Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    intensio
    Gäst

    Hur Breda däck på lupon?

    Tjena, har hittat riktigt snygga VW fälgar på blocket som har 215 däck.. det känns som att det kan vara i bredaste laget eller? någon som vet vad som är MAX MAX på en lupo? Såklart spelar fälgen roll och så men det är rätt bultcirkel och jag bara antar att fälgarna är 7" breda, 16" fälgar är det iaf, dom skall passa på golf 2 och caddy står det..

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Har 205/40/17" på min Lupo, sänkt 40mm.

    Detta på 7" breda fälgar. Enda gången det tar i är när man åker 4 pers i bilen
    och då tar det i bak i innerskärmarna.

  3. #3
    intensio
    Gäst
    Okay, men du menar att dina blir liksom för "höga" när det är 4 pers i eller? för jag tänkte på bredden mest, däcken är 215/40-16" men vad tror ni? det borde gå kanske? lär ju vara bredast i världen men ändå..

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jag körde 215x40x16 på min Lupo och det var inga som helst problem. Visserligen var det en GTI men ändå.


  5. #5
    intensio
    Gäst
    Okay, det låter ju lovande! men GTI:n kanske har fetare hjulhus? känns ju som det skulle kunna vara så nästan, det ser ju riktigt fint ut på bilden...

    Någon som vet om det skiljer sig nåt emellan 1.4 och gti:n? Om det inte gör det så slår jag fan till. här är fälgen vi snackar om föresten kan ju vara kul att se.

    Riktigt snygg tycker jag! Och VW märket i mitten tar jag som ett tecken att jag ska köpa dom!

    http://195.149.144.149/images/04/0405938417.jpg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin