jag tagit fram en mjukvara som ger mer effekt i steg 1 än vad konkurrenterna får ut i steg 3!
    Jonis kan kanske ge ett bättre svar på detta?
    Sedan kanske vi kan avsluta denna häxjakt och koncentrera oss på att ha kul med våra bilar och vara seriösa på forumet?
    Som det är nu håller t.o.m. vissa volvoforum högre mognadsnivå.

    Kanske går att ordna ett battle of the tuners där verksamma tuners i Sverige får chansen att testa sina produkter mot varandra? Ungefär som när teknikens värld testade chip till 1,8T för några år sedan.
    Håller med där.. ett tunertest vore faktiskt riktigt intressant att få uppleva *tummen upp*

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Hoppas inte denna tråden låses bara för jag vill precis som JWO veta vart dom gör programmen m.m! Sen är det Helt klart intressant att dom kan få ut 270hk även om inte jag tvivlar på resultatet!

  16. #16
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Hoppas inte denna tråden låses bara för jag vill precis som JWO veta vart dom gör programmen m.m! Sen är det Helt klart intressant att dom kan få ut 270hk även om inte jag tvivlar på resultatet!
    Kan dom ha tankat E85 i "räser" Skodan kanske... men då skulle väl det medföra spridarbyte, och hur mkt effekt kan man plocka ur orginal turbon på
    Skodan/ Golf GTi:n.. för det sitter väl samma agg på dom.. K03 turbon..

  17. #17
    jonis
    Gäst

    svar:

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Hoppas inte denna tråden låses bara för jag vill precis som JWO veta vart dom gör programmen m.m! Sen är det Helt klart intressant att dom kan få ut 270hk även om inte jag tvivlar på resultatet!
    Programmen görs både i Polen och Sverige.
    Vi har tillgång till Rullande landsväg både där och här samt all nödvändig utrustning.
    Det senaste vi gjorde var en mappning till en Skoda Octavia rs 2 2.0 t fsi 200 hk med större turbo.
    Det gav 300 hk samt 470 nm
    Detta är med original spridare och pump
    Detta gjordes i Sverige av mig och Tomas Pirowski
    Tomas är en erkänt duktigt programmerare på VAG bilar som just nu även jobbar med VW racing bilar.
    Exakt hur vi gör när vi gör våra program är hemligt.
    Dock kan tilläggas att Tomas fick ur 430 hk och 490 nm ur samma motor när den mappades för tävlingsbruk, Dock med andra spridare, intercooler mm mm
    Ni som vill ha lite mer effekt är välkomna att kontakta oss.
    Vi gör både bensin och dieselbilar.

  18. #18
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Kan dom ha tankat E85 i "räser" Skodan kanske... men då skulle väl det medföra spridarbyte, och hur mkt effekt kan man plocka ur orginal turbon på
    Skodan/ Golf GTi:n.. för det sitter väl samma agg på dom.. K03 turbon..
    Bra ide!
    Men det är inte etanol vi gör på, vanlig 98 oktan.
    Dock jobbar vi med etanol program till 2.0 t fsi nu.
    Skulle ha varit klart förra veckan men det tog längre tid än vad vi trodde med mappningen av nya turbon.
    Spridarna kommer räcka om man vill köra på etanol men inte till några jätteeffekter

  19. #19
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    Programmen görs både i Polen och Sverige.
    Vi har tillgång till Rullande landsväg både där och här samt all nödvändig utrustning.
    Det senaste vi gjorde var en mappning till en Skoda Octavia rs 2 2.0 t fsi 200 hk med större turbo.
    Det gav 300 hk samt 470 nm
    Detta är med original spridare och pump
    Detta gjordes i Sverige av mig och Tomas Pirowski
    Tomas är en erkänt duktigt programmerare på VAG bilar som just nu även jobbar med VW racing bilar.
    Exakt hur vi gör när vi gör våra program är hemligt.
    Dock kan tilläggas att Tomas fick ur 430 hk och 490 nm ur samma motor när den mappades för tävlingsbruk, Dock med andra spridare, intercooler mm mm
    Ni som vill ha lite mer effekt är välkomna att kontakta oss.
    Vi gör både bensin och dieselbilar.
    Hoppsan Kerstin!

    Vad åker ni för aggregat om ni plockar 430 häst ur 2,0 Tfsi motorn.. och hur mkt klarar underdelen (stakarna) av på just den maskinen?

    ED 30:an och Audi S3an har ju en annan botten del och klarar mera effekt, frågan är ju hur mkt man kan pressa 200 hästaren?

    Med den effekten måste ni väl ändå ha bytt downpipen på bilen.. ?

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Hallå alla!!

    Anar en viss bitterhet mot V-tech av en del,
    för ca 1 år sedan var det andra tongångar.
    Då var det några som stark rekomederade dem.
    Har det händ något som vi andra bör veta.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin