Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253

    Ecc fråga gti 99:a

    Var och kolla trycket i kylsystemet (ECC) här om dagen för den kylde lite dåligt ibland men det var ok han fylle lite grann bara något hekto.
    Efter någon dag upphörde kylan helt och man känner att den fuktar av dåligt. Men när varv talet är över 2500r/m kyler det hur bra som helst!
    Kan det vara kompressorn som är på gång att ge upp?
    Tacksam för synpunkter.
    Mike

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Kim N.
    Medlemsnr
    5409
    Ort
    Ålesund
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av Mikegti Visa inlägg
    Var och kolla trycket i kylsystemet (ECC) här om dagen för den kylde lite dåligt ibland men det var ok han fylle lite grann bara något hekto.
    Efter någon dag upphörde kylan helt och man känner att den fuktar av dåligt. Men när varv talet är över 2500r/m kyler det hur bra som helst!
    Kan det vara kompressorn som är på gång att ge upp?
    Tacksam för synpunkter.
    Mike
    Tjena samma fel hade även jag på min Golf IV. Acc:n kopplades in efter 2000rpm. De visade sig att det var tomgångsmotorn som va "avstängd" efter att den varit strömlös efter ett batteribyte.
    Funkar tomgångsmotorn som den ska?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Citat Ursprungligen postat av Kim Visa inlägg
    Tjena samma fel hade även jag på min Golf IV. Acc:n kopplades in efter 2000rpm. De visade sig att det var tomgångsmotorn som va "avstängd" efter att den varit strömlös efter ett batteribyte.
    Funkar tomgångsmotorn som den ska?
    Jag har ialla fall inget problem med tomgången ligger på 850r/m
    Hur starta man om tomgångs motorn då? Är det vag com som jäller?
    Mike

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Man kan prova att mäta med vag-com först...

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Lämnar in bilen på onsdag. hitta en kille som tömmer systemet monterbort gaveln på kompresson och rengör den han påstår att det är det vanligaste felt på bil kompressorer. Finns någon rörlig det en slags pistong som kärvar som kan ge dessa symtom. Har jag tur funkar det skulle kosta 1250kr och då vakumsuger han och fyller nytt igen.
    Mike

  6. #6
    klenis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Kim Visa inlägg
    Tjena samma fel hade även jag på min Golf IV. Acc:n kopplades in efter 2000rpm. De visade sig att det var tomgångsmotorn som va "avstängd" efter att den varit strömlös efter ett batteribyte.
    Funkar tomgångsmotorn som den ska?
    exakt samma fel har jag på min iv också!! nu när du säger det så har jag faktiskt kopplat bort batteriet, hur gör jag för att sätta på tomgångsmotorn igen då? mvh/ Simon

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin